آریا طاری

یک تساوی دور از انتظار روبه‌روی نماینده عراق و سپس یک شکست انضباطی تلخ مقابل الاتحاد، در این فصل همه چیز را برای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا پیچیده کرد. تیمی که از دو بازی اولش در این تورنمنت فقط یک امتیاز گرفته بود، به لطف دو برد متوالی مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه دوباره به مسابقه‌ها برگشت. کار اصلی سپاهان در آسیا اما از همین امروز شروع می‌شود. جایی که آنها باید روبه‌روی حریف سرسخت عراقی‌شان به برتری دست پیدا کنند تا خیال راحتی از تثبیت جایگاه دوم داشته باشند و پس از آن، فقط به سراغ نبرد انتقامی با الاتحاد بروند.

این   حریف   خطرناک

نیروی هوایی عراق تا این هفته یکی از تیم‌های غافلگیرکننده این فصل لیگ قهرمانان آسیا بوده است. آنها هم مثل سپاهان هفت امتیازی هستند. با این تفاوت که بازی آخرشان در این گروه به مراتب ساده‌تر از تیم مورایس خواهد بود. در نتیجه بازی امروز، یک فینال تمام‌عیار برای سپاهان به شمار می‌رود. اگر تیم مورایس امروز برنده باشد، 10 امتیازی می‌شود و در بازی رودررو نیز این حریف را شکست می‌دهد. این یعنی جایگاه دوم سپاهان در گروه قطعی خواهد شد. اگر نیروی هوایی نیز این بازی را ببرد، شانس صعود سپاهان از بین خواهد رفت. در صورت مساوی شدن بازی نیز نیروی هوایی شانس بیشتری برای صعود خواهد داشت. این تیم در دیدار بعدی باید روبه‌روی آلمالیق مسابقه بدهد و سپاهان باید با الاتحاد روبه‌رو شود. در نتیجه این بازی برای سپاهان، یک فینال است و این تیم برای صعود، باید به هر قیمتی برنده این مسابقه شود.

دومین   میزبانی  در  آزادی! 

سپاهان آخرین میزبانی‌اش در دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را امروز روبه‌روی نیروی هوایی عراق تجربه می‌کند. در شرایط عادی این بازی باید در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شد اما تیم مورایس برای انجام این بازی به تهران سفر کرده و در این شهر مقابل نیروی هوایی قرار می‌گیرد. البته که بازی در تهران برای آنها اصلا ناخوشایند نبوده است. تیم مورایس در تجربه آسیایی قبلی‌اش در این ورزشگاه، توانست 9 گل به آلمالیق بزند. این مربی پرتغالی در این استادیوم روبه‌روی استقلال و پرسپولیس نیز نتایج بسیار خوبی به دست آورده و سابقه شکست دادن هر دو تیم را در آزادی دارد. در نتیجه آزادی به ورزشگاه موردعلاقه مرد پرتغالی در فوتبال ایران تبدیل شده است. او در نبرد امروز، به دنبال سومین پیروزی‌اش در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

تنبیه   کوتاه   شد

سپاهان همه نفرات کلیدی‌اش را برای بازی حساس امشب در اختیار دارد. مورایس این هفته در لیگ برتر به همه نفرات اصلی تیمش استراحت داد و از گلر تا خط حمله، خیلی از نفرات کلیدی را بیرون گذاشت. او از نفرات ملی‌پوش نیز در ترکیب ثابت استفاده نکرد تا مهره‌های تیم قبل از بازی بزرگ با نیروی هوایی دچار خستگی یا مصدومیت نشوند. مورایس به دلایل انضباطی، عیسی آل‌کثیر را از تمرین‌های تیم کنار گذاشته بود اما عیسی با تصمیم این مربی، بخشیده شد و قبل از بازی بزرگ آسیایی دوباره به اردوی طلایی‌ها برگشت. ظاهرا حساسیت این بازی موجب شده تا آل‌کثیر، مورد بخشش مرد اول نیمکت تیم قرار بگیرد. البته عیسی به احتمال زیاد این بازی را از روی نیمکت شروع خواهد کرد.

مراقب   این   بازیکن   باشید

سپاهانی‌ها برای نتیجه گرفتن در این جدال، باید به شدت مراقب ستاره گلزن خط حمله حریف  یعنی علی جاسم باشند. مهره‌های تیم اصفهانی البته او را خیلی خوب می‌شناسند. چراکه جاسم در بازی رفت دو گل به سپاهان زد و در آخرین لحظه‌های بازی، برد سپاهان را به تساوی تبدیل کرد. علی جاسم همان بازیکنی است که در دیدار آسیایی قبلی تیمش نیز توانست به الاتحاد گل بزند. او یکی از بهترین مهره‌ها در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا بوده است. ستاره‌ای که بعید به نظر می‌رسد فصل بعد نیز در ترکیب نیروی هوایی عراق دیده شود. او همین حالا هم مورد توجه چند تیم قدرتمند در فوتبال آسیا قرار گرفته است.

از   پیام  تا   شهریار

مورایس برای بازی حساس امروز روبه‌روی نیروی هوایی عراق، پیام نیازمند را روی خط دروازه قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور نیز دو بازیکن کناری تیم باشند. در قلب دفاع نیز این مربی اعتماد زیادی به هادی محمدی و محمد دانشگر دارد و باز هم از آنها در ترکیب‌ اصلی‌اش استفاده خواهد کرد. مثلث خط میانی سپاهان احتمالا با محمد کریمی، محمد قربانی و جواد حسین‌نژاد ساخته خواهد شد. البته شاید مورایس دابو را به قربانی ترجیح بدهد. شاید این تنها ابهام در مورد خط میانی سپاهان در این مسابقه است. جلوتر از این نفرات نیز به احتمال زیاد، فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان و شهریار مغانلو بازی خواهند کرد. دست مورایس برای ایجاد تغییر در ترکیب تیمش در این بازی به مراتب بازتر از سرمربی حریف خواهد بود. او نیمکت‌نشین‌های فوق‌العاده‌ای را نیز در اختیار دارد.