توقف  مدعی‌ها!

هفته نهم لیگ برتر در حالی برگزار شد که تیم‌های بالانشین جدول، در نخستین روز این مسابقات به میدان رفتند. هفته‌ای که البته برای استقلال و پرسپولیس با برد همراه نبود و هر دو تیم مقابل رقیبان خود متوقف شدند. از سوی دیگر ملوان بار دیگر اجازه برد به سپاهان را نداد تا فعلا حسرت پیروزی را در دل زردها نگه دارد. در این هفته‌ آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن هم یک-یک کردند، اما تراکتور بالاخره توانست به نوار پیروزی برگردد و بار دیگر نام خود را به عنوان یک تیم برنده مطرح کند.

آریا رهنورد

توقف  در   قزوین

تیم فوتبال استقلال که بعد از تساوی پرسپولیس و ملوان در هفته هشتم خودش را به صدر جدول رسانده بود، تصمیم داشت با پیروزی برابر شمس‌آذر قزوین جای خود را در رده اول محکم کند. آنچه در قزوین اتفاق افتاد اما خلاف تصورات آبی‌پوشان بود. شاگردان جواد نکونام در دیدار با شمس‌آذر با دیوار محکمی مواجه شدند و نتوانستند برتری‌شان در بازی را حفظ کنند. کوین یامگا که همیشه بازیکن تاثیرگذاری در استقلال بوده، این بار هم نشان داد چه بازیکن مهمی است. این فوتبالیست فرانسوی در دقیقه 23 یک پنالتی گرفت و خودش پنالتی را به گل تبدیل کرد. درست یک دقیقه پس از شروع نیمه دوم اما امیرمحمد نسایی دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد تا بازی را به تساوی بکشد و شوک بزرگی به آبی‌پوشان وارد کند. 

در ادامه آرمان رمضانی گل دوم استقلال را به ثمر رساند اما شمس‌آذر که از همان ابتدای بازی با حمایت هوادارانش بازی هجومی را در دستور کار قرار داده بود و عملکرد بهتری از مهمان خود داشت، توسط حسین گودرزی به گل رسید تا امتیازها را با استقلال تقسیم کند. شاگردان سعید دقیقی اگر در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشتند، شاید می‌توانستند هر سه امتیاز بازی را به جیب بزنند. 

صدر   جدول ؟  نه،  ممنون؛ مساوی   می‌کنیم

زمانی که استقلال مقابل شمس‌آذر متوقف شد، بسیاری ادامه صدرنشینی این تیم را در خطر دیدند. چراکه پرسپولیس می‌توانست با پیروزی برابر صنعت نفت آبادان بار دیگر به بالاترین نقطه جدول برسد. اما آتش نفت 10 نفره دامن پرسپولیس را گرفت تا تیم یحیی دومین مساوی متوالی را در لیگ تجربه کند. یحیی در حالی تیمش را راهی زمین کرد که یک تغییر در بخش تهاجمی تیمش ایجاد کرده بود. او برای نخستین بار نبیل باهویی مهاجم سوئدی تیمش را در ترکیب اصلی گذاشت. پرسپولیس در نیمه اول با استراتژی همیشگی‌اش یعنی مالکیت توپ و گردش آن در تمام نقاط زمین عمل کرد اما صنعت نفت در ضدحمله‌ها بسیار خطرناک بود و بارها خط دفاعی پرسپولیس را اذیت کرد. درنهایت هم نفتی‌ها در دقیقه 12 گل اول بازی را به ثمر رساندند تا میزبان خود و هوادارانش را شوکه کند. این گل را علی یوسف روی ارسال حسین سنگرگیر به ثمر رساند. تلاش‌های پرسپولیس برای جبران این گل در نیمه اول بی‌فایده بود اما اخراج سنگرگیر با دریافت کارت زرد دوم، فرصت خوبی را برای تغییر نتیجه به سرخ‌ها داد. پرسپولیس در حمله‌های بی‌محابای خود توسط محمد عمری به گل رسید و بازی را به تساوی کشاند. شاگردان گل‌محمدی گل دوم را هم از روی نقطه پنالتی توسط گئورگی گولسیانی به ثمر رساندند و همه چیز آماده بود تا یک برد شیرین را جشن بگیرد و به صدر برگردد. اما در آخرین لحظات وقت اضافه نیمه دوم اشتباه بیرانوند در خروج از دروازه با اشتباهی دیگر از سوی دانیال اسماعیلی فر تکرار شد تا هواداران شاهد یک گل به خودی و تقسیم امتیاز با تیم نفتی باشند. با این نتیجه پرسپولیس در رده دوم ماند تا هدیه استقلالی‌ها را به آنها برگرداند. 

تراکتور   دوباره   روشن   شد

در ادامه بازی‌های هفته نهم، تیم تراکتورسازی توانست بعد از دو شکست دوباره به مسیر برد برگردد. پاکو خمز که اخیرا از عملکرد شاگردانش ابراز نارضایتی کرده بود،‌ به نظر می‌رسد با برد برابر نساجی کمی آرام شده باشد. تراکتور در دیدار با نساجی به برد سه بر صفر رسید تا موتورش را برای بردهای بیشتر مقابل این تیم که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، گرم کند. نخستین گل تراکتور در حالی به ثمر رسید که پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفته بود. اما درنهایت امیرسامان سلطانی با مشورت حضوری با کمک‌داور خود، گل را پذیرفت تا اعتراض شدید مهدی رحمتی بلند شود. رحمتی آنقدر از این شیوه تصمیم‌گیری شاکی بود که قصد داشت تیمش را از زمین بیرون بکشد اما پاکو خمز با او صحبت کرد و خواست آرامشش را حفظ کند. اینکه مشورت به جای وی.ای.آر تکلیف یک گل را روشن می‌کند هم از اتفاقاتی است که تنها در فوتبال ایران قابل مشاهده است! 

زمانی که استقلال مقابل شمس‌آذر متوقف شد، بسیاری ادامه صدرنشینی این تیم را در خطر دیدند. چراکه پرسپولیس می‌توانست با پیروزی برابر صنعت نفت آبادان بار دیگر به بالاترین نقطه جدول برسد. اما آتش نفت 10 نفره دامن پرسپولیس را گرفت تا تیم یحیی دومین مساوی متوالی را در لیگ تجربه کند

بعد از این گل نساجی هجومی‌تر بازی کرد و موقعیت‌هایی هم برای گلزنی داشت اما درنهایت این عارف رستمی و شجاع‌ خلیل‌زاده بودند که پای‌شان به گلزنی باز شد و بازی با نتیجه سه بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید. 

حسرت   10 ساله  برای   شکست   قوهای   سپید

بعد از تساوی جنجالی فصل گذشته سپاهان و ملوان که به نوعی قهرمانی را از تیم اصفهانی گرفت،‌ تقابل دوباره این دو تیم به یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل تبدیل شده بود. بازی‌ انتقامی و حیثیتی برای زردپوشان که البته پایان خوشی برای آنها نداشت. سپاهان که در خانه میزبان ملوان بندرانزلی بود، باز هم نتوانست این تیم را شکست بدهد و با نتیجه سه بر دو، شاهد بردن رقیب شمالی خود بود. رضا جعفری (دوبار) و میلاد زکی‌پور به اشتباه برای ملوان و رامین رضائیان و رضا اسدی برای سپاهان در این بازی گلزنی کردند. این نخستین شکست فصل سپاهان در یک بازی خانگی بود. حالا ملوان تبدیل به گربه سیاه سپاهانی‌ها شده است. سپاهان آخرین بار فروردین 93 ملوان را شکست داده بود و به احتمال زیاد با توجه به در پیش بودن جام ملت‌ها، در سال 1403 بار دیگر مقابل این تیم قرار می‌گیرد تا پس از یک حسرت 10 ساله برای شکست دادن قوهای سپید تلاش کند. 

تساوی   میانه   جدولی‌ها

آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن شاید آرام‌ترین بازی هفته را برگزار کردند. این دو تیم به تساوی یک-یک رسیدند و به حضورشان در میانه‌های جدول ادامه دادند. سیدمهران موسوی برای آلومینیوم و مهرداد رضایی برای ذوب آهن گلزنان این بازی بودند.