این فصل برای اولین بار در تاریخ، تقویم لیگ قهرمانان آسیا به شروع فصل جدید لیگ برتر ایران منتقل شده است. علاوه بر این، دیدارهای ملی نیز با فشردگی زیادی برگزار می‌شوند و خود لیگ برتر نیز در وضعیتی فشرده قرار دارد. در چنین شرایطی، برنده‌های واقعی لیگ تیم‌هایی هستند که فهرست متنوعی از بازیکنان آماده در اختیار داشته باشند. از آن‌جایی که امسال جایگاه بازیکنان زیر 25 سال در لیست تیم‌ها نیز به شکل اجباری کم شده، می‌توان نتیجه گرفت که داشتن مهره‌های جوان که در شرایط درخشیدن در لیگ برتر هستند، هر تیمی را از کابوس عبور خواهد داد. سپاهان فعلا در این زمینه، بهترین تیم لیگ برتر به شمار می‌رود.

ترکیب سپاهان در جدال این هفته با استقلال خوزستان، خودش گویای ویژگی بارز این تیم بود. ژوزه مورایس تصمیم گرفت به همه مهره‌‌‌های ملی‌پوش تیمش استراحت بدهد. یک تصمیم انتحاری که البته بازی با تیم انتهای جدول نیز روی آن تاثیر گذاشت. با این وجود مورایس اعتماد کاملی به نفرات جوان تیمش داشت. درون دروازه، نیما میرزازاد جانشین پیام نیازمند شد که از اردوی ملی خسته به نظر می‌رسید. نیما در این دو فصل هر وقت که برای سپاهان بازی کرده، عملکرد خوبی درون دروازه این تیم داشته است. در سمت راست خط دفاعی نیز خبری از رامین رضاییان نبود و آریا یوسفی به جای او به زمین مسابقه رفت. ستاره جوانی که در این فصل فراتر از حد انتظار ظاهر شده، این بار هم توانست در لباس سپاهان دو گل به استقلال خوزستان بزند. گل اول آریا با ضربه بیرون پا، فوق‌العاده به نظر می‌رسید. در این فصل خیال مورایس از برخورد انضباطی با شاگردانش نیز راحت به نظر می‌رسد. او یک بار با برایان دابو به مشکل خورد و برای چند هفته از این بازیکن استفاده نکرد. این بار هم با تصمیم سرمربی سپاهان، عیسی آل‌کثیر به دلایل انضباطی از فهرست سپاهان کنار رفت و شهریار مغانلو به جای او، سومین گل سپاهان را به ثمر رساند.

سپاهان اوایل فصل با مصدومیت چند مهره کلیدی مثل محمد کریمی یا امید نورافکن روبه‌رو شد اما به هیچ وجه آسیب ندید. چراکه ستاره‌های جوانی مثل محمد قربانی و جواد حسین‌نژاد در این تیم درخشیدند. در بسیاری از تیم‌های لیگ برتری، حتی یک بازیکن زیر 23 سال فیکس نبود اما سپاهان چند بازیکن زیر 23 سال را به اردوی تیم ملی بزرگسالان فرستاد. این یعنی آنها شرایط لازم برای موفقیت در فوتبال ایران را دارند. سپاهان در نیم‌فصل اول لیگ، 9 امتیاز از تراکتور، استقلال و پرسپولیس گرفته و همه رقبای مستقیمش در مسیر قهرمانی را شکست داده است. اگر این تیم با کسر امتیاز روبه‌رو نشده بود، حالا در کنار استقلال در بالاترین رده جدول دیده می‌شد. با این وجود به نظر می‌رسد تیم مورایس تشنه رسیدن به جام در این فصل است. شاید بعضی تصمیم‌های مدیریتی در این باشگاه، سپاهان را به دردسر انداخته اما این باشگاه هنوز شانس فوق‌العاده‌ای برای این موفقیت خواهد داشت.