نگار رشیدی

 

آن‌چه در دومین هفته از لیگ برتر زنان فوتبال ایران بیشتر از هر چیزی به چشم آمد، درخشش فوق‌العاده تیم‌های کرمانی در لیگ بود. تیم‌هایی که به نظر می‌رسد از همین حالا تبدیل شدن‌شان به مدعیان قهرمانی این فصل را مشخص کرده‌اند. شهرداری سیرجان و خاتون بم این هفته روی هم 12 گل به تیم‌های رقیب‎شان زدند. تماشایی‌ترین و جذاب‌ترین بازی هفته بین زنان ملوان و سپاهان نیز در انزلی با نتیجه تساوی به پایان رسید. نتیجه‌ای که موجب شد لیگ برتر فعلا فقط دو تیم 6 امتیازی داشته باشد و خاتون نیز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار بگیرد.

پوکر  برای  صدر

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر زنان این هفته روبه‌روی آوا تهران قرار گرفت. تیمی که موفق شده بود از اولین بازی‌اش در لیگ یک امتیاز بگیرد. در این بازی اما آتش خاتون حسابی روشن بود. آنها با درخشش زهرا قنبری، هشت بار دروازه آوا را باز کردند. جالب اینکه چهار گل از این هشت گل را خانم گل فوتبال ایران یعنی زهرا قنبری به ثمر رساند. نگین زندی نیز موفق شد دو بار در این بازی گلزنی کند. خاتون با این برد دلچسب، 6 امتیازی شد و با تفاضل بهتر به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر رفت. رده‌ای که بعید است آنها به زودی از آن دست بکشند.

6   امتیازی  غیرمنتظره

نکته جالب دیگر این هفته، دومین پیروزی متوالی برای تیم پالایش گاز ایلام بود. تیمی که در هفته اول لیگ برتر موفق شده بود پیکان را شکست بدهد، این هفته نیز نماینده البرز را کنار زد تا 6 امتیازی شود و شروعی بهتر از حد انتظار داشته است. جالب اینکه این تیم در هر دو بازی با نتیجه مشابه یک بر صفر به برتری دست پیدا کرده است. به نظر می‌رسد این تیم در حال تبدیل شدن به اتلتیکومادرید فوتبال زنان ایران است.

تیم  ایراندشوست   برگشت

شهرداری سیرجان فصل را با شکست خانگی روبه‌روی ملوان شروع کرده بود و روحیه چندان خوبی نداشت. دختران مریم ایراندوست اما این هفته توانستند چهار بار دروازه حریف‌شان را باز کنند و دوباره به کورس قهرمانی لیگ برگردند. در هفته موفق کرمانی‌ها، شهرداری سیرجان کار سختی برای شکست دادن ایساتیس گران فارس نداشت. تیمی که در هفته اول یک امتیاز گرفته بود، این بار بازنده شد و شکست سنگینی را نیز تجربه کرد.

یک تساوی تماشایی

نبرد این هفته ملوان و سپاهان نیز در نوع خودش بسیار دیدنی به نظر می‌رسید. این اولین بازی خانگی فصل ملوان بود که استقبال نسبتا خوبی نیز از آن به عمل آمد. سپاهان نیز با نیلوفر اردلان روی نیمکت به این مسابقه قدم گذاشته بود. در همان دقایق ابتدایی بازی، ملوان روی همکاری فوق‌العاده افسانه چترنور و شبنم بهشت به گل اول دست پیدا کرد. پاس پشت پای درخشان شبنم برای افسانه، این گل زیبا را خلق کرد. در ادامه اما سپاهان با گل فاطمه پسندیده به بازی برگشت و همه چیز را به تساوی کشاند. در نتیجه سهم هر دو تیم مدعی از این بازی، فقط یک امتیاز بود. این هفته پیکان نیز برای دومین مسابقه متوالی بازنده شد و در قعر جدول قرار گرفت.