آریا رهنورد

پس از پایان مسابقه پرسپولیس و نساجی، برای اولین بار بعد از مدت‌ها تعداد بازی همه تیم‌های لیگ برتری برابر شد. حالا همه تیم‌های لیگ ۱۴ بازی انجام داده‌اند و لیگ برتر هم نظم از دست رفته را پس گرفته است. بازی پرسپولیس و نساجی، به هفته یازدهم لیگ برتر تعلق داشت. جدالی که باید پیش از پایان دور گروهی لیگ قهرمانان اتفاق می‌افتاد اما به این هفته موکول شد. این، آخرین میزبانی پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ برتر بود و همه امتیازهایش نیز در حساب قرمزها باقی ماند.

سرنوشت به سود پرسپولیس

اتفاق‌هایی که این روزها رقم می‌خورند، در نهایت به سود پرسپولیس تمام می‌شوند. برای مثال، هفته قبل نبیل باهویی قرار بود از زمین مسابقه بیرون برود اما تعویض به تعویق افتاد و همین بازیکن توانست برای قرمزها پنالتی بگیرد. این هفته هم قرار بود باهویی از ابتدا در ترکیب اصلی تیم به میدان برود اما قبل از شروع بازی دچار کشیدگی همسترینگ شد و بازی را از دست داد. شهاب به جای این بازیکن در ترکیب اصلی قرار گرفت و تنها گل بازی را نیز وارد دروازه نساجی کرد! فعلا سرنوشت، خواهان بازگشت پرسپولیس به کورس قهرمانی فوتبال ایران بوده است.

یحیی، ناراضی از راست

سرمربی پرسپولیس در پایان نیمه اول این بازی، به شدت از وضعیت سمت راست ترکیب تیمش ناراضی بود. او در ۴۵ دقیقه دوم، به صورت همزمان دانیال اسماعیلی‌فر و سعید صادقی را تعویض کرد تا به جای این دو نفر وحدت هنانوف و محمد عمری را به زمین بفرستد. به نظر می‌رسد صادقی و دانیال تا حدود زیادی اعتماد سرمربی‌شان را از دست داده‌اند. چهره‌هایی که به هیچ وجه فصل خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند و روزهای ایده‌آلی را سپری نمی‌کنند. 

دست‌های خالی آلکاراز

این بازی، اولین تجربه مربیگری سرمربی اسپانیایی نساجی در فوتبال ایران به شمار می‌رفت. او برای این نبرد مشکلات بسیار زیادی داشت. خیلی از مهره‌های مهم نساجی در این بازی غایب بودند و او با ترکیبی نصفه و نیمه روبه‌روی قرمزها قرار گرفت. با این حال شکست تیم شمالی در این بازی، شکستی آبرومند به حساب می‌آمد. آنها فقط با یک گل نتیجه را واگذار کردند و حتی در نیمه دوم این شانس را داشتند که به بازی برگردند و همه چیز را به تساوی بکشانند. شاید این نمایش، نشان داد که آلکاراز این تیم را به روزهای خوب برمی‌گرداند.

به این دلیل بازی نمی‌کند

به نظر می‌رسد سربازی قریب‌الوقوع محمد عمری، دلیل مهمی است که باعث می‌شود یحیی فعلا از این بازیکن در ترکیب اصلی استفاده نکند. البته که این ستاره ریزنقش دلیل مهم دیگری نیز برای نیمکت‌نشینی به یحیی داد. او بهترین شانس تیمش برای گلزنی در نیمه دوم بازی را در موقعیت کاملا تک به تک هدر داد. صحنه‌ای که احتمالا موجب می‌شود یحیی در بازی بعدی نیز عمری را روی نیمکت قرار بدهد. فعلا امید عالیشاه در پست مهاجم سایه، یکی از آماده‌ترین نفرات پرسپولیس به شمار می‌رود و عملکرد بسیار خوبی در ترکیب اصلی این تیم داشته است.

اتفاق‌هایی که این روزها رقم می‌خورند، در نهایت به سود پرسپولیس تمام می‌شوند. بعد از تعویق در تعویض باهویی در هفته قبل که به گرفتن پنالتی توسط این بازیکن ختم شد، این هفته شهاب به جای این بازیکن در ترکیب اصلی قرار گرفت و تنها گل بازی را نیز وارد دروازه نساجی کرد

کنعانی در تبعید

سرشناس‌ترین مهره نیمکت‌نشین پرسپولیس، حسین کنعانی است. بازیکنی که ظاهرا علاقه داشت دلیل غیبتش در بازی قبلی را به مصدومیت ربط بدهد اما این بار هم روی نیمکت نشست و طوری گرم می‌کرد که انگار می‌دانست به هیچ قیمتی قرار نیست به زمین برگردد. پرسپولیس این فصل را با زوج دفاعی مرتضی پورعلی‌گنجی و حسین کنعانی شروع کرد. پس از مدتی مرتضی مصدوم شد و فصل را به طور کامل از دست داد. حالا حسین نیز به نیمکت منتقل شده است تا پرسپولیس با زوج دفاعی فرشاد فرجی و گولسیانی این روزها روبه‌روی رقبای لیگ برتری قرار بگیرد.

آمده‌ است که بماند

اولین تجربه حضور فیکس محمدمهدی احمدی در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس نیز یک تجربه موفقیت‌آمیز بود. او در روز جانشینی علی نعمتی، نمایش خوبی داشت و به خصوص در کارهای هجومی کاملا موفق ظاهر شد. البته که این بازیکن هنوز تجربه زیادی ندارد اما بعید است که جایگاهش در ترکیب را از دست بدهد. چراکه چوب‌خط اشتباه‌های بزرگ علی نعمتی دیگر پر شده و این بازیکن روی سکوهای هوادار پرسپولیس نیز اصلا محبوب نیست. به نظر می‌رسد طرفداران باشگاه نیز خواهان ادامه حضور احمدی در تیم‌شان هستند.

لوکادیا برمی‌گردد؟

پس از جدال این هفته قرمزها، زمزمه‌های بازگشت لوکادیا به این تیم نیز از همیشه جدی‌تر شنیده شده است. چراکه مدیرعامل باشگاه از علاقه‌اش برای بازگرداندن این بازیکن و رضایت کادر فنی در این مورد صحبت کرده است. آیا لوکادیا به پرسپولیس برمی‌گردد؟ این بازیکن به خاطر ترک پرسپولیس با جریمه ۳۰۰ هزار دلاری روبه‌رو شده و شاید برای پرداخت نکردن این جریمه، در نیم‌فصل دوم برای قرمزها بازی کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، نگرانی‌های یحیی در خط حمله برای تیمش به حداقل خواهد رسید. یورگن دقیقا همان بازیکن گلزنی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات هجومی پرسپولیس را رفع کند.