مسابقات وزنه‌برداری قطرکاپ به عنوان یکی از میادین گزینشی المپیک از 13 تا 23 آذر به میزبانی دوحه قطر برگزار می‌شود. وزنه‌برداری ایران نیز نام هفت وزنه‌بردار مرد و دو وزنه‌بردار زن را در لیست اعزام خود قرار داده است. در این بین کیانوش رستمی درخواست داده که در قطر کاپ حضور داشته باشد ولی نام او فعلا در لیست اولیه قرار ندارد. آخرین مهلت برای ارسال لیست 13 شهریور بود و 13 آبان نیز لیست نهایی ارسال می‌شود و طبق قوانین، باید ورزشکارانی برای لیست نهایی انتخاب شوند که نام‌شان در لیست اولیه قرار دارد. به این ترتیب نام او نمی‌تواند در لیست نهایی هم باشد و عملا کیانوش، قطرکاپ را هم به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک از دست داده است.

با این وجود، تلاش‌ها برای اضافه شدن نام رستمی به لیست در حال انجام است. نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی موافقتش با حضور کیانوش در اردوی تیم ملی را اعلام کرده است. اما شرط این بازگشت، شرکت کردن رستمی در مسابقات رکوردگیری است. رقابتی که برای قهرمانی جهان کیانوش در آن شرکت نکرد و درنهایت نیز از لیست اعزامی خط خورد. حالا اما مشخص نیست اگر کیانوش در رکوردگیری شرکت کند و نظر کادر فنی را برای قرار گرفتن در لیست جلب کند، آیا امکان اضافه شدن نامش به لیست اعزامی وجود دارد یا نه. 

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه‌برداری در این باره گفت:«چند روز پیش رستمی خارج از مهلت قانونی درخواست حضور در مسابقات قطرکاپ را به ما داد و با وجود همه ناملایمتی‌هایی که با ما و کادرفنی داشت، به عنوان یک قهرمان به او احترام گذاشتیم. از ما درخواست کرد که به فدراسیون جهانی نامه بزنیم مبنی بر اینکه در مسابقات جهانی عربستان او به دلیل آسیب‌دیدگی غیبت داشته است. ما هم این نامه را ارسال کردیم، در جواب نامه فدراسیون جهانی از ما دلایل عدم حضور کیانوش را خواست که موضوع را بررسی کند. ما این نامه را هم فرستادیم و منتظر جواب فدراسیون جهانی هستیم.» وی همچنین در پاسخ به ادعاهای رستمی مبنی بر اینکه اگر او را نمی‌خواهند رضایت نامه‌اش را بدهند تا برای کشور دیگری روی تخته برود، عنوان کرد:«ما تا به الان به هر وزنه‌برداری که قصد رفتن داشته باشد رضایت‌نامه ندادیم. ما دوست داریم ورزشکاران برای کشور خودمان افتخارآفرینی کنند، اما برخی دوست دارند به کشور دیگری بروند، تصمیم شخصی خودشان است و به ما ارتباطی ندارد. ما تمامی اقدامات را در قبال رستمی با وجود کم‌لطفی‌ها انجام دادیم، همه اقدامات کاملا قانونی است و با عرف تیم‌های ملی بوده و حتی فراتر هم بوده است.»