معجزه نوجوانان در اندونزی!

کاری که تیم ملی نوجوانان ایران در اولین مسابقه‌اش در جام جهانی نوجوانان انجام داد، اعجاب‌آور به نظر می‌رسید. پسران تیم ملی در سخت‌ترین بازی ممکن، روبه‌روی مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها قرار گرفتند. تیمی که تخصصش، بردن این تورنمنت است. با این حال برزیل و ستاره‌های جوانش، مقابل پسران حسین عبدی تسلیم شدند. این یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین لحظه‌های فوتبال ایران به حساب می‌آمد. بردی که مزه‌اش هنوز زیر زبان‌مان است و به این زودی‌ها از یاد نخواهد رفت. برد جذابی که می‌تواند تیم ملی نوجوانان ایران را در مسیر تبدیل شدن به یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این رقابت‌ها قرار بدهد.

آریا رهنورد

شروع   سخت

بازی کردن روبه‌روی تیم پرآوازه‌ای مثل برزیل، اصلا ساده به نظر نمی‌رسد. برزیل با همه ستاره‌هایش روبه‌روی ایران قرار گرفت و طبیعتا مهره‌های این تیم شناخت بیشتری از جو مسابقه‌های جهانی داشتند. زردها در نیمه اول، بهتر بازی کردند و توانستند دو بار دروازه تیم ملی را باز کنند. گل دوم را خودمان به خودمان زدیم تا به لحاظ روحی در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار بگیریم. با این وجود پسران تیم ملی در ادامه به خوبی به مسابقه مسلط شدند و شرایط را تغییر دادند. شاید اتفاق مهم این بازی، بین دو نیمه در رختکن ایران رخ داد. تیمی که با کم‌ترین امید راهی رختکن شده بود، با بیشترین امید به زمین برگشت و توانست بازی را عوض کند.

تعویضی   برای   تغییر

غیبت کسری طاهری در ترکیب اولیه ایران مقابل برزیل، اتفاق نگران‌کننده‌ای بود. کسری ستاره کلیدی این تیم به شمار می‌رفت و در جام ملت‌ها نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. او قبل از این بازی کمی مصدوم شده بود و نمی‌توانست 90 دقیقه برای تیم ملی بازی کند اما بین دو نیمه به ترکیب ایران اضافه شد و تاثیر بسیار عمیقی روی جریان مسابقه گذاشت. کسری کاری کرد که به هیچ وجه نمی‌شد به سادگی از کنارش گذشت. او قلب تپنده تیم ملی در نیمه دوم بازی بود و عملا جریان مسابقه را به سود ایران تغییر داد. طاهری البته نتوانست تا پایان در زمین مسابقه باقی بماند. او بعد از نمایشی درخشان، دوباره احساس آسیب‌دیدگی داشت. سرنوشت ایران در ادامه این جام بستگی زیادی به وضعیت این ستاره دارد. اگر او دوباره برگردد و در فرم ایده‌آل قرار بگیرد، ایران می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های این تورنمنت باشد.

نیمه دوم بازی ایران و برزیل، احتمالا یکی از بهترین نمایش‌های تیمی تاریخ فوتبال ایران در رده ملی به شمار می‌رود. جایی که پسران ایران دست به یک معجزه بزرگ زدند و بازی دو بر صفر باخته روبه‌روی این حریف را با برد سه بر دو عوض کردند

باران   گل   بر   سر   برزیل

نیمه دوم بازی ایران و برزیل، احتمالا یکی از بهترین نمایش‌های تیمی تاریخ فوتبال ایران در رده ملی به شمار می‌رود. جایی که پسران ایران دست به یک معجزه بزرگ زدند و بازی دو بر صفر باخته روبه‌روی این حریف را با برد سه بر دو عوض کردند. اولین گل ایران در این بازی را یعقوب براجعه به ثمر رساند. او بلافاصله بعد از تبدیل شدن شوتش به گل، به کنار نیمکت رفت تا حسین عبدی را در آغوش بگیرد. به طور کلی به نظر می‌رسد رابطه بسیار خوبی بین عبدی و همه نفرات تیم وجود دارد. او یک شخصیت بسیار مقبول در تیم ملی به شمار می‌رود و این نتیجه هم چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد. گل دوم این بازی را نیز کسری طاهری به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند و همه چیز را بین ایران و برزیل مساوی کرد. شاید حالا انتظار می‌رفت تیم ملی در لاک دفاعی فرو برود و برای گرفتن این تساوی دست به هر کاری بزند اما این اتفاق رخ نداد و ایران حتی تشنه به ثمر رساندن گل سوم بود. گلی که روی یک ضدحمله کلاسیک و فوق‌العاده وارد دروازه حریف شد. باز هم کسری طاهری، مرد محوری این گل بود. بازیکنی که با یک سر توپ دیدنی، بازیکن مقابلش را به طور کامل محو کرد و سپس با یک پاس تماشایی، اسماعیل قلی‌زاده را در موقعیت گلزنی قرار داد.

بهترین   بازیکن،   عقاب   نوجوان

جایزه بهترین بازیکن این مسابقه، به سنگربان تیم ملی نوجوانان رسید. آرشا شکوری که در جام ملت‌ها هم با مهار چند پنالتی درخشیده بود، این بار در جدال حساس با برزیل فوق‌العاده کار کرد. آرشا با چند مهار دیدنی، ایران را در بازی نگه داشت و ثابت کرد که قرار است درون دروازه ایران آینده درخشانی داشته باشد. آرشا عضو باشگاه هوادار در لیگ برتر است اما هنوز در لیگ بازی نکرده و شاید در بازگشت از این اردو، بالاخره درون دروازه این تیم بایستد.

انگلیس   منتظر   است

حتی بردن برزیل هم صعود ایران به دور حذفی را قطعی نمی‌کند. تیم ملی باید در دومین مسابقه روبه‌روی تیم قدرتمند انگلیس قرار بگیرد. انگلیسی‌ها نیز سابقه بردن این جام را داشته‌اند و توانسته‌اند به تیم دیگر گروه یعنی کالدونیای جدید 10 گل بزنند. از آن‌جایی که در 6 گروه چهار تیم سوم هم به مرحله بعدی می‌روند، ایران به احتمال 99 درصد از گروهش رد خواهد شد. تیم ملی با شکست دادن کالدونیا 6 امتیازی می‌شود. این تیم در صورت گرفتن یک مساوی با انگلیس، حتی شانس صدرنشینی در این گروه خواهد بود.