دیدارهای هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به انجام رسید و نتایج حاصل شده، رقابت در پایین جدول را هیجان‌انگیزتر کرد. با شکست پیکان و پیروزی صنعت نفت، حالا جدول فانوس‌به‌دست‌ها عملا متشکل از پنج تیم خواهد بود و در چهار هفته پایانی جدال نفس‌گیری بین سه تیم خوزستانی، یک تیم تهرانی و یک تیم مازندرانی حکم‌فرماست.

 

12- پیکان

 (25 امتیاز/ تفاضل منفی 10)

پیکان یک رقیب مستقیم به نام فولاد دارد که باید در هفته بیست‌ونهم در اهواز مقابل این تیم قرار بگیرد. در ایستگاه پایانی، استقلال حریف تیم عنایتی است که دوئلی جذاب با پرسپولیس بر سر عنوان قهرمانی دارد. ذوب‌آهن و تراکتور نیز 2 حریف ابتدایی پیکان به حساب می‌آیند که دیدار اول در اصفهان و دومی در تهران به انجام خواهد رسید. نکته امیدبخش برای تیم پایتخت‌نشین این است که آن‌ها فارغ از برتری سه امتیازی نسبت به تیم‌های سیزدهم تا پانزدهم، در بازی‌های رودررو و سپس در تفاضل گل عملکرد بهتری نسبت به آن‌ها دارند و نباختن در اهواز نیز برتری مذکور را مطلق خواهد کرد و این قضیه در صورت تساوی امتیازات، حسابی به نفع رضا عنایتی و تیم تحت هدایتش خواهد بود.

 

13- استقلال خوزستان

 (22 امتیاز/ تفاضل منفی10)

آن‌قدر در نیم‌فصل اول امتیاز از دست دادند که تحول فوق‌العاده‌شان در نیم‌فصل دوم هم اجازه نداده از جمع قعرنشین‌ها جدا شوند. آبی‌های اهواز پس از متوقف کردن سپاهان، به چهارمین هفته بدون باخت رسیدند و  در ادامه یک رقیب مستقیم به نام نساجی دارند. رقابتی که برنده آن می‌تواند به یک آرامش نسبی در سه هفته پایانی برسد. پرسپولیس دیگر رقیب دشوار شاگردان سیروس پورموسوی است که در ورزشگاه آزادی پذیرای آن‌ها خواهند بود. نکته حائز اهمیت برای استقلال خوزستان این است که رقبای آن‌ها در 2 هفته پایانی 2 تیم میانه‌جدولی هستند که انگیزه شخصی  ویژه‌ای ندارند.

 

14- نساجی مازندران

 (22 امتیاز/ تفاضل منفی 16)

نساجی به همراه فولاد، بین پنج تیم پایین جدول، تنها تیم‌هایی هستند که در چهار هفته آخر با 2 رقیب مستقیم باید مصاف داشته باشند. امید شهر خسته در هفته بیست‌وهفتم میهمان استقلال خوزستان است و در هفته پایانی باید از فولاد پذیرایی کند. حدفاصل این 2 دیدار 6 امتیازی، جدال با 2 تیم تهرانی استقلال و هوادار هم باید در نظر گرفته شود. باید دید عاقبت دیدار با پرسپولیس، در مصاف با استقلال برای الهامی و تیمش تکرار می‌شود یا آن‌ها قرار است دیگر مدعی جدی قهرمانی را در استادیوم وطنی متوقف کنند.

 

15- فولاد

 (22 امتیاز/ تفاضل منفی 21)

سومین تیم 22 امتیازی جدول رده‌بندی فولاد است. قهرمان 2 دوره لیگ برتر فوتبال ایران باید ابتدا در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال برود و برابر تیمی مصاف داشته باشد که شانس شماره یک قهرمانی است. آن‌ها در ادامه میزبان 2 تیم ذوب‌آهن و پیکان هستند که نماینده تهران، یکی از رقبای مستقیم آن‌ها برای بقا در حال حاضر به شمار می‌رود. نهایتا هفته سی‌ام و پیکار با نساجی در ورزشگاه شهید وطنی؛ دیگر بازی ویسی و شاگردانش با یکی از رقبای اصلی‌شان در مسیر بقا خواهد بود. سرخ‌پوشان تفاضل گل خوبی هم ندارند اما عملکرد کلی‌شان در بازی‌های رودررو جالب توجه است.

 

16- صنعت‌نفت آبادان 

(19 امتیاز تفاضل منفی 21)

اما صنعت‌نفت. طلایی‌پوشان بعد از سه باخت متوالی، مس رفسنجان را شکست دادند تا بین پنج تیم انتهای جدول، تنها برنده باشند و به چهار هفته پایانی امیدوار شوند. مورد خاص پیرامون تیم فراز کمالوند این است که آن‌ها با چهار تیم دیگر انتهای جدولی مسابقه مستقیم ندارند و اکثر رقبای‌شان تیم‌های میانه‌جدولی هستند. برزیل ایران باید به ترتیب مقابل آلومینیوم، شمس‌آذر و ذوب‌آهن مصاف داشته باشد و سرانجام در ورزشگاه تختی از تراکتور پذیرایی کند. کمالوند به خوبی می‌داند تیمش هم در بازی رودررو و هم در تفاضل گل نسبت به همسایه‌هایش در موضع ضعف است و باید با برتری امتیازی، حکم بقایش را امضا کند.