هفته هت‌تریک‌ها!

این هفته از لیگ برتر ایران، هفته هت‌تریک‌ها بود. جایی که شهاب زاهدی موفق شد اولین هت‌تریک فصل را رقم بزند و سروش رفیعی و مهرداد محمدی نیز روی هر سه گل تیم‌شان تاثیر مستقیم گذاشتند. این هفته ماجراهای جذاب دیگری هم داشت؛ از گل زدن به تیم سابق و شادی نکردن تا به ثمر رساندن سوپرگل‌هایی تماشایی و چشم‌نواز. به نظر می‌رسد فوتبال باشگاهی ایران پس از چند تعطیلات بی‌دلیل، حالا دوباره به جوش و خروش افتاده است.

آریا رهنورد

احسان   قهاری،   اشک   معنادار!‌

آلومینیوم در حالی نساجی را شکست داد که خیلی از مهره‌های فصل گذشته تیم اراکی، حالا در نساجی حضور داشتند. مهدی رحمتی پس از جدایی از ایرالکو، خیلی از نفرات مستعد این تیم را با خودش به نساجی برد. همین بازی، رقابت بین دو تیم را از همیشه هیجان‌انگیزتر می‌کرد. جالب اینکه احسان قهاری در مسیر معکوس قرار گرفت و این تابستان از نساجی به اراک ملحق شد. باشگاه نساجی این بازیکن را در فهرست مازاد قرار داده بود. قهاری هم نه گذاشت و نه برداشت و با یک گل سه امتیازی، دروازه تیم سابقش را باز کرد. او به جای جشن گرفتن این گل، در حال اشک ریختن دیده شد. بدون شک این عجیب‌ترین و خاص‌ترین شادی گل این هفته لیگ برتر بود.

شهاب   زاهدی،   مستر   هت‌تریک

مهاجم شماره 20 پرسپولیس ظرف دو هفته از بازیکنی با «صفر» گل زده، به یکی از بهترین گلزنان این فصل فوتبال ایران بدل شده است. شهاب روبه‌روی پیکان، نمایشی استثنایی داشت. تنوع گل‌های او هم در نوع خودشان جالب بودند. یک گل با پرشی بسیار بلند و ضربه سر، یک گل با مهار سینه و سپس یک بغل پای آرام و دقیق و گل بعدی هم با یک ضربه پنالتی که البته چیز زیادی نمانده بود مهار شود. شهاب اولین هت‌تریک این فصل فوتبال ایران را به نام خودش زد. بازیکنی که حالا نشان داد قرمزهای پایتخت در مورد خرید او مرتکب اشتباه نشده‌اند.

مهرداد محمدی تنها بازیکن این هفته نبود که روی سه گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. سروش رفیعی نیز دقیقا چنین کاری انجام داد. بازیکنی که دو بار به شهاب زاهدی پاس گل داد و یک پنالتی هم برای او گرفت

مهرداد   محمدی،   ناجی   نکو

مهرداد و استقلال، ترکیب فوق‌العاده‌ای در فصل جدید ساخته‌اند. تیمی که می‌خواهد برنده باشد و بازیکنی که دوست دارد نقش ناجی را برای تیمش بازی کند. مهرداد محمدی یکی از بهترین مهره‌های این هفته لیگ برتر بود. بازیکنی که در یک نبرد بسیار سخت برای آبی‌ها، دو گل زد و یک پنالتی گرفت تا روی هر سه گل تیمش برای رقم زدن یک بازگشت رویایی، تاثیر مستقیم داشته باشد. مهرداد که دوباره ملی‌پوش هم شده، با این سطح از آمادگی یکی از شانس‌های آقای گلی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر نیز خواهد بود.

سروش   رفیعی،   سه‌گانه   به  سبک سروش!

مهرداد محمدی تنها بازیکن این هفته نبود که روی سه گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. سروش رفیعی نیز دقیقا چنین کاری انجام داد. بازیکنی که دو بار به شهاب زاهدی پاس گل داد و یک پنالتی هم برای او گرفت. در حقیقت شهاب این هت‌تریک را بیشتر از هر کسی به سروش مدیون است. یک کرنر دیدنی، یک پاس گل تماشایی و گرفتن یک پنالتی، رفیعی را به یکی از بهترین‌های این هفته لیگ برتر تبدیل کرده است.

گادوین   منشا،   برنده   دربی

چیزی نمانده بود که فولاد در دربی اهواز، دو امتیاز را از دست بدهد اما فرار عالی گادوین منشا و ضربه دقیق او، فولاد را در آخرین لحظات صاحب پیروزی در این بازی کرد تا ششمین شکست متوالی استقلال خوزستان در این فصل باز هم در ثانیه‌های آخر بازی رقم بخورد. این اتفاق مهمی برای تیم فولاد بود. تیمی که فصل را با چهار باخت پیاپی شروع کرد اما بعد از ورود مربی جدید، در همه بازی‌ها برنده بوده است. 

منتظر  محمد،   منتظرت   بودیم! 

گل تساوی جواد محمدی، ذوب را به بازی با مس رفسنجان برگردانده بود اما یک شلیک فوق‌العاده و مهارنشدنی در ثانیه‌های پایانی، تیم ساکت الهامی را برنده کرد. اولین گل منتظر محمد در فوتبال ایران، یک گل تماشایی بود. یک ضربه دیدنی که با قوس فوق‌العاده‌اش، درون دروازه ذوب فرود آمد و بین الهامی و بحران، فاصله ایجاد کرد. حالا معلوم شد چرا آبی‌ها در شروع فصل چنین بازیکنی را می‌خواستند. تماشای این گل بدون شک برای جواد نکونام حسرت برانگیز به نظر می‌رسید. چراکه او و تیمش موفق به حفظ منتظر محمد در این فصل نشدند و او را به مس رفسنجان دادند.

پوریا   سرآبادانی،  کاپیتان   شگفتی‌سازها

شمس‌آذر این هفته برد بسیار خوبی را روبه‌روی تراکتور جشن گرفت و باز هم پوریا سرآبادانی موفق به گلزنی برای این تیم شد. پوریا که پدرش هم فوتبالیست بوده، این روزها در تیم تازه‌ صعودکرده شمس‌آذر، نمایش‌های بسیار خوبی دارد. او و تیمش فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و حالا با بردن تراکتور نشان داده‌اند که به هیچ وجه خودشان را در این فصل گزینه سقوط نمی‌دانند. شمس‌آذر البته در آستانه از دست دادن این پیروزی بود اما موفق شد برد را تا لحظه سوت پایان حفظ کند.