در مادرید هر وقت تیم کارلتو با بن‌بست تاکتیکی روبه‌رو می‌شود، زمان انجام یک تعویض طلایی از راه می‌رسد. آن وقت بلافاصله لوکا مودریچ وارد زمین مسابقه می‌شود و ورق بازی را به سود مادریدی‌ها برمی‌گرداند. این که بازیکنی مثل مودریچ در این شرایط سنی هنوز نقش یک ناجی را برای مادریدی‌ها بازی می‌کند، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. پیروزی این هفته رئال مادرید از کاهش فاصله آنها با بارسلونا جلوگیری کرد. پس از اعلام ژاوی برای ترک تیم در پایان فصل، بارسا نتایج خوبی در لالیگا گرفت اما حالا رئال مادرید با شکست‌ دادن سویا درست قبل از بازی سخت در مستایا روبه‌روی والنسیا، عزمش را برای قهرمانی جزم کرده است. ژیرونا هم البته این هفته به برتری رسیده اما بعید به نظر می‌رسد این تیم رقیب سرسختی در مسیر قهرمانی رئال مادرید باشد. رئال مادرید شانس شماره یک قهرمانی این فصل لالیگا به شمار می‌رود و اگر اتفاق خاصی نیفتد، جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

در آلمان هم همه چیز به کام لورکوزن است. تیمی که توانسته هشت امتیاز از بایرن در جدول جلو بیفتد و هنوز هم در این فصل حتی یک بار شکست نخورده است. لورکوزن با ژابی آلونسو می‌تازد و خود این مربی اخیرا ادعا کرده که تیمش قهرمان بوندس‌لیگا خواهد شد. پذیرفتن این حقیقت تلخ برای توخل و به خصوص برای هری کین بسیار دشوار خواهد بود. او تاتنهام را ترک کرد تا در بایرن مونیخ به جام قهرمانی دست پیدا کند اما تا اینجای فصل نه در سوپرکاپ موفق بوده نه در جام حذفی به توفیقی رسیده و حالا در بوندسلیگا نیز به جایگاه دوم تکیه زده است. بایرن در لیگ قهرمانان نیز در بازی رفت روبه‌رو لاتزیو شکست خورده و کار سختی در بازی برگشت دارد. در کنار لورکوزن و رئال مادرید باید به پی‌اس‌جی نیز اشاره کرد. تیم لوئیز انریکه در یک قدمی بردن لیگ فرانسه است. اتفاقی که البته عجیب به نظر نمی‌رسد. فاصله این تیم با رقبا آن قدر زیاد است که آنها هر سال شانس شماره یک قهرمانی به حساب می‌آیند. حتی با وجود این قهرمانی اما هیچ‌کس از عملکرد این فصل آنها رضایت ندارد. 

در ایتالیا هم کار اینتر را باید تمام شده دانست. تیمی که به لحاظ فنی با هیچ رقیبی قابل مقایسه نیست. این هفته یووه برد سختی به دست آورد و میلان دوباره متوقف شد تا اینتر همچنان دست‌نیافتنی باشد. شاید تنها لیگ دنیا که هنوز رقابت سختی برای قهرمانی در آن وجود دارد لیگ برتر انگلیس است؛ جایی که منچسترسیتی لیورپول و آرسنال برای قهرمانی دوش به دوش هم ایستاده‌اند و یک مبارزه بسیار سخت و نفس‌گیر را پشت سر می‌گذارند. البته که در این مبارزه هم شانس سیتی برای قهرمانی به مراتب بیشتر خواهد بود.