اوضاع والیبال ملی ایران این روزها اصلا جالب نیست. بعد از استعفای بهروز عطایی، تیم ملی سرمربی نداشته و ایران فاصله‌ای با از دست دادن المپیک ندارد. در این بین نه‌تنها سرمربی جدید معرفی نشده، بلکه حتی فدراسیون نیز فعلا بدون رییس اداره می‌شود. داورزنی هم که خودش سال‌ها در وزارت ورزش مشغول بوده، حالا نمی‌تواند به رویه‌های این وزارت ایراد بگیرد. در همین روزهای تاریک برای والیبال ملی ایران، لیگ والیبال با سرعت زیادی دنبال می‌شود و همچنان شور و حال قابل توجهی دارد. حالا هفت هفته از فصل جدید والیبال باشگاهی ایران سپری شده است. لیگی که با حضور 14 تیم برگزار می‌شود.

اولین باخت بهروز: یکی از نکات جالب این فصل لیگ والیبال، حضور قدرتمندانه تیم فولاد سیرجان در این مسابقه‌ها است. تیمی که پنج مهره ملی‌پوش در اختیار دارد و با ستاره‌های پرشمارش، فقط قهرمانی می‌خواهد. به طور کلی سیرجانی‌ها حالا در بسیاری از رشته‌های ورزشی، صاحب تیم‌های مدعی هستند. موضوعی که نشان می‌دهد در این شهر و به طور کلی استان کرمان، علاقه به سرمایه‌گذاری در ورزش افزایش پیدا کرده است. فولاد سیرجان با هدایت سرمربی سابق تیم ملی یعنی بهروز عطایی، فصل را با 6 برد متوالی شروع کرد. آنها این هفته به شکل غیرمنتظره‌ای روبه‌روی طبیعت شکست خوردند و برای اولین بار در این فصل مغلوب شدند اما همچنان توانستند صدر جدول را برای خودشان حفظ کنند. این تیم فعلا مدعی شماره یک قهرمانی در این فصل از لیگ برتر به حساب می‌آید.

مدعیان ردیف دوم: پشت سر فولاد سیرجان در جدول رده‎بندی، گیتی پسند اصفهان و شهداب یزد قرار گرفته‌اند. دو شکست در هفت بازی برای شهداب، کاملا غیرمنتظره بوده و فعلا این تیم را به سکوی سوم برده است. این دو تیم روز چهارشنبه جذاب‌ترین دیدار این هفته لیگ والیبال را برگزار خواهند کرد. گیتی پسند با یک تیم جوان، توانسته نتایجی فراتر از حد انتظار در این فصل بگیرد اما شهداب با ستاره‌هایی مثل مهدی مهدوی، مسعود غلامی، میثم صالحی، محمدرضا حضرت‌پور و رادوسلاو پاراپانوف یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در این فصل از لیگ برتر به شمار می‌رود. شهداب فصل گذشته قهرمان رقابت‌های لیگ والیبال شد و حالا به دنبال تکرار این موفقیت خواهد بود.

اینجا چه خبر است: انتهای جدول لیگ والیبال، اسم‌هایی باورنکردنی در خودش دارد. سایپا تهران که یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ بوده و بارها به فینال رسیده، حالا با هدایت امیر حسینی در قعر جدول قرار گرفته و در هفت بازی فقط دو برد به دست آورده است. با این روند بعید نیست که سایپا در پایان این فصل حتی از لیگ برتر نیز سقوط کند. شهرداری ارومیه که در شروع این فصل چند بازیکن خوب نیز خرید، تنها یک پله بالاتر از این تیم دیده می‌شود. تیمی که این هفته حریفش را شکست داد اما تماشاگرها به واسطه نتایج بد قبلی، آن را در استادیوم هو کردند. تیم پیمان اکبری یعنی پیکان نیز بین سه تیم پایین جدول دیده می‌شود. تیمی که همین چند وقت قبل سوپراستارهایی مثل نیمیر و انگابت داشت، در این فصل روزهای بسیار بدی را سپری کرده است.