باختن در باران!

دومین نبرد تیم ملی نوجوانان در جام جهانی، نتیجه دلخواهی برای پسران حسین عبدی نداشت. این بار گل اول را به انگلیس زدیم اما این برتری از دست رفت و سرانجام حتی یک امتیاز برای ایران به دست نیامد. با این نتیجه همه چیز در مورد صعود تیم ملی به روز آخر کشیده شد. هرچند که به نظر می‌رسد این تیم هنوز از شانس بسیار زیادی برای رسیدن به دور بعدی برخوردار است و احتمالا در مسابقه بعدی، ۶ امتیازی می‌شود.

آریا رهنورد

یک   شروع   درخشان

تیم ملی نوجوانان نبرد با انگلیس را خیلی خوب شروع کرد. تیمی که به خوبی برای مهار ستاره‌های حریف برنامه داشت، توانست روی یک کار ایستگاهی و ضربه شروع مجدد به گل اول برسد. تا اینجا همه چیز مهیا بود تا ایران دومین بردش را نیز در این بازی‌ها به دست بیاورد و صعود مستقیمش را در همین بازی دوم قطعی کند. ایران در نیمه اول پاس‌های بسیار کمی داشت. بازیکنان تیم ملی تنها 60 پاس به هم دادند و به طور کلی ایده اصلی حسین عبدی، دفاع کردن این تیم بود. دفاعی که به شکل کاملا دقیق انجام می‌شد. آرایش پایه تیم ملی در این بازی چهار-چهار-دو بود. در این روش بازی، هافبک‌های کناری نیز در کنار مدافعان برای گرفتن فضا از وینگرهای انگلیس تلاش می‌کردند. روشی که در نیمه اول بازی کاملا جواب داد.

ستاره‌ای  که   فوق‌العاده  بود

اگر در بازی اول تیم ملی بیشتر به نفراتی مثل کسری طاهری و اسماعیل قلی‌زاده توجه شده بود، در بازی دوم این میلاد اندرز بود که نمایشی فراتر از حد انتظار داشت. میلاد در سمت راست خط دفاعی تیم ملی، عالی کار کرد و در دقایق زیادی، بهترین بازیکن حریف یعنی اندالا را در دام انداخت. میلاد با دوندگی فوق‌العاده‌اش در کنار خط، یک نمایش کم‌نظیر را پشت سر گذاشت. ایران درنهایت در این بازی برنده نشد اما اندرز نشان داد که قابلیت تبدیل شدن به مدافع راست ثابت تیم ملی در سال‌های آینده را دارد. 90 دقیقه دویدن در کنار زمین، یک نمایش بی‌نقص را برای این بازیکن رقم زد.

رویای   خیس!

شرایط بازی روبه‌روی انگلیس برای تیم ملی به خصوص در نیمه دوم، بیش از حد سخت بود. باران بسیار شدید در ورزشگاه، روی نحوه بازی بازیکنان تاثیر داشت و کیفیت چمن نیز به شکل محسوسی افت کرده بود. بارش باران هر لحظه شدیدتر می‌شد. آن‌چه بازگشت انگلیس را به این بازی رقم زد، تعویض‌هایی بود که سرمربی سه‌شیرها انجام داد. دست این مربی روی نیمکت برای رقم زدن تغییر باز بود و یک بازیکن تعویضی در این تیم کار را به تساوی کشاند. در آخرین لحظات هم آنها به گل دوم رسیدند تا در دومین دور از مرحله گروهی، 6 امتیازی شوند. با این حال نمایش پسران عبدی در این بازی، اصلا نمایش بدی نبود. ما تا آخرین لحظه پا به پای انگلیس جنگیدیم.

تیم ملی ایران در خلق ضدحمله، تیم بسیار خوبی به نظر می‌رسید. ستاره‌های تیم به سرعت به حمله اضافه می‌شدند و در کم‌ترین زمان ممکن برای تیم‌شان موقعیت به وجود می‌آوردند. با این حال در شرایط مساوی و یا بعد از خوردن گل، کار برای تیم ملی کمی دشوار به نظر می‌رسد

سوپراستار   بعدی   اینجاست

سال 2017 که انگلیس قهرمان جام جهانی نوجوانان شد، فیل فودن حسابی در آن رقابت‌ها درخشید و بهترین بازیکن جام بود. از خوشبختی بزرگ منچسترسیتی، همین بس که دوباره بازیکن دیگری از همین تیم نوید تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ را می‌دهد. جوئل اندالا بهترین و درخشان‌ترین بازیکن انگلیس در نبرد با تیم ملی ایران بود. وینگری که سبک بازی‌اش شباهت بسیار زیادی به ساکا دارد و می‌تواند در سال‌های آینده به یکی از ستاره‌های بسیار مهم فوتبال انگلیس تبدیل شود. کیفیتی که او در این بازی از خودش نشان داد، مثال‌زدنی به نظر می‌رسید. او در ادامه این جام هم می‌تواند به یکی از مهم‌ترین بازیکنان تورنمنت تبدیل شود و انگلیس را به مراحل پایانی برساند.

عالی   در   ضدحمله،   معمولی   در حمله

تیم ملی ایران در خلق ضدحمله، تیم بسیار خوبی به نظر می‌رسید. ستاره‌های تیم به سرعت به حمله اضافه می‌شدند و در کم‌ترین زمان ممکن برای تیم‌شان موقعیت به وجود می‌آوردند. با این حال در شرایط مساوی و یا بعد از خوردن گل، کار برای تیم ملی کمی دشوار به نظر می‌رسد. چراکه این تیم خیلی سخت می‌تواند از زمین خودی به تدریج بازی را جلو ببرد و موقعیت گل به وجود بیاورد. این ضعفی است که تیم حسین عبدی باید به دنبال برطرف کردن آن باشد تا بتواند به شگفتی‌سازی در این جام ادامه بدهد.

فردا   صعود   می‌کنیم

برزیل با رکورد باورنکردنی 81 شوت در جریان بازی، شکست سنگینی را به کالدونیای جدید تحمیل کرد. تیمی که 10 گل از انگلیس خورده بود، 9 گل نیز از برزیل دریافت کرد. حالا ایران هم این شانس را دارد که با شکست دادن این حریف، صعودش را به مرحله بعدی قطعی کند. اگر ایران فردا برنده باشد، تحت هر شرایطی به دور بعدی می‌رسد. با این حال همه چیز بستگی به نتیجه بازی حریف دارد. طبیعتا صعود به عنوان تیم اول یا دوم، وضعیت ایران را مطلوب‌تر خواهد کرد.