بازی‌های سه گروه از مقدماتی یورو 2024 امشب برگزار خواهند شد. نبردهایی که برای تعیین تیم‌های دوم گروه‌ها بسیار کلیدی به نظر می‌رسد. هلند، ولز و کرواسی تیم‌هایی هستند که سرنوشت صعودشان در گرو پیروزی‌شان در این نبردها خواهد بود. امشب البته یک بازی دوستانه نیز در فوتبال اروپا بین آلمان و ترکیه برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که همیشه به دلایلی فرافوتبالی، فوق‌العاده جذاب بوده است. 

هلند    امشب   صعود    می‌کند؟

تا قبل از شکست دادن در خاک این کشور، اوضاع هلند در مقدماتی یورو اصلا جالب به نظر نمی‌رسید. این تیم اما حالا با یک بازی کم‌تر از یونان و امتیاز برابر با این تیم پشت سر فرانسه در رده دوم جدول دیده می‌شود. هلند امشب باید برابر ایرلندی مسابقه بدهد که حذفش از قبل، قطعی شده است. از آن‌جایی که هلند در بازی‌های رودررو موفق به شکست دادن یونان شده، با برد بازی امشب تحت هر شرایطی به رقابت‌های یورو صعود خواهد کرد. به جز ماتیاس دلیخت، همه ستاره‌های دیگر هلند برای بازی امشب در دسترس خواهند بود. بازی همزمان این گروه بین فرانسه و جبل‌الطارق برگزار می‌شود. فرانسه از قبل صعودش را قطعی کرده و فقط به دنبال رسیدن به هفتمین برد متوالی در این گروه است. تنها خبر بد این روزهای اردوی فرانسه، مصدومیت شدید کاماوینگا بوده که موجب دوری یک ماهه او از ترکیب رئال مادرید خواهد شد.

یک  رقابت    دیوانه‌وار

رقابت دیگر امشب بین ولز و کرواسی برای ایستادن روی سکوی دوم گروه و صعود مستقیم به یورو خواهد بود. البته این دو تیم مستقیما با هم مسابقه نمی‌دهند. ولز باید در زمین ارمنستانی به میدان برود که اگر برنده مسابقه امشب باشد، خودش هم برای رسیدن به یورو صاحب شانس خواهد شد. کرواسی نیز در زمین لاتویا مسابقه خواهد داد. هر دو تیم 10 امتیازی هستند و به جز بازی‌های امشب، یک نبرد دیگر خواهند داشت. در هفته آخر، کار ولز کمی سخت‌تر است. چراکه باید روبه‌روی صدرنشین گروه یعنی ترکیه قرار بگیرد. سرنوشت هنوز در دستان ولز است. این تیم در بازی‌های رودررو روبه‌روی کرواسی نتایج بهتری گرفته و اگر برنده هر دو بازی آخر این گروه باشد، پشت سر ترکیه راهی جام ملت‌ها خواهد شد. در این صورت کرواسی برای صعود باید به امید پلی‌آف بماند.

بازی   کلاسیک

برخوردهای آلمان و ترکیه نه فقط به خاطر همسایگی‌شان، بلکه به خاطر انبوه بازیکنان ترک‌تباری که در تیم ملی آلمان حضور داشته‌اند همیشه تماشایی بوده است. میزبان یورو امشب در استادیوم المپیک برلین روبه‌روی یکی از اولین صعودکننده‌ها به این جام قرار می‌گیرد. ترکیه با مونتلا، نتایج بسیار خوبی به دست آورده و در سوی مقابل، آلمان هم بعد از ورود ناگلزمان در دو بازی یک برد و یک تساوی را تجربه کرده است.