صدرنشینی فولاد سیرجان در رقابت‌های لیگ برتر والیبال، با یک برد یک‌طرفه دیگر ادامه پیدا کرد. شاگردان بهروز عطایی، این بار یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز فصل یعنی ایفاسرام اردکان را به راحتی در سه ست متوالی شکست دادند. این یازدهمین پیروزی فولاد سیرجان در دوازدهمین بازی فصل را بود. از همین حالا حضور این تیم در پلی‌آف کاملا قطعی شده است. تیمی که احتمالا سید یک را نیز به دست خواهد آورد تا مسیر ساده‌تری در دور حذفی داشته باشد. 

به نظر می‌رسد فولاد سیرجان مدعی شماره یک قهرمانی در رقابت‌های این فصل والیبال ایران است. تیمی که با ستاره‌هایش، شانس زیادی برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ دارد. این هفته از لیگ والیبال، برای تیم‌های شگفتی‌ساز اصلا هفته خوبی نبود. پس از  شکست اردکانی‌ها، گیتی پسند اصفهان هم به شکل عجیبی روبه‌روی شهرداری گنبد بازنده شد. گنبدی‌ها در  ۱۱ بازی اخیر، فقط دو بار به برتری رسیده بودند اما این هفته با نتیجه سه بر یک، یکی از تیم‌های مدعی و بالانشین این فصل را شکست دادند و گیتی پسند را در جدول متوقف کردند. 

تیم اصفهانی که این فصل عالی نتیجه گرفته بود، با چند نتیجه بد در بازی‌های اخیر تا رده ششم جدول پایین رفته است. این هفته در لیگ والیبال، سایپا دوباره شکست خورد. تیم بحران‌زده تهرانی این بار یازدهمین باخت فصلش را تجربه کرد. دیگر بعید به نظر می‌رسد راهی برای نجات سایپا وجود داشته باشد. همان اتفاقی که در فوتبال برای این باشگاه رخ داد، حالا در والیبال در حال تکرار شدن است. پیکان هم حال و روز خوشی در والیبال ایران ندارد. آنها در چند هفته گذشته، خودشان را در جدول بالا کشیدند اما شکست سنگین این هفته روبه‌روی هورسان رامسر، دوباره تیم پیمان اکبری را در رده دهم جدول قرار داد. رده‌ای که نمی‌تواند پیکان را به رقابت‌های پلی‌آف برساند.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر هم این هفته روبه‌روی شهرداری ارومیه شکست خورد. شهداب حالا تیم چهارم جدول است و اصلا شباهتی به تیم درخشان فصل قبل ندارد. تنها یک هفته به پایان نیم‌فصل اول لیگ والیبال باقی مانده و قهرمانی فولاد سیرجان نیز از قبل مسجل شده است.