آریا رهنورد 

لید: ضربه زاویه بسته مهدی ترابی به طرف دروازه هوادار، بالاخره به انتظار طولانی‌مدت تیم یحیی برای بردن در یک مسابقه پایان داد. آنها بعد از ۶ دیدار متوالی در لیگ و آسیا، بالاخره طعم پیروزی را چشیدند و دوباره به کورس قهرمانی لیگ برتر برگشتند. پرسپولیس قبل از دربی پایتخت، یکی از دربی‌های دیگر این شهر را برد تا با خیال راحت‌تری به استقبال نبرد با آبی‌ها برود. این برد برای گل‌محمدی و تیمش بسیار حیاتی به نظر می‌رسید. بردی که البته جنجال‌های خاص خودش را هم داشت.

 

 

 

آشتی روی سکو 

جمعیت زیادی به دیدن این بازی پرسپولیس نیامدند اما هوادارانی که راهی ورزشگاه شده بودند، از همان دقایق ابتدایی یحیی و شاگردانش را مورد تشویق قرار دادند تا عملا ماجرای پرتاب بطری‌ها به فراموشی سپرده شود. آشتی با سکوها برای پرسپولیس، حتی از بردن این بازی نیز مهم‌‌تر بود. آنها قبل از دربی، به روحیه گرفتن از هواداران‌شان نیاز داشتند و این مسابقه کاری کرد که روحیه از دست رفته، دوباره به پرسپولیس برگردد. این یک آشتی بسیار مهم برای ادامه فصل قرمزهای پایتخت به شمار می‌رفت. مسابقه‌ای که همه امتیازهایش در آزادی باقی ماند و سهم پرسپولیس شد. 

 

 

جنجال‌های عجیب یک بازی معمولی

از زمان صعود هوادار به لیگ برتر، پرسپولیس هیچ‌وقت این تیم را در آزادی شکست نداده بود. با این حال این مسابقه، نبردی معمولی به نظر می‌رسید که تحت تاثیر مجموعه‌ای از اتفاقات به نبردی جنجالی تبدیل شد. جنجال بزرگ این بازی در کنفرانس خبری پیش از مسابقه شروع شده بود. جایی که محمود فکری ظاهرا به استناد یک عکس، داور را هوادار تیم پرسپولیس دانست و گفت که حتی اگر اشکان خورشیدی را در جشن قرمزها ببیند تعجب نمی‌کند. بازی در شروع، سروصدای زیادی نداشت اما اواخر نیمه اول فکری و دستیارها از داور کارت زرد گرفتند و داریوش شجاعیان چنان استارتی برای رسیدن به داور زد که محال بود در جریان بازی بزند! درگیری بین نیمکت هوادار و خورشیدی تا پایان بازی ادامه داشت و تقریبا همه اعضای نیمکت این تیم از داور کارت گرفتند.  فکری هم در اعتراض به عملکرد داور، حاضر نشد در کنفرانس پس از مسابقه شرکت کند. به هر حال خورشیدی در این بازی به شدت زیر ذره‌بین قرار داشت. به نظر می‌رسد تیم داوری در این نبرد، مرتکب دو اشتباه بزرگ شدند. گل اول پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر رسید و داور به اشتباه گل اعلام کرد، در نیمه دوم هم پرسپولیسی‌ها به یک گل رسیدند که باز هم به نظر می‌رسید گروه داوری آن را به اشتباه مردود کرده است. جالب اینکه خورشیدی در پایان بازی روبه‌روی دوربین‌ها ایستاد و صحبت‌های تندی علیه کادر فنی هوادار انجام داد. به نظر می‌رسد محرومیت سنگینی در انتظار این داور لیگ برتری باشد.

 

 

بدشانس مثل باهویی!

بدشانس‌ترین بازیکن این بازی با اختلاف بسیار زیاد، نبیل باهویی بود. بازیکنی که همان اوایل مسابقه یک ضربه دیدنی به طرف دروازه حریف زد اما توپ به تیر دروازه برخورد کرد، عرض دروازه را طی کرد و به بیرون رفت. او در نیمه دوم موفق به گلزنی هم شد و به نظر می‌رسید این گل در شرایط کاملا سالم اتفاق افتاده اما داور تصمیم به مردود کردن آن گرفت. در روز محرومیت شهاب زاهدی، نبیل باز هم موفق به گلزنی نشد اما نمایش او بد به نظر نمی‌رسید و حالا دیگر شاید یحیی به عنوان یک مهره ذخیره روی نبیل حساب باز کند.

 

 

تیمی که راحت گل نمی‌زند

پرسپولیس در دیدار با هوادار در هر دو نیمه موقعیت‌های گلزنی زیادی به دست آورد و در هر دو نیمه نیز این موقعیت‌ها را از دست داد. مشکلی که در بازی الدحیل نیز در این تیم وجود داشت، در نبرد با هوادار نیز کاملا به چشم آمد. سرخ‌ها حتی روبه‌روی دروازه خالی هم چندان دقیق نبودند و بارها در آستانه گلزنی، بخت‌های ایده‌آل را خراب کرد. این مشکل در دیدارهای بزرگ‌تر می‌تواند برای این تیم دردسر ایجاد کند. پرسپولیس این روزها خیلی سخت به گل می‌رسد و این به یک چالش جدی برای یحیی تبدیل شده است. 

 

 

 

بازگشت به تنظیمات کارخانه

بازگشت محمد عمری به فرم ایده‌آل، خبر خوبی برای یحیی بوده است. این بازیکن روبه‌روی الدحیل، کاملا تفاوت ایجاد کرد و توانست برای تیمش پنالتی بگیرد. او مقابل هوادار نیز فیکس بود و یکی از آماده‌ترین نفرات پرسپولیس به شمار می‌رفت. بازیکنی که به خوبی توپ را در خطوط به جریان می‌اندازد و با استفاده از سرعت و تکنیکش برای تیم موقعیت به دست می‌آورد. عمری این روزها دوباره آماده شده و حالا سلاح مهم یحیی برای رسیدن به موفقیت است. او در دربی نیز به احتمال زیاد نقش بسیار مهمی در پرسپولیس خواهد داشت. عمری دوباره به همان فرمی رسیده که اواسط فصل گذشته دیده بودیم. ظاهرا او عادت دارد که همیشه اواخر نیم‌فصل اول اوج بگیرد و بهترین نمایش ممکن را داشته باشد. 

 

سوتیتر: از زمان صعود هوادار به لیگ برتر، پرسپولیس هیچ‌وقت این تیم را در آزادی شکست نداده بود. با این حال این مسابقه، نبردی معمولی به نظر می‌رسید که تحت تاثیر مجموعه‌ای از اتفاقات به نبردی جنجالی تبدیل شد