خبری کوتاه اما شوکه‌کننده. ساده اما حیرت‌آور. یورگن کلوپ در پایان فصل از لیورپول جدا خواهد شد. مشابه این خبر، قبلا هم به گوش رسیده بود اما این بار همه چیز فرق دارد. چراکه یورگن روبه‌روی تلویزیون باشگاه نشسته و این جدایی را در اظهارنظری رسمی، با هوادارها به اشتراک گذاشته است. هیچ‌کس انتظار شنیدن چنین خبری را از زبان مربی آلمانی نداشت اما دوران حضور یورگن کلوپ در لیورپول، در پایان همین فصل تمام خواهد شد.

«بدون شک شنیدن این خبر برای همه شوکه‌کننده خواهد بود. هر کسی که ناگهان این خبر را بشنود شوکه می‌شود اما احساس می‌کنم که می‌توانم، یا حداقل تلاش می‌کنم بتوانم در این مورد به هواداران لیورپول توضیح بدهم.» مرد آلمانی، اعلام خبر جدایی از لیورپول را با چنین جملاتی شروع کرده و در ادامه، دلیل ترک باشگاه را نیز اعلام کرده است:«من همه چیز را در مورد لیورپول بسیار دوست دارم. من همه چیز را در مورد این شهر دوست دارم. من همه چیز را در مورد طرفداران‌مان دوست دارم. من همه اعضای باشگاه را دوست دارم. پس وقتی چنین تصمیمی می‌گیرم، بابد بدانید که به اندازه کافی در مورد آن قانع شده‌ام.» 

کلوپ، از دست دادن انرژی را دلیل این تصمیم مهم عنوان کرده است: «من بخشی از انرژی‌ام را از دست داده‌ام. الان در وضعیت خوبی هستم و هیچ مشکلی ندارم اما خوب می‌دانم که بالاخره زمانی وادار به این کار خواهم شد. خوب می‌دانم که نمی‌توان همان کار همیشگی را به صورت مداوم انجام بدهم. بعد از سال‌هایی که کنار هم گذراندیم، بعد از همه اتفاقاتی که با هم تجربه کردیم، احترام بین ما به اوج خودش رسیده است. من شما را بسیار دوست دارم و باید این حقیقت را بدانید.» 

مرد آلمانی برای 9 سال، نفر اول نیمکت لیورپول بود. او یک باشگاه بحران‌زده را تحویل گرفت و یکی از بهترین تیم‌های تاریخ این باشگاه را ساخت. تیمی که بعد از سه دهه، دوباره قهرمان لیگ برتر شد و به یک حسرت همیشگی برای لیورپولی‌ها پایان داد. باشگاه در دوران این مربی سه بار هم به فینال لیگ قهرمانان رسید و یک بار موفق شد این عنوان را به دست بیاورد. عصر هوی‌متال در آنفیلد حالا دیگر تمام شده و سوال اینجاست که لیورپول در پایان فصل به سراغ چه کسی خواهد رفت؟ قبلا استیوی جی گزینه اصلی هدایت قرمزها بود اما عدم موفقیت او در مربیگری و حضورش در لیگ عربستان، این احتمال را کم می‌‌کند. باشگاه لیورپول هم اعلام کرده که اصلا عجله‌ای برای انتخاب مربی جدید ندارد اما بدون شک از همین حالا چند گزینه روی میز مالک باشگاه قرار گرفته‌اند. این تیم باید خودش را برای سپری کردن یک عصر جدید مهیا کند.