بازی با ذوب آهن برای استقلال نکونام، تا حدود زیادی طبق فرمول دلخواه این مربی پیش رفت. باز هم استقلال در دفاع محکم ظاهر شد، باز هم در نیمه دوم فرصت گلزنی به دست آورد و از این فرصت استفاده کرد و باز هم چیزی نمانده بود تا یک برد اقتصادی دیگر به دست آورد اما حملات ذوبی‌ها در نهایت مسیر این مسابقه را تغییر داد و کاری کرد که استقلال با یک امتیاز به خانه برگردد. حتی با وجود از دست دادن دو امتیاز، این نتیجه برای تیم نکو نتیجه بدی نبود. آنها هنوز هم صدرنشین قاطع رقابت‌های این فصل لیگ برتر هستند.

این   مدافعان   گلزن

نکته جالب در مورد استقلال لیگ بیست و سوم، قدرت گلزنی مدافعان این تیم است. هفته گذشته این ایمان سلیمی بود که توانست دروازه حریف استقلال را باز کند و این هفته نیز آرمین سهرابیان با یک ضربه دیدنی برای تیمش گل زد. در حقیقت مدافعان در تیم نکونام فقط وظایف دفاعی ندارند و باید در لحظه‌های حساس برای استقلال گل هم بزنند. البته باید به این حقیقت هم توجه کرد که مهره‌های هجومی استقلال روبه‌روی ذوب، نتوانستند انتظارها را برآورده کنند و در نهایت این سهرابیان بود که جور آنها را کشید.

این  گل   را   ذوب‌آهن   زد! 

این گل به خودی مهدی مهدی‌پور بود که استقلال را از تیم برنده به تیم مساوی‌کننده تبدیل کرد. با این حال دلیلی برای سرزنش ستاره سابق ذوبی‌ها از سوی استقلال وجود ندارد. مهدی‌پور روی این گل تقصیر چندانی نداشت و فقط به شکل غیرمنتظره‌ای در مسیر توپ قرار گرفته بود. این گل، حاصل فشاری بود که ذوبی‌ها به شکل مداوم به دروازه استقلال آوردند. تیم محمد ربیعی پس از خوردن گل از آبی‌ها، فشار زیادی به دروازه این تیم وارد کرد و حتی بعد از زدن گل تساوی نیز خواهان زدن گل دوم بود. تیمی مثل ذوب، یکی از غافلگیری‌های بزرگ این فصل فوتبال ایران بوده است. آنها در کنار ملوان هم خوب فوتبال بازی می‌کنند و هم فوق‌العاده نتیجه می‌گیرند. کیفیت بالای چنین تیم‌هایی نشان می‌دهد که برای درخشیدن در لیگ برتر، حتما به عبور از سقف قرارداد نیاز نخواهد بود.

داستان   همیشگی   انتقال

آن‌چه در نبرد این هفته با ذوب نیز برای استقلالی‌ها به چشم آمد، ضعف دوباره این تیم در انتقال سریع بازی از دفاع به حمله بود. در حقیقت استقلال به خصوص در لحظاتی که توانسته بود از حریف جلو بیفتد، نتوانست به خوبی از ضدحمله استفاده کند و ذوب را در معرض عقب‌نشینی قرار بدهد. اگر این معضل در استقلال برطرف شود، استقلال نکو تیم به مراتب خطرناک‌تری خواهد بود. فعلا اما این موضوعی است که آبی‌ها باید بیشتر و بیشتر روی آن کار کنند.

پایان   جنجالی

حساس‌ترین نبرد این هفته، یک پایان جنجالی هم داشت. وقتی که سرمربی استقلال با فیلمبردار کنار زمین درگیر شد و پس از آن نیز سریالی از اتفاقات بین این فیلمبردار و کادر فنی استقلال رقم خورد. به نظر می‌رسد از دست دادن پیروزی، اعصاب سرمربی آبی‌ها را به هم ریخته بود. او در پایان این بازی بسیار عصبانی به نظر می‌رسید.