یک تیم و یک ضربان!

تیم ملی امروز اولین بازی‌اش را در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پشت سر می‌گذارد. این شروع قصه تیم ملی و این دوره جام خواهد بود. البته که بردن بازی اول، کار چندان قابل توجهی هم نیست اما به هر حال یک شروع خوب می‌تواند تیم ملی را در مسیر درستی قرار بدهد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ایران این گروه را با حداکثر امتیازهای ممکن ترک خواهد کرد. هرچند که به هیچ وجه نباید حریف امروز تیم ملی را رقیبی ساده و بدون‌دردسر بدانیم.

آریا رهنورد

فلسطین،   سلطان   تساوی

تیم ملی امروز با حریفی روبه‌رو می‌شود که در مساوی گرفتن، استاد به نظر می‌رسد. تیمی که همین اواخر در دیدار تدارکاتی با عربستان به تساوی رسیده است. آنها در بازی امروز نیز بیشتر از هر چیزی به دنبال بسته نگه داشتن دروازه با لایه‌های پرتعداد دفاعی خواهند بود. در حقیقت همه نفرات فلسطین، بین توپ و دروازه خودی قرار می‌گیرند و با نفرات بسیار پرشمار تلاش می‌کنند تا لحظات سختی برای تیم قلعه‌نویی بسازند. همه چیز در این بازی به زمان گل زدن تیم ملی بستگی خواهد داشت. اگر خیلی زود به گل برسیم، دفاع آنها از هم می‌پاشد و احتمال رقم خوردن یک برد پرگل برای ایران به وجود می‌آید و هر چقدر که این اتفاق دیرتر رخ بدهد، کار برای تیم ملی سخت می‌شود و فشار را روی این تیم بالا می‌برد.

مصمم   مثل   امیر

امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری قبل از بازی فلسطین، بسیار باروحیه و پرانرژی ظاهر شد. امیر که این اواخر به خاطر برخی مشکلات سلامتی، در وضعیت خوبی نبود، حالا دوباره در شرایطی ایده‌آل قرار گرفته است. امیر از همیشه مصمم‌تر به نظر می‌رسد و از شرایط تیم ملی هم کاملا راضی است. او در کنفرانس خبری قبل از بازی به این موضوع پرداخته که ستاره‌های تیم ملی حالا از همیشه متحدتر هستند و در کنار هم برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند. امیر از میزبانی قطر نیز کاملا راضی به نظر می‌رسد.

ترکیب   احتمالی

حدس زدن ترکیب احتمالی تیم ملی در این مسابقه کار چندان دشواری نیست. مثل همیشه، علیرضا بیرانوند روی خط دروازه تیم ملی قرار خواهد گرفت. اگر رامین به این بازی برسد، در سمت راست خط دفاعی قرار می‌گیرد و احتمالا شجاع و کنعانی نیز زوج خط دفاعی ایران در این مسابقه خواهند بود. در سمت چپ نیز احسان حاج‌صفی شانس بیشتری برای بازی در ترکیب ثابت خواهد داشت. در مرکز زمین، سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس در ترکیب تیم قلعه‌نویی دیده خواهند شد. جلوتر از آنها نیز سه بازیکن برای تیم ملی به میدان خواهند رفت. علیرضا جهانبخش در سمت راست، محمد محبی در چپ و مهدی طارمی نزدیک به دروازه حریف. مهاجم تیم ملی در این مسابقه نیز سردار آزمون خواهد بود. البته این احتمال هم وجود دارد که سردار به خاطر دیر اضافه شدن به اردوی تیم ملی، این بازی را از روی نیمکت شروع کند. در این صورت احتمال فیکس شدن شهریار مغانلو و یا کریم انصاری‌فر نیز وجود خواهد داشت.

تیم ملی امروز با حریفی روبه‌رو می‌شود که در مساوی گرفتن، استاد به نظر می‌رسد. در حقیقت همه نفرات فلسطین، بین توپ و دروازه خودی قرار می‌گیرند و با نفرات بسیار پرشمار تلاش می‌کنند تا لحظات سختی برای تیم قلعه‌نویی بسازند

استاد   بازی   اول

تیم ملی ایران تخصص زیادی در رسیدن به پیروزی در اولین بازی‌اش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دارد. این تیم در دوره قبلی، جام را با زدن پنج گل به یمن شروع کرد و روز درخشانی را در آن نبرد پشت سر گذاشت. 

چهار سال قبل از آن در جام ملت‌های 2015، ایران با گل‌های حاج‌صفی و مسعود شجاعی بحرین را برد. از این دو نفر، هنوز یک نفر در تیم ملی ایران به زمین مسابقه می‌رود. در جام ملت‌های 2011 هم اتفاق جالبی برای تیم ملی ایران رخ داد. ایران در آن مسابقه گل اول را از حریف خورد اما با گل‌های مبعلی و غلامرضا رضایی، بازگشت باشکوهی را به بازی رقم زد و در آن مسابقه نیز برنده شد. در شروع جام ملت‌های 2007 نیز با درخشش جواد کاظمیان، یک بازگشت دیگر برای تیم ملی اتفاق افتاد و ایران این بار هم در اولین مسابقه شکست یک بر صفر را به برد دو بر یک تبدیل کرد. 

آخرین باری که تیم ملی ایران نتوانست در شروع جام ملت‌ها برنده یک مسابقه شود، دیدار با عراق در شروع جام ملت‌های 96 بود. تیم مایلی‌کهن در آن بازی شکست خورد اما در ادامه توانست به جمع سه تیم برتر جام راه پیدا کند. در مجموع ایران  در 14 شروع تاریخش در جام ملت‌ها، 12 بار برنده بوده و فقط یک بار طعم شکست را چشیده است.

بیرو   در  جست‌وجوی    رکورد

این بازی برای علیرضا بیرانوند نیز بازی مهمی خواهد بود. اگر او بتواند در این مسابقه کلین‌شیت کند، از رکورد کلین‌شیت عابدزاده در این جام رد خواهد شد. این در حالی است که این گلر تا امروز فقط در یک دوره جام ملت‌ها حضور داشته و تازه قرار است برای دومین دوره در این رقابت‌ها روی خط دروازه تیم ملی ایران بایستد.