روز گذشته قرار بود فدراسیون والیبال بالاخره سرمربی جدید تیم ملی مردان را انتخاب کند. تصمیمی که ماه‌هاست گرفته نشده و هنوز بررسی‌ها درباره انتخاب نهایی ادامه دارد. روز گذشته نشست 200 دقیقه‌ای کمیته فنی فدراسیون والیبال با حضور وحید مرادی سرپرست فدراسیون، ناصر میرفخرایی، محمود افشاردوست، مصطفی کارخانه، منوچهر پورحسن، علی فتاحی، پدیده بلوری‌زاده، امیر طلوع‌کیان و جواد مهرگان (به صورت آنلاین) برگزار شد.

در روند بررسی سرمربی تیم ملی والیبال ۱۵ گزینه خارجی و یک مربی داخلی بررسی و در نهایت چهار گزینه باقی ماندند. بر این اساس ویتال هاینن (بلژیک)، آنجلو لورنزوتی (ایتالیا)، سعید معروف (ایران) و روبرتو پیاتزا (ایتالیا) چهار گزینه اصلی مدنظر برای هدایت تیم ملی والیبال ایران بودند.

فدراسیون والیبال پس از برگزاری جلسه کمیته فنی اعلام کرد که دو گزینه از چهار گزینه مورد نظر و مورد تائید، بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته برای حضور در ایران به دلایلی نامعلوم به یکباره از همکاری با فدراسیون والیبال ایران انصراف دادند. شنیده شده این دو گزینه‌ ویتال هاینن و روبرتو پیاتزا هستند. از طرفی لورنزوتی نیز احتمال کمی دارد که سرمربیگری ایران را قبول کند که با این اوصاف هر سه مربی خارجی از چهار گزینه فوق احتمالا کنار خواهند رفت. 

موضوعی که کار را برای فدراسیون سخت می‌کند و باید دید درنهایت چه تصمیمی برای نیمکت تیم ملی گرفته می‌شود. به خصوص که بسیاری از کارشناسان معتقدند برای سپردن نیمکت تیم ملی به سعید معروف خیلی زود است. معروف بازیکن بسیار بزرگی در والیبال دنیا بوده و نبوغش بارها به کمک تیم ملی آمده است. اما اینکه بدون هیچ تجربه مربیگری مستقیم در راس تیم ملی قرار بگیرد، می‌تواند آینده او را به خطر بیندازد. 

در هر حال لیگ ملت‌های والیبال در پیش است و گروه‌بندی مسابقات هم مشخص شده است. این مسابقات تنها فرصت ایران است که بتواند بار دیگر در المپیک حضور داشته باشد و برای تحقق این هدف باید مقابل تیم‌های قدرتمندی قرار بگیرد. شاید هم رسیدن به پاریس دغدغه فدراسیون نیست و برنامه‌های دیگری برای تیم ملی روی میز قرار دارد. هرچه باشد، فدراسیون برای مشخص کردن تکلیف نیمکت تیم ملی زمان زیادی ندارد.