آریا رهنورد 

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. باشگاه چند روز برای گرفتن تصمیم نهایی به مربی‌اش زمان داده اما دوستان نزدیک یحیی جدایی او را قطعی می‌دانند و به نظر می‌رسد این خبر خیلی زود اعلام خواهد شد. باشگاه نیز از همین حالا گزینه‌هایی را برای جانشینی این مربی موفق در ذهن دارد. هدایت پرسپولیس در لیگ برتر، اصلا مسئولیت ساده‌ای نیست و به یک مربی بزرگ نیاز خواهد داشت. بد نیست فهرست برخی از مربیانی که نام‌شان این روزها روی لب هواداران پرسپولیس زمزمه می‌شود و در متن حاشیه‌ها حضور دارند را مرور کنیم. باشگاه تا امروز هیچ فهرستی از گزینه‌های احتمالی‌اش منتشر نکرده است.

مهدی تارتار

رابطه مهدی تارتار و پرسپولیس، رابطه‌ای قطع‌نشدنی به نظر می‌رسد. تارتار سال‌ها برای این تیم بازی کرده و زمانی بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را به بازو بسته است. او این اواخر در ذوب نتایج خوبی به دست آورد و در این فصل نیز ملوان را به شکل فوق‌العاده‌ای هدایت کرده است. تیمی که در رده پنجم جدول لیگ برتر دیده می‌شود. تارتار زمانی به عنوان دستیار نیز روی نیمکت قرمزها حضور داشته و اگر به این تیم ملحق شود، دستیارانی مثل محمد نوری را نیز با خودش از ملوان به تهران خواهد برد. با این حال در این مورد تردیدهای زیادی وجود دارد. چراکه این مربی تا امروز در هیچ تیم بزرگی کار نکرده است. علاوه بر این اگر او بدون رضایت باشگاه ملوان قراردادش را فسخ کند، باید تا پایان فصل بدون تیم بماند. از طرفی بعید به نظر می‌رسد ملوان نیز راضی به این جدایی باشد.

مجتبی حسینی

وقتی یحیی اولین سال‌های موفقیت در مربیگری را تجربه می‌کرد، مجتبی حسینی همواره در کنار او بود. این دو نفر حتی با هم روی نیمکت پرسپولیس هم نشسته‌اند. آن سال‌ها خیلی‌ها حسینی را مغز متفکر و حتی دلیل موفقیت‌های یحیی می‌دانستند. با این حال گل‌محمدی بدون این دستیار هم موفقیت‌های زیادی به دست آورد. حسینی هم مثل تارتار، تا امروز سرمربی یک تیم بزرگ نبوده است. علاوه بر این، شیوه بازی مدنظر او نیز شباهت زیادی به شیوه بازی یحیی دارد و این ممکن است برای هوادارانی که به دنبال فوتبال جذاب و هجومی هستند، کمی کسل‌کننده به نظر  برسد.

برانکو ایوانکوویچ

پروفسور محبوب قرمزها فعلا روی نیمکت عمان دیده می‌شود اما خودش هم اعلام کرده که مشکلی برای مذاکره با تیم‌های دیگر ندارد. چراکه بعید نیست این مربی در پایان جام تصمیم به ترک عمان بگیرد. او دوران فوق‌العاده‌ای در پرسپولیس داشته و خود یحیی نیز تاکید داشت که برانکو، بهترین گزینه ممکن برای هدایت پرسپولیس است. با این حال این مربی برای چند سال از فوتبال ایران فاصله داشته و شاید نخواهد جایگاه فوق‌العاده‎اش در بین هواداران پرسپولیس را در خطر قرار بدهد. به هر حال برانکو با قرمزها قهرمان سه دوره لیگ برتر فوتبال ایران شده و این دستاوردی نیست که به راحتی قابل تکرار باشد. با این حال خود او همواره اعتقاد داشته که قهرمانی آسیار کار ناتمامی است که می‌خواهد با قرمزهای تهران انجام بدهد.

گابریل کالدرون

دوران حضور گابریل کالدرون در باشگاه پرسپولیس، خیلی زود و غیرمنتظره تمام شد. او قرمزها را در صدر جدول لیگ برتر به یحیی تحویل داد و مدیران وقت باشگاه می‌خواستند به هر قیمتی به جای این مربی، یک مربی ایرانی جذب کنند. حالا خیلی از هوادارها باور دارند که کالدرون مرد جذابی برای ادامه این پروژه است اما بعید به نظر می‌رسد که خود او در شرایط فعلی و آن هم در نیم‌فصل، علاقه زیادی به کار کردن در فضای فوتبال ایران داشته باشد. تجربه قبلی این مربی در فوتبال ایران در نهایت در دادگاه به پایان رسید.

الکس نوری

هر وقت که تیم‌های ایرانی سرمربی ندارند، نام الکس نوری در اطراف‌شان شنیده می‌شود. چهره‌ای که سابقه کار در بوندس‌لیگا به عنوان سرمربی را داشته اما در چند تجربه اخیر کاری شکست خورده و فعلا بدون تیم است. نوری یک بار گزینه هدایت استقلال بود اما در نهایت به توافق مالی با این تیم نرسید. حالا هم کمی بعید است که او به عنوان سرمربی جدید قرمزهای پایتخت انتخاب شود.

سعید دقیقی

در نیم‌فصل اول از اولین تجربه حضور در لیگ برتر، فوق‌العاده کار کرده و علاوه بر بازی‌های زیبا، نتایج خوبی به دست آورده است. دقیقی یک چهره مستعد در فوتبال ایران به شمار می‌رود اما خودش هم تاکید داشته که مربیگری تیمی مثل پرسپولیس هنوز برایش بسیار زود است. دقیقی دلیلی برای جدایی از پروژه شمس‌آذر ندارد. چراکه کارش را تازه شروع کرده و یک اشتباه ممکن است او را برای همیشه تحت تاثیر قرار بدهد. در نتیجه این مربی ترجیح می‌دهد قدم‌های تدریجی‌تری در فوتبال بردارد. پرسپولیس هم با توجه به حساسیت شرایطی که دارد، مربی پرتجربه‌تری می‌خواهد. کسی که سابقه طولانی‌تری در دوران مربیگری داشته باشد.