آواز در برابر قو!

بازگشت به صدر جدول لیگ برتر برای قرمزها، فقط یک فرمول دارد. آنها باید در بازی سخت امروز، ملوان را شکست بدهند تا دوباره جایگاه‌شان را در بالاترین رده جدول از استقلال پس بگیرند. آنها در نبرد امروز، با یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ برتر ایران در این فصل روبه‌رو می‌شوند. تیمی که هم خوب فوتبال بازی می‌کند و هم در این فصل نتایجی فراتر از حد انتظار به دست آورده است. با این حال پرسپولیسی‌ها به خوبی می‌دانند که در یک رقابت بسیار فشرده برای صدرنشینی، فرصتی برای لغزش نخواهند داشت.

برنده    همیشگی

شکست دادن ملوان حداقل در چند سال گذشته، برای پرسپولیس چندان دردسرساز نبوده است. این تیم امروز در حالی روبه‌روی ملوان قرار می‌گیرد که در هر پنج بازی اخیرش مقابل انزلی‌چی‌ها پیروزی را به دست آورده است. پرسپولیس فصل گذشته در اولین بازگشت ملوان از لیگ یک، رفت و برگشت این تیم را شکست داد و توانست چهار گل به تیم مازیار زارع بزند. تنها گل بازی رفت دو تیم را نیز یورگن لوکادیا به ثمر رسانده بود. قبل از آن نیز در تجربه پیشین حضور ملوان در لیگ برتر، پرسپولیس توانسته بود رفت و برگشت ملوان را شکست بدهد. در جام حذفی سال 95 نیز بازی دو تیم با برتری قرمزها به پایان رسیده بود. در نتیجه به نظر می‌رسد شکست دادن ملوان، چالش بزرگی برای پرسپولیسی‌ها نخواهد بود اما تقریبا همه می‌دانند که این ملوان، تیمی به مراتب سرسخت‌تر از گذشته است و به همین راحتی مقابل هیچ حریفی تسلیم نمی‌شود. حکایت ملوان تارتار را باید از نسخه‌های قبلی ملوان جدا دانست.

تحول   به   سبک   تارتار

ملوان در هر دو بازی ابتدای فصل، شکست خورد و شروع خوبی در لیگ برتر بیست و سوم نداشت. همین تیم اما در پنج بازی بعدی‌اش، سه بار برنده بوده و نتایج درخشانی به دست آورده است. ملوان به یکی از تیم‌های فنی این فصل تبدیل شده و این موضوع، کار قرمزها را سخت خواهد کرد. تیم مهدی تارتار با یک بازی بیشتر، یک گل بیشتر از پرسپولیس زده و توانسته 10 بار دروازه رقبا را در لیگ برتر باز کند. آمار خط دفاعی دو تیم اما تفاوت محسوسی دارد. پرسپولیس در این فصل فقط دو گل دریافت کرده اما ملوان در لیگ بیست و سوم، پنج بار دروازه‌اش را باز شده 

دیده است.

ورزشگاه   در  تسخیر   ملوان

نکته خاص این بازی بدون شک استقبال بسیار زیاد ملوانی‌ها از این نبرد خواهد بود. طرفداران ملوان استادیوم قایقران را برای این بازی بزرگ، پر از تماشاگر می‌کنند. هم مردان و هم زنان طرفدار ملوان در این فصل همیشه استقبال بسیار خوبی از تیم‌شان به عمل آورده‌اند و انتظار می‌رود این بار هم جو بسیار سنگینی برای پرسپولیس ساخته شود. بازی کردن در این جو برای هیچ تیمی ساده نیست و قرمزها نیز روبه‌روی این جو، لحظات دشواری را تجربه خواهند کرد.

در   انتظار  تصمیم   یحیی

درگیری لفظی سروش و کنعانی در جریان بازی با استقلال تاجیکستان، یحیی را عصبی کرد و این مربی تصمیم گرفت هر دو بازیکن را از زمین بیرون بکشد. او با این حرکت نشان داد که در تیمش، همیشه باشگاه از اسم‌ها مهم‌تر است. حالا باید دید یحیی برای این بازی، آیا این دو بازیکن را می‌بخشد یا نه. او فعلا صحبتی در این خصوص انجام نداده و هنوز کسی نمی‌داند که چه تصمیمی خواهد گرفت. سروش رفیعی بارها با تیم‌های مختلف در این ورزشگاه بازی کرده و حسین کنعانی نیز از همین ملوان برای اولین بار به لباس تیم ملی رسیده است. در نتیجه هر دو نفر انگیزه‌های زیادی دارند تا یک روز درخشان را در این استادیوم پشت سر بگذارند. هرچند که باید دید آیا یحیی به آنها برای این مسابقه اعتماد 

می‌کند یا نه.

سرلک هست، امیری نه

وضعیت مهره‌های مصدوم پرسپولیس، نسبت به گذشته بهتر شده است. امید عالیشاه که در بازی قبلی هم در دسترس بود، امروز می‌تواند در ترکیب قرار بگیرد. مهدی ترابی هم دیگر به طور کامل از بند مصدومیت رها شده است. حتی میلاد سرلک نیز دوباره به شرایط آرمانی برگشته اما وحید امیری هنوز برای این بازی در دسترس سرخ‌ها نخواهد بود. شاید همانند دیدار با پیکان، یحیی در این بازی هم به میلاد سورگی جوان برای دقایقی بازی بدهد. بازیکنی که در دیدار با پیکان عملکرد نسبتا خوبی داشت.

یک   برخورد   آسیایی

امروز مسابقه دیگری هم در لیگ برتر برگزار می‌شود و نساجی، میزبان سپاهان خواهد بود. این بازی، دوئل بین دو تیم آسیایی فوتبال ایران در این فصل به شمار می‌رود. نساجی با مهدی رحمتی در این فصل نتایج خوبی به دست نیاورده و به شدت تحت فشار قرار دارد. از سوی مقابل اما سپاهان با مورایس مطمئن ظاهر شده و عملکرد بسیار خوبی در این فصل داشته است. آنها به جز نبرد آسیایی با نیروی هوایی عراق، در تک تک دیدارهای این فصل‌شان به پیروزی دست پیدا کرده‌اند.