کورس بهترین‌ها

کورس استقلال و پرسپولیس در صدر جدول کماکان ادامه دارد. در پایان هفته‌ای که خارجی‌های سرخابی عملکردی فوق‌العاده داشتند، اختلاف در صدر جدول همان یک‌امتیاز باقی‌ماند تا هفته‌های پایانی با جذابیت بیشتری دنبال شود.اورونوف با زدن ۲‌گل برای پرسپولیس، نشان داد بهترین خرید نیم فصل بوده و بلانکو و ماشاریپوف هم با گلزنی برای استقلال ثابت کردند در این سمت نشان دادند بی‌دلیل جواد نکونام اصرار به جذب آنها نداشته است.

بهترین میهمان

استقلال در یک بازی جذاب و دراماتیک در دقایق پایانی توانست بر ذوب‌آهن غلبه کند و با این نتیجه در فاصله ۴هفته به پایان لیگ، صدرنشین باقی بماند. ذوب‌آهن که تا پیش از این بهترین میهمان لیگ بود با توجه به برد پرسپولیس برابر نساجی در ورزشگاه وطنی قائمشهر، این عنوان را به پرسپولیس واگذار کرد. ذوب‌آهن تا پیش از بازی معوقه با سپاهان تنها تیم بدون باخت در بازی‌های خارج از خانه بود. این تیم اولین شکست به عنوان میهمان را در دربی اصفهان متحمل شد. ذوب‌آهن اما بیش از یک سال بود که خارج از اصفهان باختی نداشت. گاندوها هر چقدر در خانه ضعیف و شکننده نشان می‌دهند خارج از خانه تیم مستحکمی ظاهر شدند تا اینکه برابر استقلال برای اولین‌بار خارج از اصفهان شکست خوردند. با پیروزی پرسپولیس برابر نساجی، حالا پرسپولیس با ۲۵‌امتیاز از ۱۳‌بازی بهترین میهمان لیگ است و ذوب‌آهن با ۲۳ و استقلال با ۲۲‌امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بهترین میزبان

پرسپولیس و استقلال در این فصل رقابت بسیار نفس‌گیری با یکدیگر برای قهرمانی دارند. در این رقابت همان‌طور که پرسپولیس بیشترین اتکایش به بازی‌های خارج از خانه بوده، استقلال بهترین عملکرد را به عنوان میزبان داشته است. این تیم با ۳۵‌امتیاز صدرنشین بازی‌های خانگی است و پس از آن پرسپولیس با ۳۱ و سپاهان با ۲۶‌امتیاز قرار دارند. این آمار تنها نقطه اختلاف سرخابی‌ها نیست. پرسپولیس در بازی با نساجی در نیمه اول کاملاً برتر از حریف بود و با یک گل به رختکن رفت. این تیم در نیمه دوم کار مشکلی داشت و به هر طریق ۲ بر یک بر حریف پیروز شد. پرسپولیس با ۴۹‌امتیاز بهترین تیم جدول نیمه اول است و پس از این تیم، استقلال با 43‌امتیاز و تراکتور با ۴۰امتیاز قرار دارند.

نیمه مربیان

استقلال در نیمه اول بازی ذوب‌آهن، انتظارات را برآورده نکرد و با یک گل شکست خورد. این تیم در نیمه دوم اما متحول شد و با ۲‌گل به برتری دست یافت. استقلال با ۴۵‌امتیاز بهترین تیم نیمه دوم بازی‌های لیگ است و پس از این تیم، تراکتور و ملوان  با 45امتیاز و تفاضل گل کمتر قرار دارند. پرسپولیس با ۴۲‌امتیاز، تیم ششم جدول نیمه دوم بازی‌های لیگ است.

تیم بازگشت‌ها

پیروزی استقلال برابر ذوب‌آهن چهل‌ونهمین پیروزی این تیم در لیگ برتر پس از دریافت گل اول بازی است و این تیم با اختلاف بهترین آمار را در تاریخ مسابقات دارد. بخشی از این آمار استثنایی در این فصل رقم خورده است. استقلال به جز بازی با ذوب‌آهن، در دیدار با هوادار هم علی‌رغم اینکه در ابتدای بازی از حریف عقب افتاد، در نهایت برنده شد. سپاهان با ۳۶ و پرسپولیس و پیکان با ۳۰‌بازی پس از استقلال در جایگاه بعدی قرار دارند. ذوب‌آهن برای سی‌وپنجمین بار در دیداری که گل اول بازی را به‌ثمر رساند، بازنده از زمین خارج شد و با این آمار رکوددار تاریخ لیگ برتر است. تیم اصفهانی با این وجود در این فصل هیچ‌وقت پس از زدن گل اول نباخته بود که این اتفاق برای این تیم در این فصل برای  اولین‌بار افتاد.

 اخراجی پشت اخراجی

پرسپولیس در هفته بیست‌وششم لیگ برتر میهمان نساجی بود و در پایان با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. با برتری پرسپولیس و استقلال در این هفته، صدر جدول بدون تغییر باقی ماند و کورس قهرمانی بین این 2 تیم با حساسیت زیادی ادامه پیدا می‌کند. یکی از نکات بازی این هفته قرمزها اخراج سروش رفیعی در دقایق ابتدایی نیمه دوم بود که کار را برای پرسپولیس بسیار سخت کرد. سروش رفیعی با اخراج در بازی این هفته، ضمن از دست دادن بخش زیادی از نیمه دوم، دیدار حساس تیمش در هفته بیست‌وهفتم مقابل هوادار را هم از دست داد. با محرومیت رفیعی از دیدار با هوادار، حالا پرسپولیس برای سومین بازی متوالی یکی از بازیکنان کلیدی خود را از دست خواهد داد. پیش از این دانیال اسماعیلی‌فر به دلیل حرکتی که بعد گلزنی مقابل صنعت‌نفت آبادان انجام داده، در بازی با سپاهان غایب بود و امید عالیشاه هم پس درگیری با برایان دابو و اخراج مقابل سپاهان، دیدار دیروز مقابل نساجی را از دست داد. وجه مشترک این 2 محرومیت هم فنی نبودن آن است و این 2 بازیکن پرسپولیس به راحتی می‌توانستند جلوی محرومیت خود را بگیرند ولی تیم‌شان را به دردسر انداختند.