آریا طاری

ال‌کلاسیکو دوباره اینجاست. بزرگ‌ترین بازی سال دنیای فوتبال. رقابتی اعجاب‌آور بین دو مدعی قهرمانی لالیگا که در جدول فقط یک امتیاز با هم فاصله دارند اما نبردشان، همیشه حساسیتی فراتر از همه جدول‌ها داشته است. قبل از این بازی، رئالی‌ها منتظر شادی گل خاص بلینگام در زمین حریف هستند. بارسلونایی‌ها نیز نگرایی‌های زیادی در مورد فهرست بلندبالای مهره‌های مصدوم تیم‌شان دارند. به نظر می‌رسد تیمی که برنده این بازی باشد، هم شانس بیشتری برای قهرمانی لالیگا به دست بیاورد و هم فصل بهتری را پشت سر بگذارد. البته که در یک فصل طولانی، بازی‌های زیادی انتظار هر دو تیم را می‌کشد اما تجربه نشان می‌دهد که برنده کلاسیکوی رفت، همیشه روحیه بهتری در ماه‌های بعدی داشته و نتایج ایده‌آل‌تری را نیز به دست آورده است.

چهار   برد، یک  مساوی: بارسا و رئال در حالی به هم می‌رسند که فرم هر دو تیم، شباهت زیادی به هم دارند. هر دوی آنها در پنج بازی قبلی‌شان چهار برد و یک تساوی را پشت سر گذاشته‌اند. هر دو تیم نیز تا حدود زیادی صعودشان را از دور گروهی لیگ قهرمانان قطعی کرده‌اند و با سه پیروزی، اصلا مشکلی برای رسیدن به مرحله بعدی ندارند. به احتمال زیاد هر دو تیم هم به عنوان صدرنشین از گروه‌شان به مرحله بعدی می‌رسند. بارسا در این فصل از لالیگا هنوز در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده است. رئال اما تجربه یک شکست روبه‌روی آتلتی را دارد. پس از آن جدال، این دومین بازی بزرگ فصل کارلتو به شمار می‌رود. مردی که اصلا دوست ندارد در دومین بازی بزرگ تیمش در این فصل هم بازنده شود.

ژاوی   و   کارلتو،   یک   جنگ   اساسی: کمی بعد از نشستن روی نیمکت مربیگری بارسا، ژاوی در اولین کلاسیکو که مسابقه سوپرجام اسپانیا در کشور عربستان بود، بازنده شد. او اما کمی بعد در برنابئو پیروزی چهار گله روبه‌روی تیم آنجلوتی را جشن گرفت و نتیجه‌ای باورنکردنی را خلق کرد. رئالی‌ها بازی بعدی را بردند اما باز هم تیم ژاوی برگشت و دومین پیروزی‌اش روبه‌روی کارلتو را در چهارمین بازی تصاحب کرد. تا اینجا همه چیز برابر بود؛ دو برد برای ژاوی و دو برد برای مرد ایتالیایی. پس از این اما ژاوی دو برد پیاپی را مقابل کارلتو به دست آورد اما آخرین بازی دو تیم تا امروز با برتری سنگین تیم آنجلوتی همراه شده است. در هفت برخورد«رسمی» این دو مربی، چهار بار ژاوی برنده شده و سه برد هم برای کارلتو به دست آمده است. جدال این دو نفر ظاهرا هیچ‌وقت مساوی ندارد. با احتساب بازی‌های دوستانه، وزنه به سود ژاوی سنگین‌تر است. او دو بار هم در نبردهای دوستانه موفق به شکست رئال مادرید شده و از این حیث عملکرد بهتری از کارلتو دارد.

به   جود   نگاه   کنید: رئال مادرید با همان ترکیب آشنای این فصل به کلاسیکو قدم خواهد گذاشت. رودریگو و وینیسوس دو مهاجم این تیم هستند و جود بلینگام درست پشت سر آنها بازی خواهد کرد. بلینگام روند گلزنی خارق‌العاده‌ای در اولین فصل بازی برای رئال داشته و شادی گلش نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد مثلث سه نفره کاماوینگا، کروس و فده والورده نیز پشت سر این سه بازیکن قرار بگیرند و ترکیب میانی مادریدی‌ها را بسازند. کارلتو در این فصل کم‌تر به مودریچ بازی داده و به ندرت او را به زمین مسابقه فرستاده است. ترکیب دفاعی رئالی‌ها نیز به احتمال بسیار زیاد با کارواخال، رودیگر، آلابا و مندی ساخته می‌شود و سنگربان این تیم نیز کپا خواهد بود. آنها نوعی از چهار-چهار-دو را در زمین پیاده می‌کنند که در حمله به چهار-سه-سه نیز شباهت دارد.

پسربچه‌های   بارسلونایی: مشکل بزرگ بارسا برای نبرد امروز، تعداد بسیار  بالای بازیکنان مصدوم این تیم است. در خط دفاع ژولز کنده قطعا به این نبرد نمی‌رسد و در خط میانی نیز فرنکی دی یونگ باید بازی‌ را از روی سکوها تماشا کند. این دو نفر، مهره‌های بسیار مهمی برای این فصل بارسا بوده‌اند. وضعیت رافینیا و لواندوفسکی نیز در هاله‌ای از ابهام است و شاید هر دو نفر در شروع نبرد امشب، روی نیمکت دیده شوند. به احتمال زیاد ژاوی در دفاع با کانسلو، آرائوخو، کریستنسن و بالده بازی می‌کند. روی خط دروازه هم که تردیدی در مورد استفاده از مارک آندره تراشتگن وجود ندارد. در خط میانی ایلکای گندوگان، گاوی و فرمین لوپز، گزینه‌های احتمالی ژاوی هستند. فرمین در کلاسیکوی پیش‌فصل، توانست دروازه رئال مادرید را باز کند. او این هفته در لیگ قهرمانان نیز بهترین بازیکن بلوگرانا بود. در خط حمله نیز احتمالا لمین یامال، فران تورس و ژواوو فلیکس توپ خواهند زد. فلیکس البته در لیگ قهرمانان کمی آسیب دید اما به این بازی خواهد رسید. اگر بارسا با این ترکیب بازی کند، یکی از جوان‌ترین ترکیب‌های تاریخش را در کلاسیکو خواهد داشت. ترکیبی با انبوهی از بازیکنان کم‌تر از 20 سال که باید روبه‌روی جدی‌ترین حریف باشگاه قرار بگیرند.