آریا رهنورد

بازی در عربستان، هیچ‌وقت برای پرسپولیس ساده نبوده و هیچ‌وقت هم قرار نیست برای این تیم ساده باشد. آنها بعد از لغو چندباره پرواز، حالا به این کشور رسیده‌اند و روبه‌روی یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال آسیا قرار خواهند گرفت. تیمی که برخلاف الاتحاد، نیازی به عوض کردن سرمربی نداشته و برخلاف الهلال، با مصدومیت سنگین بهترین بازیکنش مواجه نشده است. این بازی برای سرخ‌ها، سرشار از اهمیت است؛ چراکه صعود این تیم از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، مستقیما به این نبرد بستگی خواهد داشت.

بیرو   و  کریس،   قسمت   سوم! 

این سومین برخورد علیرضا بیرانوند با یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می‌رود. علیرضا یک بار در جام جهانی پنالتی رونالدو را گرفت و این صحنه تقریبا به مهم‌ترین نقطه اوج دوران فوتبال او تبدیل شد. خیلی‌ها باور دارند که از دست دادن این پنالتی، تاثیر منفی زیادی روی کریس در جام جهانی گذاشت. چراکه موجب شد پرتغال در رده دوم جدول گروه قرار بگیرد و در یک مسیر سخت‌تر، خیلی زود از جام جهانی کنار برود. این دو در ورزشگاه آزادی هم با هم مسابقه دادند. نبردی که در آن رونالدو باز هم موفق به گلزنی نشد اما این بار بیرو و تیمش روبه‌روی النصر شکست خوردند. حالا برای سومین بار فوق‌ستاره پرتغالی مقابل علیرضا بیرانوند قرار می‌گیرد. برای کریس که به بهترین گلرهای دنیا گل زده، چیزی برای اثبات کردن وجود ندارد اما بدون شک بیرو دست به هر کاری می‌زند تا برای سومین مسابقه متوالی نیز دروازه‌اش را روبه‌روی این بازیکن بسته نگه دارد.

شاید یک تساوی هم در نبرد امشب به کار تیم یحیی بیاید. اگر آنها بتوانند النصر را با همه ستاره‌ها متوقف کنند، در بازی خانگی با الدحیل حذف شده، شانس زیادی برای گرفتن سه امتیاز و در نهایت 11 امتیازی شدن دارند.  البته حتی احتمال حذف شدن این تیم با 11 امتیاز نیز وجود خواهد داشت

امتیاز،   شرط   صعود

دوم شدن پرسپولیس در این گروه، از همین حالا تقریبا قطعی به نظر می‌رسد اما در این شکل از برگزاری بازی‌ها، تضمینی برای صعود تیم دوم هم وجود ندارد. در نتیجه این بازی و نبرد بعدی با الدحیل برای پرسپولیس اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. اگر قرمزهای تهران امروز روبه‌روی حریف‌‎شان شکست بخورند، در بهترین حالت دور گروهی را با 10 امتیاز پشت سر می‌گذارند. از آن‌جایی که همین حالا یک تیم دوم 10 امتیازی و دو تیم دوم هفت امتیازی در گروه‌های مختلف وجود دارد، پرسپولیس با 10 امتیاز ماموریت غیرممکنی برای صعود در جمع بهترین تیم‌های دوم خواهد داشت. شاید اما یک تساوی هم در نبرد امشب به کار تیم یحیی بیاید. اگر آنها بتوانند النصر را با همه ستاره‌ها متوقف کنند، در بازی خانگی با الدحیل حذف شده، شانس زیادی برای گرفتن سه امتیاز و در نهایت 11 امتیازی شدن دارند. شاید 11 امتیاز، این تیم را از دور گروهی این رقابت‌ها عبور بدهد. البته که حتی احتمال حذف شدن این تیم با 11 امتیاز نیز وجود خواهد داشت.

یک   مصدوم   دیگر

پرسپولیس این اواخر بیشتر از هر بحران دیگری، با بحران آسیب‌دیدگی نفرات کلیدی‌اش روبه‌رو شده است. ترکیب اولیه قرمزها برای بازی امشب با النصر، تفاوت زیادی با ترکیب ایده‌آل یحیی در شروع فصل دارد. به هر حال این بار هم بیرو روی خط دروازه می‌ایستد و به احتمال زیاد دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی در دو سمت قرار می‌گیرند. کنعانی و گولسیانی نیز دو مدافع میانی این تیم خواهند بود. در مرکز زمین، یحیی باید از بین سرلک، سروش و ریگی، دو نفر را در ترکیب اصلی قرار بدهد. ترابی و صادقی هم مثل همیشه در کناره‌ها بازی می‌کنند. خبر بد برای یحیی، مصدومیت دوباره محمد عمری بوده که او را از فهرست این بازی خارج کرده است. احتمالا امید عالیشاه به جای او در ترکیب قرار می‌گیرد و شهاب زاهدی هم مرد اول خط حمله تیم خواهد بود. وحید امیری که بعد از بازگشت از مصدومیت دوباره آسیب دیده بود، در این بازی هم در دسترس یحیی نیست.

النصر،   مهارنشدنی   است؟

زردهای عربستان در حالی مهیای نبرد امشب با پرسپولیس می‌شوند که بعد از جدال رفت با این تیم، بهترین روزهای ممکن را تجربه کرده‌اند. رونالدو و رفقا در 12 بازی اخیرشان 11 برد و یک تساوی را پشت سر گذاشته‌اند و با همه قدرت به جلو می‌روند. سرمربی این تیم در بازی این هفته لیگ به چند ستاره کلیدی تیمش استراحت داد اما النصر مشکلی برای برنده شدن در این بازی هم نداشت. آنها در بازی رفت بدون تالیسکا روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفتند اما از آن به بعد این بازیکن به یکی از کلیدی‌ترین نفرات خارجی باشگاه تبدیل شده است. به نظر می‌رسد در بازی امشب تالیسکا در ترکیب النصر باشد و یک نفر از بین الکس تلس یا مانه، از ترکیب نفرات اصلی کنار برود. مانه که به تازگی دچار سرماخوردگی شده، هنوز شرایط ایده‌آل را به دست نیاورده و باید دید که سرمربی چه تصمیمی برای او خواهد گرفت. النصر با ستاره‌های پرشمار برای این بازی آماده می‌شود و تماشاگران این تیم نیز جو وحشتناکی در استادیوم به وجود خواهند آورد. آنها بازی رفت را روبه‌روی استادیوم خالی برده‌اند و حالا باید برابر تماشاگران خودی، یک بازی حساس را پشت سر بگذارند.