رقابت‌های باشگاهی والیبال کشور به هفته هفتم رسیده است. هفته‌ای که طی روزهای پنجشنبه و یکشنبه دوم و پنجم آذر به میزبانی شهرهای اردکان، یزد، ارومیه، مشهد، رامسر، اسلامشهر و گنبد برگزار می‌شود. 

فولاد سیرجان صدرنشین و طبیعت، تنها بازی دوم آذر را برگزار می‌کنند. این بازی در اسلامشهر و به میزبانی طبیعت برگزار می‌شود. فولاد که به دنبال تداوم صدرنشینی است، بعید به نظر می‌رسد مشکل خاصی برای شکست دادن میزبان امروزش داشته باشد. به خصوص که این تیم از پنج بازیکن ملی‌پوش بهره می‌برد. اما در ورزش بارها شگفتی‌هایی خلق شده که شاید امروز یکی از آنها در اسلامشهر اتفاق بیفتد. 

در این هفته می‌توان پیش‌بینی کرد که جذاب‌ترین بازی را در شهرآورد اردکان تماشا خواهیم کرد. دو تیم ایفاسرام و چادرملو در سالن آیت‌ا... خاتمی به مصاف همدیگر می‌روند. ایفاسرام که سابقه بیشتری از چادرملو در لیگ برتر مردان دارد، در حال حاضر با چهار برد و ۱۲ امتیاز در جایگاه چهارم جدول است و چادرملو با سه برد و ۱۰ امتیاز در رتبه ششم قرار دارد. تیم برنده امروز می‌تواند جایگاه بهتری در جدول برای خود دست و پا کند اما شاید مهم‌ترین چیز، ارائه یک بازی هیجان‌انگیز مقابل هواداران باشد. 

تیم گیتی‌پسند اصفهان که با پنج برد و ۱۵ امتیاز در تعقیب فولاد سیرجان در رتبه دوم جدول است، این هفته در بازی خارج از خانه به مصاف نیان الکترونیک در سالن مهران مشهد می‌رود. در این بازی نیان به دنبال چهارمین پیروزی است اما گیتی‌پسند حریف آسانی برای این تیم نیست. 

در دیگر مسابقه هفته هفتم، مدافع عنوان قهرمانی در خانه به مصاف پیکان تهران می‌رود. شهداب یزد در مرحله رفت فصل گذشته هم پیکان را شکست داده بود تا خودرو سواران با انگیزه انتقام به یزد بروند اما آنها از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند و برای برد، کار آسانی ندارند. 

دو تیم شهرداری ارومیه و سایپا تهران هم که با یک برد و چهار امتیاز در رتبه‌های سیزدهم و چهارم جدول قرار دارند، این هفته در مصاف با یکدیگر برای فرار از قعر جدول تلاش خواهند کرد. شهرداری گنبد کاووس هم در سالن المپیک میزبان مس رفسنجان است. شاگردان رحمان رئوفی در تیم گنبد به دنبال سومین برد خود هستند تا از جایگاه دهمی به میانه جدول صعود کنند. در دیگر بازی‌ هفته هم تیم‌های هورسان رامسر و پاس گرگان در سالن شهید صدر به مصاف یکدیگر می‌روند. دو تیم با ترکیب جوان‌های جویای نام که جذابیت متفاوتی به این بازی می‌دهد.