آریا رهنورد 

شاگردان یحیی گل‌محمدی همین چند روز قبل، روبه‌روی استقلالی قرار گرفتند که صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر بود. حالا آنها این هفته باید با استقلال دوم لیگ برتر رقابت کنند. تیمی که فصل را بسیار ضعیف شروع کرده و تا امروز برنده هیچ مسابقه‌ای نبوده است. استقلال خوزستان، تیم قعرنشین جدول لیگ برتر است و اصلی‌ترین گزینه سقوط به شمار می‌رود. پس از توقف در دربی، بردن این بازی برای قرمزها اهمیت زیادی دارد. آنها امروز به اعماق جدول شیرجه می‌زنند و همه امتیازهای دیدار تیم‌شان در اهواز را بدون کم و کاست می‌خواهند.

جایی برای لغزش نیست

پرسپولیس پس از 6 بازی بدون برد، بالاخره موفق شد هوادار را در لیگ برتر شکست بدهد اما پیروزی این تیم روبه‌روی استقلال در دربی در لحظات پایانی از دست رفت. اگر آن برد حفظ شده بود، قرمزها امروز حتی شانس صدرنشینی در جدول را هم داشتند اما به هر حال تیم یحیی به خوبی می‌داند که دیگر جایی برای لغزش ندارد و چوب خط امتیاز دادنش کاملا پر شده است. به خصوص اگر حریف این تیم از انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر آمده باشد. پرسپولیسی‌ها اگر می‌خواهند کورس قهرمانی را خیلی زود ترک نکنند، باید حتما به عنوان تیم برنده از زمین بازی امشب خارج شوند.

منفی‌ترین تیم لیگ! 

استقلال خوزستان در این فصل از لیگ برتر، اصلا خوب نتیجه نگرفته است. این تیم 12 هفته بعد از شروع لیگ، نه موفق شده بردی به دست بیاورد و نه توانسته حتی در یک بازی کلین‌شیت کند. قبل از دیدار این تیم با نساجی، فقط دو تیم در لیگ برتر بدون کلین‌شیت بودند اما در آن بازی، نساجی هم از این کابوس جدا شد تا استقلال خوزستان در این زمینه تنها بماند. استقلال خوزستان در 12 بازی هشت بار شکست خورده و به ازای هر سه مسابقه در لیگ برتر، فقط و فقط یک امتیاز به دست آورده است. آنها 15 گل خورده‌اند و از این حیث سومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر هستند. علاوه بر این به لحاظ گل‌های زده نیز این تیم فقط با 6 گل، دومین خط حمله ضعیف بازی‌ها به حساب می‌آید. اختلاف استقلال خوزستان و پرسپولیس در جدول رده‌بندی لیگ برتر، 17 امتیاز است. به نظر می‌رسد اگر استقلال خوزستان امروز هم شکست بخورد، استعفای پورموسوی این بار از راه می‌رسد و برخلاف تجربه قبلی، از سوی مدیران باشگاه نیز مورد تایید قرار می‌گیرد. 

بازی درخشش شهاب؟

استقلال خوزستان از شروع این فصل، ضعف مفرطی در مقابله با ارسال‌ها از جناحین داشته است. بیشتر گل‌های خورده این فصل به همین شیوه به ثمر رسیده‌اند. به همین خاطر بود که استقلال نیز در مصاف با این تیم، آرمان رمضانی بلندقامت را از ابتدا به زمین مسابقه فرستاد. قرمزها برای بردن این بازی باید حساب ویژه‌ای روی ارسال‌ها باز کنند. به نظر می‌رسد شهاب زاهدی به عنوان یک بازیکن سرزن، شانس خوبی برای درخشش و گلزنی در این مسابقه خواهد داشت. تیم پورموسوی نشان داده که در دفاع کردن روی توپ‌های هوایی اصلا خوب نیست و این مساله می‌تواند برگ برنده امروز قرمزهای تهران باشد.

نبرد پس از پنج سال

آخرین بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در فوتبال ایران اواخر سال 97 برگزار شده بود. همان فصل تیم آبی‌پوش اهوازی راهی دسته پایین‌تر شد و چند سال در انتظار بازگشت دوباره به سطح اول فوتبال ایران بود. پرسپولیس در پنج برخورد آخرش با استقلال خوزستان، چهار بار برنده شده و یک بار هم بازی با تساوی به پایان رسیده است. با این حال هنوز هم مهم‌ترین خاطره سرخ‌ها از این حریف، به کورس قهرمانی لیگ پانزدهم برمی‌گردد. جایی که تیم برانکو تا هفته آخر برای قهرمانی جنگید اما در نهایت این استقلال خوزستان عبدا... ویسی بود که به شکل شگفت‌انگیزی، جام قهرمانی را از آن خودش کرد. جالب اینکه استقلال خوزستان آن فصل در هفته آخر با شکست دادن یحیی و ذوب آهن، قهرمانی لیگ را جشن گرفت.

تجربه جدید برای یحیی! 

یحیی به عنوان سرمربی، 12 بار روبه‌روی استقلال خوزستان قرار گرفته اما هیچ‌کدام از این 12 نبرد با پرسپولیس نبوده‌اند. این سرمربی با نفت تهران، ذوب آهن، تراکتور و پدیده با این حریف روبه‌رو شده و در 12 بازی، 6 بار برده و چهار بار نیز بازنده شده است. حالا اولین نبرد او با استقلال خوزستان به عنوان مرد اول نیمکت پرسپولیس، در اهواز رقم خواهد خورد. این مربی هر سه برخورد آخرش با استقلال خوزستان را با پیروزی پشت سر گذاشته است. سیروس پورموسوی تا امروز به عنوان سرمربی، موفق به شکست دادن یحیی نشده است. او دو بار برابر یحیی شکست خورده و دو بار با این مربی به تساوی رسیده و حالا در پنجمین جدال مستقیم با او حاضر خواهد شد. آخرین نبرد آنها به لیگ بیستم برمی‌گرددد. جایی که تیم یحیی روبه‌روی صنعت نفت با هدایت پورموسوی به تساوی بدون گل دست پیدا کرد.