آریا رهنورد 

اگر هوادار منچستریونایتد باشید، از فیفادی حسابی لذت می‎برید؛ چراکه تعطیلات باشگاهی جلوی شکنجه‌شدن‌تان به دست تیم محبوب را می‌گیرد اما اگر طرفدار رئال مادرید باشید، فیفادی یک کابوس واقعی است؛ چراکه همه ستاره‌های مهم تیم در اردوهای ملی مختلف حضور دارند و ممکن است با هر اتفاقی روبه‌رو شوند. این فیفادی برای کارلتو، به بدترین شکل ممکن سپری شده است. هر وقت که او تلفن همراهش را برداشته، خبر مصدومیت یکی دیگر از ستاره‌های تیمش را دیده است. رئال این روزها به اندازه یک تیم کامل بازیکن مصدوم دارد.

کورتوآ؛  گلر  از  قفس   پرید

اولین مصدوم این فصل رئال مادرید، تیبو کورتوآ بود که قبل از شروع فصل به شدت آسیب دید و دچار پارگی رباط شد. یکی از بهترین و آماده‌ترین گلرهای جهان با این مصدومیت، تقریبا تا پایان فصل مسابقه‌ها را از دست داد. این یک ضربه بزرگ برای رئال مادرید به شمار می‌رفت، چراکه نقش کورتوآ در موفقیت‌های اخیر این تیم انکارنشدنی به نظر می‌رسید. البته که آنها به سرعت دست به کار شدند و جانشین خوبی برای این سنگربان خریدند. جانشینی که این روزها خودش هم مصدوم شده است! 

آردا، شبح    برنابئو

مادریدی‌ها در تابستان دوئل جذب ستاره نوظهور فوتبال ترکیه را از بارسا بردند اما آردا گولر تا امروز حتی یک دقیقه برای این تیم بازی نکرده است. مصدومیت‌های مداوم آردا حتی موجب ایجاد تغییر در کادر پزشکی رئال مادرید شده است. زمان برای این بازیکن به سرعت سپری می‌شود و او تا امروز در تیم جدیدش اصلا احساس خوشبختی نخواهد داشت. بدون شک این آسیب‌دیدگی تاثیر زیادی روی سطح آمادگی او در ادامه فصل خواهد داشت.

کاماوینگا؛   6   هفته  دور  از   زمین! 

عثمان دمبله در این فصل، حتی یک گل هم برای پاریس نزده و به معنی واقعی کلمه روی اعصاب هواداران این باشگاه بوده است. بازیکن سابق بارسا اما در تمرین‌های تیم ملی فرانسه، خبرساز شده است. تکل دمبله روی پای کاماوینگا، موجب مصدومیت آچارفرانسه محبوب کارلتو شد. بازیکنی که در بسیاری از پست‌ها برای رئال مادرید بازی می‌کند و یک ستاره مهم برای این تیم به شمار می‌رود. در ابتدا به نظر می‌رسید این مصدومیت چندان جدی نیست و فقط اردوی تیم ملی فرانسه را از کاما گرفته اما حالا مشخص شده که این ستاره حداقل برای 6 هفته دور از میادین خواهد بود. اتفاقی که برای کارلتو کاملا نگران‌کننده   به نظر می‌رسد.

وینی  جونیور؛   بدرود   سوپرکلاسیکو!

هنوز 30 دقیقه از مسابقه برزیل با کلمبیا هم سپری نشده بود که وینیسیوس در برخورد با بازیکن حریف آسیب دید و چاره‌ای به جز ترک زمین مسابقه نداشت. ابتدا گفته شد که او از ناحیه همسترینگ آسیب دیده و شاید چند ماه دور از زمین فوتبال باشد اما تست‌های بعدی نشان داد که مدت زمان این دوری شاید چندان طولانی نشود. وینی اصرار زیادی داشت تا در اردوی برزیل بماند و تیمش را در نبرد با آرژانتین همراهی کند اما این اتفاق رخ نداد و کادر پزشکی تیم ملی برزیل اعلام کرد که این بازیکن به هیچ وجه نباید روبه‌روی آرژانتین به زمین برود.

مصدوم   است   اما   تمرین   می‌کند

از شروع این فصل هیچ ستاره‌ای برای رئال مادرید کلیدی‌تر از جود بلینگام نبوده است. بازیکنی که از کلاسیکو تا نبردهای معمولی، بارها توانسته ناجی کهکشانی‌ها باشد. مصدومیت جود از ناحیه کتف چپ، ابتدا بازی براگا و سپس اردوی تیم ملی را از این بازیکن گرفت. گفته می‌شود که او هنوز باید دو هفته دیگر از میادین دور باشد اما بلینگام این روزها با رئال تمرین می‌کند و امیدار است که علی‌رغم این آسیب‌دیدگی، به محض پایان تعطیلات فیفادی در ترکیب رئال مادرید قرار بگیرد. او همچنان تشنه بازی کردن برای تیم مادریدی است.

جانشین   کورتوآ   هم   نیست

چیزی که رئالی‌ها اصلا منتظرش نبودند، مصدوم شدن جانشین کورتوآ در تیم‌شان بود. کپا تا اواسط دسامبر یعنی حدود یک ماه دیگر دور از میادین است و به جای او لونین درون دروازه مادریدی‌ها قرار خواهد گرفت. لونین البته در شروع جانشینی کپا، خیلی خوب عمل کرده و هوادارها نیز از او راضی هستند. ستاره اسپانیایی سابق چلسی اما یکی از مهره‌های خوب مادریدی‌ها در این فصل بوده و باشگاه به دائمی ‌کردن قراردادش نیز فکر می‌کند.

سه   مصدوم   دیگر

به این فهرست طولانی، باید سه بازیکن دیگر را هم اضافه کرد؛ ادر میلیتائو در شروع فصل مصدوم شده و احتمالا چهار ماه بعد از شروع سال جدید میلادی به رئال مادرید برمی‌گردد. شوامنی نیز بعد از آسیب‌دیدگی از ناحیه پا، تا اواسط ماه میلادی آینده نمی‌تواند برای تیم کارلتو بازی کند. از بین مصدوم‌های پرشمار رئال دنی سبایوس بالاخره تمرین نرم را آغاز کرده است. بازیکنی که از شروع فصل هرگز نتوانسته برای رئال بازی کند. با این وضعیت رئال در سه بازی آینده با کادیز، ناپولی و گرانادا کار سختی برای کنار هم قرار دادن 11 بازیکن خواهد داشت!