با توپ پر

در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، در دور رفت، در ورزشگاه آلیانس آره‌نا تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و رئال مادرید به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت. گل اول بازی در دقیقه ۲۴ روی پاس دقیق و تماشایی تونی کروس برای وینیسیوس جونیور و توسط وینگر برزیلی رئال مادرید به ثبت رسید و همین گل پیروزی مهمان اسپانیایی در پایان نیمه نخست را به همراه داشت.

سعید طالبی چابک

رئالی‌ها باز هم در خانه حریف گل اول را زدند و با جلو افتادن از تیم میزبان نبض بازی را در دست گرفتند. در نیمه دوم، اما بایرن مونیخ شروعی امیدوارکننده و بهتر داشت و در همان دقایق ابتدایی نیمه‌ دوم دو بار مچ رئالی‌ها را خواباند و نه‌تنها گل خورده را جبران کرد، بلکه با زدن گل دوم از حریفش پیش افتاد. گل نخست به شیوه‌ای زیبا توسط لروی سانه در دقیقه ۵۳ به ثمر رسید؛ زمانی که بال آلمان در حرکتی از سمت راست به سمت چپ رفت و با ضربه‌ای زیبا دروازه آندری لونین را باز کرد. ضربه‌ای که به زاویه موافق زده شد و دروازه‌بان می‌توانست عکس‌العمل بهتری از خود نشان دهد. 

پس از او جمال موسیالا یک حمله همه‌جانبه به محوطه جریمه حریف داشت که با خطای واسکز و اعلام یک پنالتی به سود بایرن مونیخ همراه شد. پنالتی که هری کین آن را به گل دوم تیمش تبدیل کرد. بایرن مونیخی‌ها بعد از زدن گل دوم نتوانستند ابتکار عمل را در دست نگه دارند و با تقدیم یک پنالتی به حریف مادریدی خود که با خطای کیم مین جائه روی رودریگو اتفاق افتاد، فرصت دو گله شدن را به  وینیسیوس جونیور  دادند تا در دقیقه ۸۳ دبل کند.

بایرنی‌ها خوب می‌دانند که نتیجه مساوی در خانه مقابل رئال اندوخته‌ مناسبی برای صعود به فینال نخواهد بود. رئال مادریدی که با هر متر و معیاری به عملکردش در لیگ قهرمانان اروپا نگاه کنیم، تیم شماره‌ یک خواهد بود و حتی در فصل‌هایی که عملکرد مناسبی در لالیگا نداشته هم در چمپیونزلیگ درخشیده است

برزیلی‌های رئال مادرید در این بازی عملکرد درخشانی داشتند و فاز هجومی و خط آتش رئالی‌ها را دو نفره مدیریت کردند. در بازی رفت و در زمین بایرن، رئالی‌ها چهره‌ یک تیم بازنده را نداشتند. شکل کلی بازی‌شان شبیه دیدار برگشت مقابل سیتی در اتحاد بود. با این تفاوت که جلوی بایرن مونیخ نیازی به دفاع مطلق نمی‌دیدند و بایرن هم شبیه منچسترسیتی آنها را زیر فشار حملات خود نگه نداشت. مادریدی‌ها هم که وقتی زیر فشار نباشند خوب بلدند فضاسازی کنند و عمق دفاع حریفان را هدف بگیرند، از همین طریق به گل رسیدند. تونی کروز مثل ده‌ها دفعه‌ دیگری که در زمان مناسب توپ را با دقت بالا به مکان مناسب فرستاده عمل کرد و دوباره پاسش بی‌نقص بود.

 بازیکنی که هر سال زمزمه‌ خداحافظی‌اش از جمع کهکشانی‌ها به گوش می‌رسد ولی بعد از هر سالی که به همراهی با مادریدی‌ها ادامه می‌دهد، کیفیت پاس‌هایش نسبت به سال قبل اصلا پایین نیامده است. گل دوم شاگردان کارلتو هم که روی یک اشتباه در خط دفاعی بایرن که در ۱۰ دقیقه پایانی و در اثر فشار مضاعف روی دروازه‌ میزبان رخ داد و منجر به پنالتی شد، به ثمر رسید تا هر دو تیم نشان دهند که در صورتی که مدافعان‌شان تحت فشار قرار بگیرند، ضریب خطاهای‌شان بالا می‌رود.  همان‌طور که گل دوم بایرن مونیخ هم در شروع نیمه دوم و پس از فشاری که تیم آلمانی بعد از زدن گل مساوی به رئال بر آنها تحمیل کرد به ثمر رسید.

بایرنی‌ها خوب می‌دانند که نتیجه مساوی در خانه مقابل رئال اندوخته‌ مناسبی برای صعود به فینال نخواهد بود. رئال مادریدی که با هر متر و معیاری به عملکردش در لیگ قهرمانان اروپا نگاه کنیم، تیم شماره‌ یک خواهد بود و حتی در فصل‌هایی که عملکرد مناسبی در لالیگا نداشته هم در چمپیونزلیگ درخشیده است. بعد از اینکه بازی با مساوی دو بر دو به پایان رسید و با توجه به جوی که مادریدی‌ها در برنابئو برای میزبانی از بایرن خواهند ساخت، نماینده اسپانیا شانس بیشتری برای فینالیست شدن خواهد داشت. اما با کیفیتی که بایرن از خود نشان داد، بعید است شرایط ساده‌ای برای رئالی‌ها در خانه فراهم شود. بازی در برنابئو هم یک جنگ جذاب خواهد بود که توپخانه‌ هر دو جناح برای شلیک‌های پیاپی حسابی پر است و آماده. یک پای نبرد نهایی از دل این مبارزه هیجان‌انگیز بیرون خواهد آمد و شانس هری کین و یارانش به دلایل زیادی کمتر است.