حرفه‌ای، مثل سپاهان!

ژوزه مورایس و تیمش امروز باید در ورزشگاه جدید الهلال روبه‌روی این رقیب بزرگ قرار بگیرند. الهلال در هر ۲۲ بازی گذشته برنده بوده و رکورد حیرت‌آوری در زمین فوتبال خلق کرده است. با توجه به اتفاقات بازی رفت، کمی بعید به نظر می‌رسد که سپاهان شانسی برای عبور از این مرحله داشته باشد. با این وجود آنها تلاش خواهند کرد تا با دست خالی از ریاض برنگردند. نکته جالب در مورد سپاهان، لژیونر شدن دو بازیکن جوان این تیم است. اتفاقی که آنها را به تنها تیم کاملا حرفه‌ای فوتبال ایران تبدیل می‌کند.

آریا رهنورد

صعود غیرممکن است؟

سپاهان امروز در شرایطی روبه‌روی الهلال قرار می‌گیرد که کارش برای رسیدن به دور بعدی بازی‌ها بیش از حد سخت به نظر می‌رسد. تیم مورایس در بازی رفت و روبه‌روی تماشاگرهای خودی، نمایش بدی برابر الهلال نداشت و حتی مقابل این حریف به گل اول هم دست پیدا کرد. ضربه تماشایی رامین می‌توانست حریف را به گوشه رینگ ببرد اما الهلال به خوبی به بازی برگشت و مسیر مسابقه را تغییر داد. این وسط چند اتفاق خاص هم به ناکامی سپاهان کمک کرد. اول اخراج محمد دانشگر که نشان داد در فوتبال ایران بازیکنان هنوز به وی.ای.آر خو نگرفته‌اند و دوم موقعیت‌های از دست رفته فرشاد احمدزاده که باعث شد سپاهان چند بار فرصت زدن تیر خلاص به الهلال را از دست بدهد. سپاهان در بازی اول سه بر صفر بازنده شد و حالا باید الهلال را با اختلاف دو گل ببرد تا شاید کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. البته که در فوتبال غیرممکن وجود ندارد و سپاهان هم تیم باکیفیتی است اما الهلال در 22 بازی گذشته برنده بوده و اصلا قصد تسلیم ‌شدن ندارد. اگر سپاهانی‌ها دست به چنین کاری بزنند، یک تکان اساسی به فوتبال آسیا داده‌اند.

ورزشگاهی که پر است

چند سال است که در فوتبال ایران به صورت مداوم از ساخت ورزشگاه‌های جدید حرف می‌زنند اما عربستانی‌ها بدون سروصدا ورزشگاه جدید و فوق‎العاده‌ای در ریاض ساخته‌اند که امکانات خیره‌کننده‌ای دارد. شاید هواداران الهلال هم بیشتر از تماشای این بازی، به دنبال حضور در این ورزشگاه هستند. چراکه تمام بلیت‌های این مسابقه ظرف یک ساعت به فروش رسیده است. پس جو سنگینی انتظار سپاهان را در این نبرد خواهد کشید. تیم مورایس این فصل روبه‌روی الاتحاد در عربستان بازی کرد و حتی گل هم زد اما در نهایت بازنده شد. جالب اینکه رامین تنها بازیکن این فصل سپاهان است که موفق شده مقابل تیم‌های عربستانی به گل برسد.

امیدوار مثل سپاهان

از لحن صحبت‌های ستاره‌های سپاهان پیداست که آنها انگیزه زیادی برای این بازی دارند و آماده غافلگیر کردن حریف هستند. برایان دابو تاکید داشته که سپاهان قدرت شکست دادن الهلال را دارد و به هیچ وجه تیمی دست و پا بسته در این نبرد نیست. محمد کریمی نیز به عنوان کاپیتان طلایی‌ها، مدعی شده که تیمش می‌تواند این بازی را به وقت‌های اضافه بکشاند. جالب اینجاست که این روزها در اردوی سپاهان در ریاض، روی ضربه‌های پنالتی نیز کار شده است. این یعنی مورایس هم اصلا از بازگشت به چنین مسابقه‌ای ناامید نیست. هرچند که این ماموریت، بیش از حد سخت خواهد بود.

از لحن صحبت‌های ستاره‌های سپاهان پیداست که آنها انگیزه زیادی برای بازی با الهلال دارند و آماده غافلگیر کردن حریف هستند. جالب اینجاست که این روزها در اردوی سپاهان در ریاض، روی ضربه‌های پنالتی نیز کار شده است. این یعنی مورایس هم اصلا از بازگشت به چنین مسابقه‌ای ناامید نیست

امیر در ریاض

این بازی، یک مهمان ویژه از فوتبال ایران هم دارد. امیر قلعه‌نویی قرار است به ریاض برود و این بازی را از نزدیک در استادیوم تماشا کند. سپاهان به لحاظ داشتن مهره‌های ملی‌پوش، یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران به شمار می‌رود و ژنرال احتمالا ستاره‌های جوانی مثل حسین‌نژاد را برای اضافه شدن به تیم ملی زیر نظر خواهد گرفت. پیام نیازمند روی خط دروازه و آریا یوسفی، دو ستاره سپاهانی بودند که در جام ملت‌ها حضور داشتند اما برای ایران بازی نکردند. رامین رضاییان نیز یکی از نفرات مهم تیم به شمار می‌رفت که به جز بازی قطر در سایر دیدارهای جام عملکرد قابل دفاعی داشت. به این فهرست باید شهریار مغانلو و رضا اسدی را اضافه کرد که در بازی امروز نقش بسیار مهمی در ترکیب تیم‌شان  خواهند داشت.

دو حرکت درست

سپاهان در روزهای گذشته، دو بازیکن جوانش را به فروش رسانده است. باشگاه اورنبرگ روسیه برای جذب محمد قربانی چیزی حدود 60 میلیارد تومان پرداخت کرده است. محمد قربانی یکی از امیدهای آینده فوتبال ایران به شمار می‌رود و باید فصل جدید را در روسیه شروع کند. جالب اینکه این باشگاه ستاره تیم ملی نوجوانان ایران یعنی کسری طاهری را نیز به روبین کازان داده است. این دو ستاره جوان حالا لژیونر شده‌اند و این اتفاق شانس خوبی برای پیشرفت در اختیارشان قرار می‌دهد. این حرکت، نشان می‌دهد که سپاهان یک باشگاه حرفه‌ای است. باشگاهی که استعدادهای جوان را شناسایی می‌کند، به آنها بال و پر می‌دهد و جلوی رفتن‌شان به اروپا را هم نمی‌گیرد و از این راه درآمدزایی هم می‌کند. این اتفاق بدون شک به سود آینده باشگاه سپاهان خواهد بود.