کریم بنزما یا کریستیانو رونالدو؟ کدام بازیکن در زمان پیوستن به لیگ عربستان به دوران اوجش نزدیک‌تر بود؟ کریس در حالی راهی عربستان شد که دیگر در یونایتد هیچ جایی نداشت. او با مربی تیم به بن‌بست رسیده و در فهرست خروج قرار گرفته بود. کریم چطور؟ او در شرایطی به لیگ عربستان رفت که هنوز بازیکن ثابت رئال مادرید محسوب می‌شد. مرد شماره 9 برنابئو اگر در مادرید می‌ماند، همین فصل هم در این تیم فیکس می‌شد. یک سوال مهم دیگر؛ کدام بازیکن در شرایط سنی بهتری راهی عربستان شد؟ بدون شک کریم بنزما. 

او حتی نسبت به رونالدو، پیش‌زمینه بهتری برای این انتقال داشت. چراکه مسلمان بود و خودش هم می‌خواست در کشوری مثل عربستان زندگی کند. پس چرا دوران حضور این دو نفر در النصر و الاتحاد تا این اندازه متفاوت بوده است؟ چرا در عربستان، کریس را روی سرشان می‌گذارند اما اصلا بنزما را دوست ندارند؟ رونالدو با انگیزه زیادی به فوتبال عربستان ملحق شد. او در حقیقت شروع‌کننده موج انتقال ستاره‌های بزرگ به لیگ سعودی بود. برای کریس فرقی نداشت که چه کسی مربی‌اش باشد. این بازیکن با همه وجود در زمین می‌جنگید. همین حالا رونالدو بهترین گلزن سال میلادی فوتبال جهان به شمار می‌رود. انتظارها از النصر هم آنقدر بالا نبود. چراکه این تیم دوران انتقال را پشت سر می‌گذارد و هوادارها هم انتظار نداشتند که در همین فصل، تیم‌شان الهلال را در جدول بگیرد. 

کریم بنزما اما به تیمی رفت که فصل گذشته در حضور الهلال، قهرمان لیگ عربستان شده بود. این فصل انتظارهای زیادی از کریم وجود داشت اما او اصلا نتوانست توقع‌ها را برآورده کند. اولین مشکل جدی او در عربستان، اختلاف نظر با نونو اسپرینتو بود. این اختلاف در نهایت برکناری سرمربی الاتحاد را رقم زد اما وقتی با رفتن این مربی هم اوضاع درست نشد، خیلی‌ها کریم را نشانه رفتند و او را مقصر وضعیت فعلی دانستند. پس از شکست سنگین و دردناک هفته گذشته روبه‌روی النصر، بنزما روی دیگری از فوتبال در خاورمیانه را هم دید. او با انبوهی از شعارها و توهین‌های عجیب مواجه شد و کار به جایی رسید که تصمیم گرفت صفحه اینستاگرامش را به حالت غیرفعال دربیاورد! 

کریم اصلا دوران خوبی را در عربستان سپری نکرده است. او در روزهای گذشته در تمرین‌های تیم گایاردو نبوده و گفته می‌شود که اصلا از عربستان رفته است. آیا احتمال جدایی زودهنگام این ستاره از الاتحاد وجود دارد؟ در کنار او، چند ستاره دیگر مثل ژوتا و فیرمینو نیز خواهان ترک فوتبال عربستان هستند. این یعنی این لیگ با وجود تبلیغات زیاد و هزینه‌های نجومی، هنوز نتوانسته بهشت مدنظر همه فوتبالی‌ها باشد. حتی بازیکن بزرگی مثل بنزما در این کشور به بن‌بست رسیده و به نظر می‌رسد که اصلا از برخوردها با خودش راضی نیست. کریستیانو اما ظاهرا اصرار دارد که نشان بدهد در عربستان حسابی خوش می‌گذراند. او حتی در همه مراسم‌های غیرفوتبالی در این کشور نیز شرکت می‌کند و فعلا کاملا در فرهنگ میزبانش حل شده است.