اولین‌ها یا مسی!

حالا که سرنوشت توپ طلا در سال ۲۰۲۳ مشخص شده، از همین حالا حدس‌های اولیه در مورد برنده بعدی توپ طلا به چشم می‌خورند. به احتمال بسیار زیاد بازیکنی که سال آینده توپ طلا را می‌‎برد، برای اولین بار این عنوان ارزشمند و تاریخی را به دست خواهد آورد. مگر آن‌که باز هم لئو مسی همه چیز را به سود خودش تغییر بدهد!

آریا طاری

مسی هنوز شانس دارد

وقتی پس از بردن توپ طلا از مسی در مورد توپ طلای نهم پرسیدند، او تاکید داشت که خودش را اصلا صاحب شانس برای رسیدن به چنین موقعیتی نمی‌داند و دیگر هرگز به بردن توپ طلا فکر نمی‌کند. با این حال لئو هنوز برای این ماجرا شانس دارد. او تابستان آینده باید با آرژانتین برای بردن جام ملت‌ها رقابت کند. اگر مسی بتواند جام ملت‌های آمریکای جنوبی را برای دومین بار به دست بیاورد، دوباره تبدیل به شانس جدی توپ طلا خواهد شد. هرچند که شاید دوری از فوتبال اروپا، کار او را کمی برای بردن این جایزه سخت کند.

کین یا بلینگام، برنده انگلیسی

از شروع این فصل، بدون هیچ تردیدی بلینگام بهترین بازیکن دنیای فوتبال بوده است. اگر او بتواند با همین درخشش، رئال را قهرمان لیگ قهرمانان کند، تبدیل به شانس اصلی تصاحب توپ طلا می‌شود. هری کین در بایرن هم وضعیت مشابهی دارد و اگر با این تیم قهرمان اروپا شود، گزینه جدی توپ طلا به شمار می‌رود. این دو نفر باید در یورو 2024 نیز با لباس انگلیس رقابت کنند. قهرمانی انگلیس در این تورنمنت، شانس هر دوی آنها را برای رسیدن به توپ طلا افزایش خواهد داد. سال‌های زیادی است که توپ طلا برنده انگلیسی نداشته اما حالا شاید این روند دستخوش تغییر شود. فعلا در نظرسنجی‌ها، بلینگام شانس شماره یک توپ طلای بعدی به حساب می‌آید.

ارلینگ هالند، یک شانس جدی

هالند در این فصل، جدی‌ترین رقیب مسی برای توپ طلا بود. نکته منفی در مورد این بازیکن، غیبت احتمالی نروژ در رقابت‌های یورو 2024 است. اتفاقی که شاید شانس هالند را کاهش دهد. با این حال اگر منچسترسیتی دوباره لیگ برتر و لیگ قهرمانان را ببرد، این بار دیگر شاید مانعی برای بردن توپ طلا از سوی هالند وجود نداشته باشد. او خواهان تصاحب این جایزه است و دست به هر کاری می‌زند تا به فهرست برندگان توپ طلا در تاریخ اضافه شود.

کیلیان امباپه، انتظار تمام می‌شود؟

فرانسه مدعی جدی بردن یورو به شمار می‌رود و اگر این اتفاق رخ بدهد، نام امباپه دوباره بر سر زبان‌ها خواهد افتاد تا توپ طلا به او تعلق بگیرد. کیلیان چند بار نامزد توپ طلا بوده اما تا امروز هرگز این جایزه را به دست نیاورده است. نتایج بد پی‌اس‌جی همواره به این ستاره لطمه زده و به ضرر او تمام شده است. امباپه فعلا فقط از راه تیم ملی فرانسه می‌تواند توپ طلا را ببرد. چراکه بعید به نظر می‌رسد باشگاه او قدرت تبدیل شدن به قهرمان فوتبال اروپا را در شرایط فعلی‌اش داشته باشد.