رقابت‌های هندبال انتخابی المپیک مردان در حالی در قطر برگزار می‌شود که تیم ملی ایران در گروه دوم با قزاقستان، ژاپن، کویت و بحرین هم‌گروه است. ایران تاکنون صاحب دو برد و یک باخت شده و امروز در آخرین مسابقه این مرحله به مصاف تیم بحرین خواهد رفت. 

از گروه ایران ژاپن به عنوان نخستین تیم، قبل از پایان مرحله گروهی صعود خود را به جمع چهار تیم قطعی کرده است. در چهارمین روز برگزاری دور مقدماتی، بحرین به مصاف کویت رفت و با برد در این بازی، با چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ایران به رده دوم گروه B صعود کرد تا بازی امروز با بحرین حساس‌تر شود. 

امروز و در آخرین روز مرحله مقدماتی این مسابقات پنج دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار ایران به مصاف بحرین تیم دوم قاره آسیا می‌رود تا تکلیف دومین تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی از گروه B مشخص شود. 

تیم ملی ایران تنها در صورت برد مقابل بحرین ۶ امتیازی می‌شود و به همراه ژاپن (با فرض برد مقابل قزاقستان) به دور بعد صعود می‌کند، اما در صورت تساوی تفاضل گل بهتر تکلیف تیم صعودکننده را مشخص خواهد کرد. دیدار دو تیم ملی هندبال ایران و بحرین، از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود.