آریا رهنورد

اولین مسابقه رسمی پرسپولیس در دوران بعد از یحیی، ادامه‌ای بر عملکرد ناامیدکننده این تیم در دیدارهای دوستانه بود. تیم اوسمار در این بازی هم هیچ شباهتی به یک تیم مدعی نداشت و باز هم ثابت شد که انتخاب مدیرعامل برای نیمکت، در قواره‌های نامی مثل پرسپولیس نبوده است. قرمزها وقتی این بازی را باختند که موفق به حفظ یحیی نشدند و نتوانستند برانکو را نیز به جای او قرار بدهند. با این روند اصلا بعید نیست تیم به زودی ناچار به ایجاد تغییرات دوباره روی نیمکتش باشد.

گل خوردن با اسنپ

گلی که قرمزها روبه‌روی ایرالکو خوردند، یکی از ناامیدکننده‌ترین گل‌های این فصل به شمار می‌رفت. امیر نوری با یک شلیک از وسط زمین، دروازه قرمزها را باز کرد. برای طی کردن مسیر طولانی این توپ تا دروازه، در شرایط عادی به اسنپ نیاز بود! علیرضا بیرانوند که همین چند روز قبل خودش را بهترین گلر تاریخ فوتبال ایران معرفی کرده بود، یک نمایش کابوس‌وار دیگر را در لیگ برتر پشت سر گذاشت. باز هم ثابت شد که او اصلا آماده نیست و تمرکز زیادی ندارد. بیرو اصلا روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و این روزها از فرم خوبی برخوردار نیست. داشتن سنگربان شماره یک تیم ملی زمانی برای قرمزها یک موفقیت به شمار می‌رفت اما این روزها انگار به ضرر این تیم تمام شده است.

تیمی که کوبنده نیست

پرسپولیس در فاز هجومی، اصلا شباهتی به یک تیم کوبنده ندارد. مهاجمانی مثل شهاب زاهدی و نبیل باهویی، نمی‌توانند نیاز تیم برای گلزنی را برطرف کنند. البته که جذب نفرات جدیدی مثل اورونوف و آل‌کثیر، تیم را به آینده امیدوار نگه می‌دارد اما فعلا پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته است و این تیم نمی‌تواند از خریدهای جدید در زمین مسابقه استفاده کند. شاید اگر این نفرات جدید در اراک به میدان می‌رفتند، پرسپولیس وضعیت بهتری پیدا می‌کرد اما فعلا چاره‌ای برای قرمزها وجود ندارد و باید به همین وضعیت ادامه بدهند. پرسپولیس با این روند، شانس زیادی برای موفقیت در این فصل نخواهد داشت.

آماتور مثل کنعانی

حسین کنعانی باز هم یک نمایش بسیار معمولی دیگر را در ترکیب پرسپولیس پشت سر گذاشت. او در این فصل بسیار ضعیف ظاهر شده و پس از مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی، پرسپولیس هرگز صاحب دفاع مطمئنی نبوده است. کنعانی پس از پایان این بازی هم با یک تماشاگر درگیری فیزیکی پیدا کرد و لحظات عجیبی را در اراک پشت سر گذاشت. او البته به سراغ عذرخواهی رفته اما تا چه زمانی قرار است دست به اشتباه بزند و بعد عذرخواهی کند؟ یک بازیکن در سطح تیم ملی تا چه زمانی قرار است چنین رفتارهای آماتوری انجام بدهد؟ به نظر می‌رسد چند جلسه محرومیت در انتظار کنعانی خواهد بود. پرسپولیس اگر او را در خط دفاعی از دست بدهد، باز هم با بحران بازیکن روبه‌رو خواهد شد. هرچند که این روزها حضور کنعانی در پرسپولیس هم کمک زیادی به تیم نمی‌کند.

انتقامی که حسینی گرفت

مجتبی حسینی برد بسیار مهمی را در شروع نیم‌فصل دوم روبه‌روی پرسپولیس جشن گرفت. او از شروع فصل، ناراحت شکست هفته اول مقابل پرسپولیس بود. آلومینیوم در آن مسابقه، نمایش خوبی داشت و موقعیت‌های زیادی ساخت اما با یک گل مشکوک نتیجه را به قرمزها واگذار کرد. مجتبی توانست انتقامش را از حریف بگیرد و برد خوبی را روبه‌روی پرسپولیس به دست بیاورد. این برد در حالی رقم خورد که یکی از نفرات مهم این تیم در نیم‌فصل اول لیگ برتر یعنی میلاد فخرالدینی، تیم را به مقصد استقلال ترک کرد و آلومینیوم هنوز جانشینی برای این ستاره در ترکیب نداشت. با این حال آنها نشان دادند که تیم آماده‌ای هستند و می‌توانند هر حریفی را به دردسر بیندازند.

اوسمار در خطر

سرمربی پرسپولیس، با این نتایج شانس زیادی برای باقی ماندن روی نیمکت تیم ندارد. پس از جدایی مربی موفقی مثل یحیی، قرمزها در انتظار یک مربی بزرگ بودند که بار نشستن روی نیمکت چنین تیمی را به خوبی به دوش بکشد. اوسمار اما رزومه‌ای در حد و اندازه‌های تبدیل شدن به مرد اول نیمکت پرسپولیس ندارد. خود او نیز این فشار را کاملا احساس می‌کند و با توجه به برنامه بسیار دشوار تیم در شروع فصل، شانس موفقیت او از همیشه کم‌تر به نظر می‌رسد.

چند تصمیم مشکوک درون محوطه

این بازی چند تصمیم بحث‌برانگیز داوری هم داشت. یکی از این تصمیم‌ها درون محوطه جریمه اراکی‌ها اتفاق افتاد. به نظر می‌رسید توپ به دست بازیکن این تیم برخورد کرده اما گروه داوری این صحنه را ندیدند و بازی در شرایط عادی دنبال شد. شاید اگر روی این صحنه قرمزها صاحب پنالتی می‌شدند، بازی در مسیر دیگری قرار می‌گرفت اما این موضوع نیز توجیهی برای نمایش ضعیف شاگردان اوسمار در این نبرد نبود. جای خالی وی.ای.آر همچنان در فوتبال ایران به جدی‌ترین شکل ممکن احساس می‌شود.