صیادها در هانگژو!

تنها ساعاتی پس از شروع رسمی رشته‌های انفرادی در بازی‌های آسیایی، ستاره‌های ایرانی مشغول درو کردن مدال‌ها شدند. ایران تا عصر روز گذشته با ۲۱ مدال شامل هشت طلا،‌ هفت نقره و ۶ برنز، در همان ساعات اول، پشت سر چین در جایگاه دوم جدول مدال‌ها قرار گرفته است.

نگار رشیدی 

عجله   برای   طلای   اول!

اولین مدال طلای کاروان ایران در هانگژو، خیلی زود به دست آمد. امیرحسین علیپور اولین عضو کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی بود که موفق شد ارزشمندترین مدال این بازی‌ها را به دست بیاورد. در پرتاب وزنه کلاس اف 11، سه ورزشکار از ایران شانس کسب مدال بودند. مهدی اولاد، حسن باجولوند و امیرحسین علیپور در این کلاس با رقبا رقابت کردند و سرانجام این امیرحسین بود که با خلق رکورد 13.92 قهرمان بازی‌های پاراآسیایی شد و اولین مدال طلا را برای کاروان ایران به دست آورد. جالب اینکه در این کلاس، سه نفر از چهار نفر اول ایرانی بودند. مهدی اولاد هم روی سکوی دوم ایستاد و حسن باجولوند نیز چهارم شد تا پرتاب وزنه ایران قدرتش را به همه آسیا نشان بدهد. یک طلا و یک نقره دلچسب از این رقابت‌ها، روحیه قابل توجهی نیز به کاروان ایران داد.

هاشمیه متقیان تا امروز در سه دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده و هر بار نیز از این بازی‌ها طلا صید کرده است. متقیان که در رشته پرتاب نیزه فعالیت می‌کند، در هانگژو آمادگی بسیار خوبی داشت و فقط برای رسیدن به طلا به این مسابقه‌ها قدم گذاشته بود

طلای   شماره   دو

دومین طلای کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی را سعید حسین‌پور در کانوی مردان به دست آورد. او روی سکوی قهرمانی، شادی جالبی را هم از خودش به نمایش گذاشت.

محدودیتی   وجود   ندارد

رسیدن سارا عبدالملکی به مدال برنز در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، خودش یک داستان خیره‌کننده و جذاب است. سارا چندین سال در راگبی فعالیت می‌کرد و عضو تیم ملی راگبی زنان بود. او دچار یک حادثه تلخ جاده‌ای شد و عارضه نخاعی، حرکاتش را محدود کرد. برای سارا اما محدودیتی وجود نداشت. او با تمام قدرت به دنیای ورزش برگشت و این بار در قایقرانی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. عبدالملکی در هانگژو نیز روی سکوی سوم ایستاد و به همه ثابت کرد که هیچ محدودیتی برایش تعریف‌شده نیست. نام این ورزشکار مدتی قبل وقتی بر سر زبان‌ها افتاد که چند مسئول برای تجلیل از او، قوری و کتری هدیه دادند! حتی در چنین شرایطی نیز سارا با همه قدرت خودش را آماده بازی‌های پاراآسیایی کرد و توانست یک افتخار دیگر برای ورزش ایران به دست بیاورد.

سه   دوره،   سه   طلا

دومین مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی برای ایران، توسط هاشمیه متقیان به دست آمد. ستاره‌ای که قبلا هم تجربه‌های فوق‌العاده‌ای در دنیای ورزش داشت. او تا امروز در سه دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده و هر بار نیز از این بازی‌ها طلا صید کرده است. متقیان که در رشته پرتاب نیزه فعالیت می‌کند، در هانگژو آمادگی بسیار خوبی داشت و فقط برای رسیدن به طلا به این مسابقه‌ها قدم گذاشته بود. او 9 رقیب مختلف داشت که یکی از آنها از کشور میزبان بود و حریف اصلی‌اش در مسیر رسیدن به بهترین مدال به شمار می‌رفت. متقیان اما با قدرت زیادی توانست روی سکوی اول قرار بگیرد و دومین مدال طلا را برای کاروان ایران دشت کند. در این ماده همچنین زینب مرادی با رکورد 22.13 متر به مدال نقره دست یافت.

شروع   با   برد

والیبال نشسته مردان ایران، همیشه یکی از قدرت‌های مسلم دنیا بوده اما حالا ایران در رشته والیبال نشسته بانوان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دختران ایران در اولین مسابقه‌شان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، توانستند کره‌جنوبی را در سه ست متوالی شکست بدهند. ایران در این مسابقه اصلا به دردسر نیفتاد و برتری‌اش را به خوبی به حریف تحمیل کرد. حریف بعدی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها تیم مغولستان خواهد بود. دختران ایران پس از این مسابقه، باید خودشان را برای روبه‌رو شدن با تیم ملی ژاپن  آماده کنند.

سه   برنز برای   تکواندو

پاراتکواندوکاران زن ایران نیز توانستند سه برنز ارزشمند را به مدال‌های کاروان اضافه کنند. مریم عبدا...‌پور، مهدیه‌سادات حسینی و نرگس جوادی که هر سه به دیدار رده‌بندی راه یافته بودند،‌ با پیروزی مقابل رقبای خود روی سکوی سوم ایستادند. 

طلای   مقتدرانه   در   جودو

جودوی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اصلا عملکرد خوبی نداشت اما در بازی‌های پاراآسیایی خیلی زود توانست به مدال طلا دست پیدا کند. میثم بنی‌طبا که برای فینالیست شدن رقبایی از ازبکستان و اندونزی را شکست داده بود، در فینال وزن منفی 60 کیلوگرم، روبه‌روی حریفی از هندوستان قرار گرفت و با اقتدار این حریف را هم برد تا یک طلای مهم را برای جودو و البته کاروان ایران در هانگژو به دست بیاورد. سعید کوهکن دیگر نماینده پاراجودو ایران در وزن 60- کلاس J2 نیز به مدال   برنز رسید.

درخشان   در   پرتاب   دیسک

پاپی تنها رکوردشکن کاروان ایران در روز اول بازی‌های آسیایی نبود. الناز دارابیان نیز موفق شد با شکستن رکورد آسیا در پرتاب دیسک، مدال طلا را از آن خودش کند. حناب کعب‌امیر نیز در همین دسته به مدال نقره دست پیدا کرد. در بخش مردان هم نمایندگان ایران هر سه سکو را تصاحب کردند. علیرضا مختاری، اسدا... عظیمی و رشید مسجدی در فینال مسابقات پرتاب دیسک کلاس F51/52/53 با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم موفق شدند طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها را کسب کنند. 

هم   رکورد،   هم   طلا

دیروز امان‌ا... پاپی نیز یکی از چهره‌های درخشان کاروان ایران در هانگژو به شمار می‌رفت. او در کلاس اف 57 پرتاب نیزه مردان، پرتابی به بلندی 49:24 ثبت کرد و توانست رکورد تاریخ بازی‌های پاراآسیایی را 60 سانتی‌متر ارتقا بدهد. این رکوردشکنی، مدال طلای مسابقه‌ها را برای پاپی   به همراه داشت.

فاتحان   سکو

ایران همچنین مدال‌آوران دیگری هم داشت. در رقابت‌های پاراشنا نیز در ماده 100 متر قورباغه  SB9 سینا ضیغمی‌نژاد به مدال طلا رسید و شاهین ایزدیار نقره گرفت. همچنین رضا حاتمی در رقابت‌های دوومیدانی ماده 400 متر صاحب مدال نقره شد و توانست رکورد شخصی خود را ارتقا دهد، وحید علی‌نجیمی در فینال دوی 100 متر کلاس T13 روی سکوی  دوم ایستاد.