آریا طاری

12 هفته دیگر به پایان لیگ باقی مانده و در این 12 هفته، اتفاقات جذابی رخ خواهند داد. احتمالات زیادی هم در مورد سرنوشت هر تیم وجود دارد اما به نظر می‌رسد با نتایج مهمی که این هفته رقم خورده‌اند، استقلال و پرسپولیس شانس‌های اصلی بردن جام خواهند بود. شاید یک رقابت بسیار دیدنی تا هفته پایانی بین این دو تیم شکل بگیرد. دو تیمی که البته تهدید‌کننده‌هایی مثل سپاهان و تراکتور نیز پشت سرشان دیده می‌شوند اما این هفته با بردن تیم‌های اصفهانی، کیفیت بازی‌شان را به نمایش گذاشته‌اند. از هشت بازیکن برتر این هفته، چهار بازیکن برای استقلال یا پرسپولیس به میدان می‌روند.

 

روبرتو تورس: ستاره خارجی گل گهر، باز هم نشان داد که یک جواهر تمام‌عیار برای لیگ برتر ایران به شمار می‌رود. روبرتو این هفته هم کلیدی‌ترین بازیکن در مسیر پیروزی سیرجانی‌ها بود. بازیکنی که هم برای تیمش گل زد و هم پاس گل داد تا برد جذاب این هفته تیمش را بسازد. کلاس بازی تورس همچنان از همه خارجی‌های لیگ برتر بالاتر است. به احتمال زیاد در تابستان خیلی از باشگاه‌های مدعی فوتبال ایران به دنبال جذب این بازیکن خواهند بود.

محمد عمری: ترک کردن پرسپولیس، تصمیم سختی برای عمری بود اما او تصمیم گرفت زودتر دوران سربازی را سپری کند و از جمع قرمزها جدا شد. او این هفته اولین پاس گلش در لباس ملوان را داد و در مسابقه با فولاد، نمایش خوبی را سپری کرد. تارتار نیز روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز می‌کند و او را یکی از نفرات کلیدی و مهم پرسپولیس در این فصل می‌داند. آیا عمری می‌تواند در لباس ملوان به یکی از ستاره‌های لیگ تبدیل شود؟ فعلا برابر فولاد همه چیز برای او عالی پیش رفته است.

رافائل سیلوا: از زمانی که سیلوا به خط دفاعی استقلال اضافه شده، خیال نکونام از وضعیت دفاع تیم راحت به نظر می‌رسد. سیلوا اساسا متخصص بازی در دفاع سه نفره است. بازیکنی که در مرکز دفاع سه نفره عالی بازی می‌کند و به جز توانایی دفاعی، استاد ارسال پاس‌های عمقی به فضای پشت سر خط دفاعی حریف است. حضور سیلوا در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، یک برگ برنده مهم برای استقلال نکو خواهد بود.

روزبه چشمی: از زمانی که سیلوا به دفاع استقلال اضافه شده، روزبه چشمی نیز به خط هافبک برگشته و نظم استقلال در خط میانی هم بیشتر شده است. روزبه این بار هم نمایش درخشانی داشت و برای اولین بار  در این فصل موفق به گلزنی برای استقلال شد. شلیک تماشایی و مهارنشدنی او به قلب سپاهان، شاید مهم‌ترین برد این فصل را برای استقلال رقم زد. او به جز این گل، در سایر دقایق بازی هم نمایش بسیار خوبی برای تیمش داشت.

رحمان جعفری: مهاجم تازه‌وارد تراکتور که نیم‌فصل از شمس آذر جذب شد، بالاخره توانست اولین گلش را برای این تیم بزند. این گل در شرایطی به ثمر رسید که استقلال خوزستان به خوبی روبه‌روی تراکتور دفاع می‌کرد و باز کردن دروازه این تیم کمی سخت به نظر می‌رسید. رحمان باز هم نشان داد که درون محوطه جریمه، چه بازیکن خطرناکی است و اگر توپ به دست بیاورد، می‌تواند گل‌های زیادی برای تراکتوری‌ها بزند.

علی قربانی: علی قربانی که هفته گذشته تنها چند دقیقه پس از حضور در زمین برای تیمش پنالتی گرفته بود، این هفته هم برای پیکان گل زد و هم پاس گل داد. هرچند که پیکان در آخرین ثانیه‌ها برتری‌اش را از دست داد و پیروزی را با تساوی عوض کرد. پیکان از زمان جذب عنایتی، هرگز موفق نشده در یک بازی لیگ برتری به برتری دست پیدا کند. آنها این هفته دقایق زیادی از بازی را با یک یار کم‌تر سپری کردند.

ســروش رفــیـعـی: پرسپولیسی‌ها این هفته جنبه متفاوتی از بازی سروش رفیعی را دیدند. بازیکنی که اصلا ایستا نبود و مدام در توپگیری در مرکز زمین شرکت می‌کرد. سروش به لحاظ توپگیری، یکی از بهترین‌های این هفته لیگ برتر به شمار می‌رفت. بازیکنی که در میانه زمین، فراتر از حد انتظار ظاهر شد و جدا از پاس‌های خوب، در جنگجویی نیز متفاوت‌تر از همیشه نشان داد. قرمزها برای رسیدن به قهرمانی در این فصل، دقیقا به این نسخه از سروش در مرکز زمین نیاز دارند. چراکه در غیاب سرلک، دز جنگجویی در مرکز زمین این تیم کاهش پیدا کرده است.

گئورگی گولسیانی: مدافع میانی قرمزها در این بازی هم برای تیمش پنالتی گرفت و هم موفق شد از روی همین نقطه برای قرمزها گل بزند. بعد از ماجراهای عجیب دیدار با الدحیل، به نظر می‌رسید گولسیانی دیگر برای پرسپولیس پنالتی نزند اما این بازیکن با اعتماد به نفس زیادی پشت پنالتی دیدار با ذوب قرار گرفت و با یک چیپ عالی، دروازه را باز کرد. او در کارهای دفاعی نیز روز بسیار موفقیت‌آمیزی را روبه‌روی ذوب پشت سر گذاشت و عملکرد خوبی در ترکیب این تیم از خودش نشان داد.