حصار مسی!

آن‌چه در بازی مس رفسنجان و استقلال اتفاق افتاد، برای آبی‌ها بسیار تلخ به نظر می‌رسید. آنها تصور می‌کردند مس حریف چندان سرسختی نباشد اما پسران محرم نمایش فوق‌العاده‌ای در این بازی داشتند و در کلیدی‌ترین لحظات، کار را برای استقلال دشوار کردند. این پیروزی بزرگ برای نارنجی‌ها، پرافتخارترین تیم جام حذفی را در همان مسابقه اول از تورنمنت خارج کرد. تیمی که فصل گذشته فینالیست جام حذفی شده بود، این بار حتی به جمع ۱۶ تیم برتر این تورنمنت نرسید. این پایان رویای دوگانه بردن برای استقلال و نکو به شمار می‌رفت.

آریا طاری 

باخت  به  شیوه   صالح

عجیب‌ترین اتفاق این بازی برای استقلال، سپرده شدن پنالتی تیم به صالح حردانی بود. اگر یامگا در زمین حضور داشت، احتمالا این ضربه به راحتی راهی دروازه می‌شد اما استقلالی‌ها تازه در این هفته، متوجه تاثیر غیبت این ستاره شدند. در غیاب کوین، هم‌پستی او یعنی صالح حردانی در زمین قرار گرفت و به بدترین شکل ممکن ضربه‌ای را روانه دروازه کرد. ضربه‌ای که اصلا قدرت نداشت و حامد لک به راحتی توانست توپ را بگیرد. درست از همین‌جا، بازی برای استقلال خراب شد و آبی‌ها دیگر نتوانستند به مسابقه برگردند. گل شدن این توپ، می‌توانست تیم جواد را در مسیر رقم زدن یک برد ایده‌آل قرار بدهد اما خراب شدن ضربه، عملا همه چیز را از استقلال گرفت.

از  خودی   خوردند

تماشای گلزنی منتظر محمد و محبی، برای نکو بسیار دشوار به نظر می‌رسید. چراکه این مربی دوست داشت هر دو نفر را در تیمش داشته باشد. استقلال در شروع فصل منتظر محمد را جذب کرد و این بازیکن حتی به جلسه‌های تمرینی تیم هم ملحق شد اما به دلیل آن‌چه مشکلات مالی خوانده می‌شد، او با قراردادی قرضی به مس رفسنجان پیوست. حالا همین بازیکن با یک ضربه چیپ مهارنشدنی از بالای سر سیدحسین حسینی، دروازه استقلال را باز کرد و بعد از گل، به سراغ سکوهای آبی رفت تا از آنها عذرخواهی کند. محمد نشان داد که علاقه زیادی به استقلال و طرفدارانش دارد. محبی نیز که گل اول بازی را برای مس زد، گزینه جدی نکو در زمستان بود اما مدیران استقلال موفق به جذب این بازیکن نشدند و در نهایت همین جزئیات ساده، دومین شکست این فصل آبی‌ها را رقم زد. تا قبل از این بازی، استقلال فقط روبه‌روی سپاهان در نقش جهان شکست خورده بود و حالا این دومین باختی بود که در این فصل برای آنها شکل گرفت.

چند  تصمیم  جنجالی

عملکرد گروه داوری در این بازی نیز اصلا عملکرد خوبی به نظر نمی‌رسید. آنها چند تصمیم عجیب و بحث‌برانگیز گرفتند که سروصدای زیادی هم به راه انداخت. برای مثال به نظر می‌رسید صحنه گل دوم مس رفسنجان در موقعیت آفساید به ثمر رسیده و منتظر محمد وقت فرار از همه بازیکنان تیم حریف جلوتر بوده است. گل رافا سیلوا برای استقلال نیز سالم به نظر می‌رسید و داور بی‌جهت در سوتش دمید. در همین بازی گروه داوری باید یک پنالتی نیز به سود مس رفسنجان می‌گرفت. سه اشتباه بزرگ در یک مسابقه، نشان می‌دهد گروه داوری اصلا روز خوبی را پشت سر نگذاشته است.

محرم،   از برد   بزرگ تا    استعفای   احتمالی

قرار گرفتن روبه‌روی استقلال، برای محرم تجربه عجیبی بود. یک شب قبل از شروع بازی، فرزند او متولد شد اما او در کنار تیمش ماند تا این بازی بزرگ را از دست ندهد. نویدکیا مثل همیشه تیمش را با فلسفه‌ای رو به جلو و هجومی به زمین فرستاد و بازیکنانش بدون ترس از نام استقلال، نمایش بسیار خوبی در این نبرد داشتند. دومین برد نویدکیا روی نیمکت مس، یک پیروزی به یاد ماندنی بود. هرچند که خودش در پایان بازی با صحبت از استعفای احتمالی، طرفداران باشگاه را شوکه کرد. محرم تاکید داشت که اگر باشگاه به وعده‌هایش عمل نکند، از این تیم خواهد رفت. مشکلات مالی از شروع فصل، مس را به شدت آزار داده‌اند. این مشکلات باعث شدند تیم ساکت الهامی نتیجه نگیرد و سعید دقیقی قید حضور در این باشگاه را بزند. حالا نوبت به محرم نویدکیا رسیده که چنین ماجراهای عجیبی را تجربه کند و شاید به دنبال ترک زودهنگام مس رفسنجان باشد. آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد روزهای خوب مس در فوتبال ایران، تازه شروع شده‌اند.

حسرت   بزرگ روی صورت مهرداد

در آخرین دقایق این مسابقه، مهرداد محمدی یک بخت ایده‌آل برای باز کردن دروازه حریف را به راحتی از دست داد. صحنه‌ای که روزهای تلخ او در ترکیب آبی‌های پایتخت را طولانی‌تر می‌کند. مهرداد راهی استقلال شد تا دوباره به تیم ملی برگردد و در لیگ برتر به یک ستاره تبدیل شود. در نهایت اما این بازیکن نه سهمی از فهرست تیم ملی برای جام ملت‌ها داشت و نه حتی در ترکیب ثابت استقلال باقی ماند. به نظر می‌رسد سرمربی تیم از نمایش‌های فعلی این بازیکن اصلا راضی نیست و او را به صورت موقت از پروژه اصلی‌اش خارج کرده است.