تیم ملی فوتبال بانوان که با صعود به مرحله دوم انتخابی المپیک دست به کار بزرگی زده بود، به کارش در این مرحله پایان داد. شاگردان مریم آزمون در این مسابقات یک تساوی و دو شکست به دست آوردند و رقابت‌ها را ترک کردند. تیم ملی ایران در نخستین دیدار برابر استرالیا به میدان رفت و با دو گل شکست خورد، در دومین بازی به تساوی بدون گل با چین‌تایپه رضایت داد و در سومین مسابقه روز گذشته به مصاف فیلیپین رفت و در نهایت با یک گل تن به شکست داد تا با کسب یک امتیاز از سه بازی به کارش در این دور از رقابت‌ها پایان دهد. خواجوی که در بازی مقابل چین‌تایپه بارها نجات‌بخش تیمش بود، در دقیقه 19 تک‌گل فیلیپین و مسابقه را وارد چارچوب دروازه‌اش دید. 

البته در نیمه ایران زهرا قنبری موقعیت خوبی برای به تساوی کشاندن بازی داشت اما ضربه سر او توسط دروازه‌بان حریف مهار شد. ملی پوشان  ایران در نیمه دوم نیز یک بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردند و بدشانس بودند که نتوانستند به اولین گل‌شان در این تورنمنت برسند. زهرا خواجوی، فاطمه امینه، فاطمه شبان، بهناز ظاهرخوانی، گلنوش خسروی، زهرا سربالی، شبنم بهشت، زهرا قنبری (کاپیتان)، ملیکا محمدی، افسانه چتر نور و نگین زندی ترکیب ایران در این بازی را تشکیل می‌دادند. 

اینکه فوتبال بانوان ایران نتوانست به سهمیه المپیک برسد شاید از قبل مشخص بود. آنها برای کسب سهمیه رقبای سرسختی داشتند که سال‌هاست تجربه دارند. بنابراین نمی‌توان نقدی بابت ناکامی‌شان در کسب سهمیه وارد کرد. فوتبال بانوان سال‌هاست با محدودیت‌ها و مشکلات بسیاری خودش را سرپا نگه می‌دارد و مدت کوتاهی است که سهم بیشتری از حمایت‌ها دارد. نرسیدن آنها به المپیک در حالی اتفاق افتاده که تیم مردان با انبوهی از حمایت‌ها سال‌هاست رنگ المپیک را ندیده است.