برخورد نزدیک از نوع دوم

در چارچوب دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، سپاهان مهمان استقلال ملاثانی بود و حسابی در این دیدار به زحمت افتاد. در نهایت اما نماینده اصفهان موفق شد با نتیجه دو بر یک در پایان ۱۲۰ دقیقه از سد حریف لیگ یکی‌اش بگذرد. مرد اول این میدان کسی نبود جز رامین رضاییان. فول‌بک خوش‌استایل سپاهانی‌ها که پس از چند هفته که خبری از گل یا پاس گل نبود، در جام حذفی بازگشت خوبی داشت و نمایشی نزدیک به درخشان‌ترین بازی‌هایش در نیم‌فصل اول لیگ ارائه داد. رضاییان در رویارویی با استقلال ملاثانی، ابتدا با ارسالی زیبا، کاوه رضایی را در موقعیتی قرار داد که گلزنی کند و سپس با پنالتی‌ای که در نیمه دوم وقت اضافه وارد دروازه میزبان کرد، اجازه نداد تیمش اسیر شگفتی‌های جام حذفی شود و حالا آنها یکی از هشت تیمی هستند که برای رسیدن به جام حذفی خواهند جنگید.

 مرتضی سعیدی

بچه‌ شمال، عاشق جنوب

بازیکن شمالی سپاهان هر وقت که گره‌ای در فوتبالش ایجاد می‌شود، چشم انتظار نزدیک‌ترین فرصت بازی با تیم‌های جنوب کشورمان می‌ماند. برای رامین انگار گره‌گشایی‌ها در جنوب اتفاق می‌افتد. رضاییان در سال 1403 و در ۶ دیداری که به میدان رفته بود، بدون گل و پاس گل کار خود را تمام کرد و آخرین تاثیر مستقیمش روی یک گل مربوط به جدال با فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد می‌شود که یک پاس گل برای رضا شکاری فرستاد و سپاهان را در مسیر پیروزی قرار داد. این بازی در تاریخ 23 اسفند برگزار شده بود و این طلسم پس از 44 روز بار دیگر در اهواز شکست. این بار با یک گل و یک پاس گل.

حالا پس از دو ماه بدون گل،‌ بعد از گلی که مقابل الهلال در آسیا به ثمر رساند، رامین مجددا در دور یک‌هشتم نهایی یک تورنمنت پایش به گلزنی باز شد اما این‌بار خبری از باخت نبود. مورایس برای موفقیت در جام حذفی و کسب بهترین رتبه ممکن در لیگی که عملا شانس قهرمانی‌اش را ندارند، نیازمند عملکرد درخشان همه بازیکنانش، مخصوصا رامین رضاییان است

رامین آماده، برگ برنده

حالا پس از دو ماه بدون گل،‌ بعد از گلی که مقابل الهلال در آسیا به ثمر رساند، رامین مجددا در دور یک‌هشتم نهایی یک تورنمنت پایش به گلزنی باز شد اما این‌بار خبری از باخت نبود. مورایس برای موفقیت در جام حذفی و کسب بهترین رتبه ممکن در لیگی که عملا شانس قهرمانی‌اش را ندارند، نیازمند عملکرد درخشان همه بازیکنانش، مخصوصا رامین رضاییان است. بازیکنی که در نیم‌فصل اول یکی از نقش‌های درخشان تیم نقش جهان را ایفا کرد و یکی از بهترین ورژن‌های خودش را به نمایش گذاشت. اما به یک‌باره همراه با افت کلی تیم، او هم دچار افت شد. حالا پس از حدود یک ماه، نشانه‌های بازگشت همان رامین قبلی دیده می‌شود و این اتفاق در آستانه دیدار حساس برابر پرسپولیس رخ داده است.

برخورد نزدیک

در زمستان لیگ بیست و یکم پس از سال‌ها به لیگ ایران برگشت و پیراهن تیم پرسپولیس را به تن کرد. رامین که در بین هواداران سرخ‌ها نیز از محبوبیت خوبی برخوردار بود، در نیم‌فصل حضور دوباره‌اش در پرسپولیس تلاش زیادی برای قهرمانی تیمش داشت، اما در نهایت با وجود پاس گل‌های مهم برای تیمش مقابل استقلال و سپاهان نتوانست با پرسپولیس قهرمانی لیگ را جشن بگیرد و در کنار دوستانش در رتبه دوم لیگ کارشان را به پایان رساندند. 

او در ابتدای لیگ بیست و یکم و با پایان قراردادش با پرسپولیس، راهی اصفهان شد تا با بستن قرارداد با سپاهان یکی از مهم‌ترین انتقال‌های فصل را رقم بزند. رامین در سپاهان فصل درخشانی زیر نظر ژوزه مورایس داشت. او در فصلی که به تیم ملی نیز بازگشته بود و با گل زیبایی که در جام جهانی وارد دروازه ولز کرد، کاملا آماده و سرحال بود و خیلی دوست داشت جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد. او هفت گل زد و هفت پاس گل داد اما در نهایت همانند فصل پیش با تیم خود 

نایب قهرمان شد.

او در لیگ پانزدهم هم یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و حتی در هفته آخر مقابل راه‌آهن هم گل زد اما پرسپولیس با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان در اوج ناباوری نایب‌قهرمان شد. رضاییان فصل بعد که پرسپولیس به قهرمانی رسید با نظر برانکو زودتر از همه از تیم کنار گذاشته شد تا باز هم نتواند در جشن قهرمانی لیگ سهیم باشد.

رابطه جام با رامین رابطه‌ پیچیده‌ای بوده که او را در نقطه‌ای نزدیک متوقف کرده است. رابطه‌ای نزدیک از نوع دوم که در جام حذفی این فصل شاید امکان تغییرش برای رامین به همراه یاران طلایی‌پوشش وجود داشته باشد.