زمانی که کیانوش رستمی روی سکوی قهرمانی المپیک 2016 ریو ایستاد، رسیدن به دو طلای دیگر در دو المپیک بعدی را هدفگذاری کرد تا نامش را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان ثبت کند. مسیری که این وزنه‌بردار در پیش گرفت اما بیشتر از سکوهای قهرمانی، او را به بیراهه برد. 

کیانوش که پیش از المپیک مسیرش را از تیم ملی جدا کرده بود، تحت حمایت فدراسیون و وزارت ورزش وقت به تک‌روی‌هایش ادامه داد اما آنچه در این مسیر انتظارش را می‌کشید، ناکامی‌ بود. رستمی المپیک توکیو را از دست داد تا یک گام بزرگ رو به عقب در مسیر تحقق بردارد. با این حال این موضوع هم باعث نشد که کیانوش درباره راهی که در پیش گرفته تصمیم جدیدی بگیرد. این اوضاع در حالی ادامه پیدا کرد که سجاد انوشیروانی و تیم جدیدش در فدراسیون روی کار آمدند. تیمی که دیوار محکمی برابر تک‌نوازی‌های کیانوش کشید و به شدت روی اجرا شدن قوانین برای تمامی ورزشکاران اصرار داشت. 

کادر فنی در این مدت برای هر میدانی، وزنه‌برداران را ملزم به حضور در رکوردگیری کرده است اما کیانوش از این حضور سر باز زد تا جایی در فهرست تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان عربستان نداشته باشد. میدانی که هر وزنه‌بردار مدعی کسب سهمیه المپیک، ملزم به حضور در آن بود. همان زمان صحبت‌ها پیرامون پایان فرصت کیانوش برای المپیک می‌چرخید اما در آستانه مسابقات قطر کاپ، پرونده این وزنه‌بردار جنجالی دوباره باز شد. او به تازگی در نامه‌ای از فدراسیون خواست تا با فدراسیون جهانی مذاکره کنند و مصدومیت که دلیل غیبت او در مسابقات جهانی بود را به اطلاع فدراسیون جهانی برسانند. طبق گفته رییس فدراسیون وزنه‌برداری این نامه‌نگاری هم صورت گرفت. 

از طرفی کادر فنی بار دیگر شرط حضور رستمی در رکوردگیری تیم ملی را که در مسابقات لیگ انجام می‌شد را مطرح کرد و کیانوش درنهایت این کار را انجام داد. حالا از یک طرف اسامی تیم ملی برای حضور در قطر کاپ دو ماه پیش اعلام شده و شانس زیادی برای اضافه شدن نام کیانوش وجود ندارد و از طرف دیگر، رکوردهای رستمی در لیگ مورد قبول کادر فنی نبوده است. در حرکت یک ضرب وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی و در دوضرب هم وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی را مهار کرد اما طبق صحبت‌های نواب نصیرشلال، این رکوردها با توجه به رکوردهای دیگر نفرات که در قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی حضور داشتند،‌ قابل قبول نبوده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد رویای المپیک پاریس کیانوش به پایان رسیده است.