گل کلاسیک کلاسیکو!

نیمه اول حساس‌ترین بازی این هفته لیگ برتر، اصلا تعریفی نداشت. سپاهان و پرسپولیس بسیار محتاط روبه‌روی هم قرار گرفتند و هیچ علاقه‌ای به نزدیک شدن به دروازه حریف از خودشان نشان ندادند. در نیمه دوم اما همه چیز به سود سپاهان تغییر کرد. آنها نمایش بسیار بهتری داشتند و گل فوق‌‎العاده‌ای به ثمر رساندند. بدون شک کیفیت این گل از کیفیت کل بازی بیشتر بود. این نوع ضربه‌ها در دنیای فوتبال، برگ مرده نام دارند. توپی که ارتفاعش را از دست می‌دهد و ناگهان مثل لحظه سقوط یک برگ، به درون دروازه می‌افتد.

آریا رهنورد 

گذشته   در تعقیب  یحیی

ستاره‌های مهم سپاهان برای بردن این بازی بزرگ چه کسانی بودند؟ همان نفراتی که زمانی برای یحیی بازی می‌کردند اما در فهرست مازاد این مربی قرار گرفتند. رامین رضاییان در بازگشت به فوتبال ایران برای پرسپولیس به میدان می‌رفت اما یحیی تصمیم گرفت قید این بازیکن را بزند و به جای او دانیال اسماعیلی‌فر را به تهران ببرد. آن روزها تصور می‌شد دانیال با توجه به شرایط سنی‌اش، خرید بسیار خوبی برای پرسپولیس خواهد بود اما رامین در این دو فصل با اختلاف فاحش بهتر از اسماعیلی‌فر بوده و اصلا نمی‌توان بازی این دو نفر را با هم مقایسه کرد. رضا اسدی نیز در دوران یک ساله حضورش در پرسپولیس، موفق نبود و با وجود زدن چند گل، انتظارها را برآورده نکرد. همین بازیکن اما حالا یکی از بهترین‌های لیگ برتر ایران است. زننده تنها گل کلاسیکوی فوتبال ایران از راه بسیار دور، در تراکتور و پس از آن در سپاهان پست بازی جدیدی پیدا کرد و در این پست به یک ستاره ملی‌پوش تبدیل شد. شاید اگر یحیی کمی بهتر از این دو نفر استفاده می‌کرد، شرایط پرسپولیس این روزها بهتر می‌شد.

افسوسی  که عمیق‌تر  شد

هواداران سپاهان در بازی با پرسپولیس، جوی استثنایی در ورزشگاه به وجود آوردند. اگر به خاطر این جو نبود، شاید سپاهان نمی‌توانست بعد از سال‌های طولانی، پرسپولیس را در اصفهان شکست بدهد. تماشای جنب و جوش سکوها اما حسرت آسیایی سپاهان را عمیق‌تر کرد. در شب بازی با الاتحاد، نقش جهان حتی از این هم پرتر شده بود و جو وحشتناکی روی سکوها وجود داشت. اگر مدیران سپاهان تصمیم‌های بهتری می‌گرفتند، تیم‌شان با آن شکست باورنکردنی انضباطی روبه‌رو نمی‌شد. با این وجود طلایی‌ها هنوز برای رسیدن به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا شانس دارند. آنها باید دو بازی سرنوشت‌ساز دیگر برای قطعی کردن صعودشان انجام بدهند.

در حسرت  برد

برنده ‌نشدن در چهار بازی متوالی، تجربه‌ای نیست که در پرسپولیس یحیی زیاد تکرار شده باشد. قرمزها پس از شکست دادن پیکان، دیگر رنگ برد را ندیده‌اند. این تیم برابر ملوان متوقف شد و سپس در جدال با نفت آبادان نیز دو امتیاز از دست داد. پرسپولیس روبه‌روی استقلال دوشنبه هم برنده نبود و بعد از سه بازی بدون برد، حالا برابر سپاهان شکست خورد تا با صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر پنج امتیاز اختلاف داشته باشد. این اختلافی نیست که به سادگی جبران شود. کار یحیی و تیمش در ادامه این فصل بسیار سخت و نفس‌گیر خواهد بود.

برنده  در دوئل‌های   بزرگ

ویژگی مهم ژوزه مورایس، قدرت او در بردن بازی‌های بزرگ است. این مربی و تیمش فصل گذشته در چهار مسابقه لیگ برتری روبه‌روی استقلال و پرسپولیس، سه برد و یک تساوی را جشن گرفتند. سپاهان هم پرسپولیس و هم استقلال را در ورزشگاه آزادی نیز شکست داد. حالا در این فصل هم آنها از 6 امتیاز ممکن روبه‌روی دو رقیب جدی‌شان در مسیر قهرمانی لیگ برتر، هر 6 امتیاز را دشت کرده‌اند. این یعنی سپاهان همیشه برای بردن بازی‌های بزرگ آماده است. این برد آنقدر مهم بوده که حتی ژوزه مورینیو را نیز به کامنت‌گذاشتن در صفحه اینستاگرام ژوزه مورایس ترغیب کرده است!‌

ناامیدکننده‌های   قرمزپوش

 افت فاحش کیفیت چند بازیکن، پرسپولیس را در این فصل به دردسر انداخته است. یکی از این نفرات میلاد سرلک است که اصلا شباهتی به آن بازیکن فصل گذشته ندارد و بسیار دور از فرم ایده‌آل دیده می‌شود. سرلک با این نمایش‌ها هیچ شانسی برای همراهی تیم ملی در جام ملت‌ها نخواهد داشت. سعید صادقی و مهدی ترابی نیز این روزها اصلا خطری روی دروازه رقبا به وجود نمی‌آورند. به این فهرست باید شهاب زاهدی را نیز اضافه کرد که هنوز نتوانسته در یک بازی بزرگ در این فصل برای تیمش گلزنی کند. باز کردن دروازه گل‌گهر و پیکان، دستاورد بزرگی برای شهاب نیست.

هیولایی   به اسم  رامین

رامین رضاییان حتی بعد از 30 سالگی، به بازیکن بهتری تبدیل شده است. فوتبالیستی که بدون شک هیچ بازیکنی در فوتبال ایران شبیهش نیست. او روبه‌روی پرسپولیس هم 90 دقیقه مشغول نفوذ به زمین حریف و ساخت موقعیت گلزنی بود و در عین حال، وظایف دفاعی‌اش را به خوبی انجام می‌داد. رامین بدون شک بهترین مدافع کناری این روزهای فوتبال ایران به شمار می‌رود. بازیکنی که 90 دقیقه در حال تحرک است و در هیچ لحظه‌ای بدون کار دیده نمی‌شود.