پیشواز صعود!

برای تیمی که لیگ قهرمانان را با شکست در خانه شروع کرده، بازگشت همیشه دشوار خواهد بود اما پرسپولیسی‌ها شکست روبه‌روی النصر را به دو پیروزی بسیار مهم مقابل الدحیل و استقلال تاجیکستان گره زدند تا ورق را برگردانده باشند. پرسپولیس هفته به هفته در لیگ قهرمانان، نمایش‌های بهتری داشته و شاید اگر بازی اول این تیم بدون حضور تماشاگرها و با آن ماجراهای عجیب برای رونالدو همراه نمی‌شد، حتی آن شکست هم امروز در کارنامه این تیم نبود. این برد مهم خانگی، تیم یحیی را یک قدم دیگر به صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان نزدیک کرده است.

آریا رهنورد

سلاحی که  «مخفی»   نبود

پرسپولیس برای شکست دادن استقلال تاجیکستان، بیشتر از هر چیزی روی تماشاگرانش حساب باز می‌کرد. قرمزها شروع خوبی در این بازی نداشتند اما به کمک جو وحشتناک سکوها، به راحتی بازی را بردند. گفته می‌شد که 30 هزار بلیت برای این بازی فروخته شده اما چیزی نزدیک به 40 هزار تماشاگر روی سکوهای آزادی نشسته بودند. فشردگی بیش از حد تماشاگرها در سکوهای طبقه بالا نیز کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسید و ممکن بود حادثه‌ساز شود. به هر حال پرسپولیس پس از چهار سال و پنج ماه، در یک بازی خانگی در لیگ قهرمانان میزبان تماشاگرانش بود. از کرونا تا مجوز حرفه‌ای، داستان‌های زیادی موجب شد تا این ملاقات به تاخیر بیفتد اما بازگشت هواداران پرسپولیس، شور و هیجان زیادی به بازیکنان این تیم داد و آنها با یک نمایش کاملا برتر، حریف‌شان را از پیش رو برداشتند تا یک برد مهم را در خانه جشن بگیرند. حالا دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای سرخ‌ها با 6 امتیاز به پایان رسیده است.

جواهری

 به   اسم   بیرو

حداقل در این بازی، قرار نیست فقط نام گلزن به یاد هوادارها بماند. کاری که علیرضا بیرانوند در این جدال انجام داد، درخشان به نظر می‌رسید. او که زمان نسبتا زیادی از مهار آخرین پنالتی‌‌اش می‌گذشت، این بار در همان دقایق ابتدایی موفق شد ضربه پنالتی تیم حریف را مهار کند. اتفاق مهمی که پرسپولیس را از قرار گرفتن در معرض یک شوک بسیار بزرگ نجات داد. علیرضا باز هم ثابت کرد که یکی از کلیدی‌ترین نفرات پرسپولیس است. بازیکنی که با یک نمایش خوب دیگر، به همه نشان داد هنوز بهترین گلر ایران به شمار می‌رود و در جام ملت‌ها نیز مرد شماره یک دروازه تیم ملی خواهد بود.

فرمول صعود پرسپولیس، مشخص به نظر می‌رسد. این تیم اگر صعود قطعی می‌خواهد، باید استقلال تاجیکستان را در دیدار برگشت ببرد و سپس در تهران روبه‌روی الدحیل به برتری برسد. آنها در این صورت 12 امتیازی می‌شوند و حتی اگر النصر را در هفته آخر نبرند، به احتمال بسیار زیاد بین بهترین تیم‌های دوم گروه قرار می‌گیرند

سعید   صادقی،   ستاره   سینوسی!

یک شوت محکم و یک ضربه آرام اما کارساز؛ سعید صادقی با این دو حرکت، بهترین بازیکن این مسابقه لقب گرفت. او در هر نیمه یک گل برای حریف کنار گذاشته بود و نقش موثری در پیروزی تیمش در این نبرد ایفا کرد. دبل آسیایی، قطعا از یک بازیکن معمولی برنمی‌آید و این خاصیت عجیب سعید صادقی است که هیچ‌کس نمی‌تواند عملکرد او در زمین مسابقه را حدس بزند. بازیکنی که گاهی بسیار معمولی فوتبال بازی می‌کند و گاهی به یک فوق‌ستاره تبدیل می‌شود. به نظر می‌رسد سعید حد وسط ندارد و به نمایش‌هایی کاملا سینوسی در جمع قرمزها خو گرفته است.

شلاق   یحیی   بر  تن   ستاره‌ها

درست قبل از آن‌که پرسپولیس در این بازی به گل اول دست پیدا کند، حسین کنعانی و سروش رفیعی دچار درگیری لفظی شدند و شاید اگر دخالت بازیکنان نبود، کار به درگیری فیزیکی هم می‌کشید. یحیی که این صحنه را از کنار زمین دیده بود، بین دو نیمه هر دو بازیکن را از زمین بیرون کشید. او سینا اسدبیگی را به جای سروش به خط هافبک برد و به جای کنعانی نیز مهدی ترابی را وارد زمین مسابقه کرد. با این تصمیم، دانیال دوباره به سمت راست خط دفاعی برگشت، وحدت هنانوف به قلب دفاع رفت تا در کنار گولسیانی قرار بگیرد و مهدی ترابی نیز در سمت چپ خط هافبک برای تیمش بازی کرد. به نظر می‌رسد این تنبیه به موقع آن هم در یک نبرد آسیایی، اقتدار یحیی را در پرسپولیس بیشتر از همیشه تثبیت کرده است.

مصمم   برای   صعود

ساعاتی پس از مسابقه پرسپولیس و استقلال تاجیکستان، النصر و الدحیل در یک بازی فوق‌العاده به مصاف هم رفتند. نبردی که هفت گل داشت و سرانجام با برتری چهار-سه تیم عربستانی به پایان رسید. به نظر می‌رسد ورود سرمربی جدید، الدحیل را متحول کرده است. با این حال این تیم با یک امتیاز در این گروه، شانس زیادی برای صعود ندارد. فرمول صعود پرسپولیس، مشخص به نظر می‌رسد. این تیم اگر صعود قطعی می‌خواهد، باید استقلال تاجیکستان را در دیدار برگشت ببرد و سپس در تهران روبه‌روی الدحیل به برتری برسد. آنها در این صورت 12 امتیازی می‌شوند و حتی اگر النصر را در هفته آخر نبرند، به احتمال بسیار زیاد بین بهترین تیم‌های دوم گروه قرار می‌گیرند.

 

چطور   پنالتی   نبود؟

عجیب‌ترین لحظه این مسابقه اما در ثانیه‌های پایانی رقم خورد. جایی که داور مسابقه پس از بررسی طولانی یک صحنه توسط وی.ای.آر، خطای پنالتی را به سود پرسپولیس اعلام نکرد. آن هم در حالی که برخورد بازیکن حریف با باهویی، قطعی به نظر می‌رسید. داور در این بازی سه بار به وی.ای.آر مراجعه کرد که دو بارش به ضرر پرسپولیس تمام شد.