زمانی که سجاد انوشیروانی به عنوان رییس جدید فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد و قهرمانان سابق را وارد کار کرد، بسیاری معتقد بودند روزهای پراختلاف و پرحاشیه این رشته به پایان رسیده و از این پس با تمرکز روی کارهای فنی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، به زودی شاهد بازگشت وزنه‌برداران به دوران اوج هستیم. حالا اما به نظر می‌رسد این اختلافات بار دیگر در وزنه‌برداری شکل گرفته است و مطمئنا بدون آسیب نخواهد بود. به خصوص که روزهای مهمی را بابت کسب سهمیه المپیک پاریس سپری می‌کنیم و تیم باید با تمرکز کامل خود را برای رسیدن به این آوردگاه آماده کند. مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان یکی از رقابت‌های گزینشی المپیک به میزبانی تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است. علیرضا عباسپور، علی عالی‌پور و عبدا... بیرانوند سه نماینده وزنه‌برداری ایران در این مسابقات هستند که همین ترکیب جرقه اختلافات بین کادر فنی و کمیته فنی را ایجاد کرده است. چراکه این سه وزنه‌بردار جوان در چرخه انتخابی المپیک نیستند و نه‌تنها شانسی برای کسب سهمیه ندارند بلکه حتی بعید است که سهمی از مدال‌های قاره کهن داشته باشند. طی چند روز اخیر صحبت‌های ضد و نقیضی از سوی نصیرشلال و اعضای کمیته فنی درباره انتخاب این نفرات مطرح می‌شود. از یک سو نصیرشلال می‌گوید این سه وزنه‌بردار با نظر اعضای کمیته فنی انتخاب شدند و از سوی دیگر کمیته فنی این اظهار نظر را قبول ندارد. به عنوان مثال حسین توکلی در واکنش به این موضوع از دو سیاست پیشنهادی صحبت کرد که شامل اعزام وزنه‌بردارانی که برای سهمیه تلاش می‌کنند و کسانی که شانس مدال داشتند، بود. در پایان این اتفاقات نواب نصیرشلال تیم را در سفر به ازبکستان همراهی نکرد تا این جرقه به آتش اختلافات تبدیل شود. البته روز گذشته نصیرشلال سرانجام به ماجرای نرفتنش به ازبکستان واکنش نشان داد. او گفت:«این موضوع با هماهنگی رییس فدراسیون بوده و دلیل خاصی نداشت. با توجه به اینکه سه نفر اعزام شدند، صلاح دانستم دو نفر از کمک مربیان به همراه تیم بروند.» این در حالی است که پیش از این،‌ نصیرشلال در تمام اعزام‌های تیم ملی حضور داشته است. 

درنهایت باید گفت آسیب این اختلافات به تیم ملی می‌خورد که با کم‌ترین نفرات ممکن عازم رقابت‌های قاره کهن شده است. از طرفی این سوال هم مطرح است که در غیبت سرمربی، مسئولیت تیم با چه کسی است؟ قرار است در تاشکند مربی‌های تیم وزنه‌برداران را کوچ کنند اما همچنین به گفته اعضای کمیته فنی، این مسئولیت با سرمربی تیم ملی است. سرمربی‌ای که بعید است این موضوع را بپذیرد چراکه در تاشکند بالای سر نماینده‌های ایران نیست. 

در این شرایط موضوع مهم این است که رییس فدراسیون بعد از بازگشت از ازبکستان حل این مشکل و اختلاف درون‌خانوادگی را در راس اولویت‌های خود قرار دهد. هم نصیرشلال و هم اعضای کمیته فنی روزگاری جزو قهرمانان این رشته بودند و در کنار هم رقابت کرده‌اند. اعضای کمیته فنی هم نمی‌خواهند رودرروی سرمربی قرار بگیرند اما باید هرچه زودتر این اختلافات کنار گذاشته شود و تمام تمرکزها سمت و سوی المپیک و کسب مدال در پاریس را داشته باشد.