یک رقابت نزدیک در بالای جدول و یک رقابت بسیار فشرده در پایین جدول. لیگ برتر بانوان به این شکل دنبال می‌شود. جالب اینکه بین آخرین رده تا رده ششم جدول فقط دو امتیاز اختلاف وجود دارد اما بین رده ششم تا رده پنجم، ۶ امتیاز فرق است. فعلا پنج تیم اول جدول راه‌شان را از سایر رقبا جدا کرده‌اند اما حتی در بین این تیم‌ها نیز خاتون بم و ملوان مدعیان جدی‌تری برای تصاحب جام قهرمانی به حساب می‌آیند و فعلا نتایج درخشان‌تری گرفته‌اند.

بی‌رحم؛ مثل خاتون!

سپاهان فصل گذشته با مریم ایراندوست، تا آخرین هفته‌ها امیدوار به قهرمانی لیگ بود اما در این فصل با هدایت نیلوفر اردلان، آنها هنوز خودشان را به عنوان یک مدعی جدی برای بردن جام نشان نداده‌اند. تیم اردلان این هفته در اصفهان، سه گل از خاتون بم خورد و نتیجه را به مدافع عنوان قهرمانی واگذار کرد. این بازی برای سپاهانی‌ها با توجه به رقابت نزدیک فصل گذشته با خاتون اهمیت زیادی داشت اما گل خوردن در دقایق پایانی نیمه اول انگار تمرکز این تیم را به هم ریخت. در نیمه دوم نیز دو ستاره سرشناس خاتون یعنی نگین زندی و زهرا قنبری دروازه حریف را باز کردند تا این بازیکن پایانی یک‌طرفه داشته باشد. خاتون از 18 امتیاز ممکن در این ۶ هفته به ۱۶ امتیاز رسیده و با قدرت در صدر جدول لیگ برتر زنان دیده می‌شود.

بهترین سال تاریخ ملوان

چه تیمی ساخته است این ملوان. چه در فوتبال مردان و چه در فوتبال زنان، عملکرد این فصل آنها شگفت‌انگیز بوده است. تیم زنان ملوان این هفته در خانه روبه‌روی نماینده البرز قرار گرفت. تیمی که این فصل استاد گل‌های زودهنگام بوده، باز هم در نیمه اول به گل رسید اما حریف بازی را به تساوی کشاند. دفاع خوب تیم البرز در این بازی، سد محکمی روبه‌روی ملوان کشید اما آنها به حمله کردن ادامه دادند و سرانجام در دقیقه ۹۲ با گلزنی شبنم بهشت، یک برد مهم را جشن گرفتند. ملوان هم با این برد ۱۶ امتیازی شد و در جدول به خاتون بم رسید. تنها تفاضل گل فعلا مانع صدرنشینی این تیم آماده در رقابت‌های این فصل شده است.

ضلع سوم جنگ قهرمانی

تیم مریم ایراندوست فصل را با شکست روبه‌روی ملوان شروع کرد. شهرداری سیرجان اما پس از آن باخت، در پنج هفته هیچ گلی نخورده و ۱۳ امتیاز نیز به دست آورده است. شهرداری سیرجان با ستاره‌هایی که در اختیار دارد، ضلع سوم قهرمانی در این فصل به شمار می‌رود. با توجه به برخورد هفته آینده خاتون بم و ملوان، شهرداری سیرجان شانس بسیار خوبی برای نزدیک‌تر شدن به صدر جدول خواهد داشت. آنها این هفته تیم شگفتی‌ساز پالایش گاز ایلام را گلباران کردند. برتری ۶ بر یک شهرداری نشان داد که این تیم حالا دیگر به اوج هماهنگی رسیده است.

اولین برد فصل

هفته ششم، هفته مهمی برای پیکان بود. آنها بالاخره اولین برد فصل‌شان را جشن گرفتند و از انتهای جدول جدا شدند. آوا تهران و کانی کردستان هم امتیازها را تقسیم کردند تا نبرد پایین جدول نیز همچنان بسیار فشرده دنبال شود.