سلطان استعفای مجازی!

کناره‌گیری یحیی گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس، ماجرایی نیست که تازگی داشته باشد. یحیی قبل از این هم چند بار اعلام کرده که دیگر با پرسپولیس ادامه نمی‌دهد اما هر بار برگشته و با این تیم کار کرده است. این مربی از دوبی به تهران برگشت و دوباره در جلسه‌های تمرینی تیم هم آفتابی شد. با این حال او تیمش را تمرین نداد و همه چیز را موکول به جلسه هیات مدیره کرد. جلسه‌ای که سرانجام روز گذشته با حضور او برگزار شد. این چهارمین بار بود که یحیی با وجود تهدید به جدایی، در نهایت به ماندن در تیمش ادامه می‌هد.

آریا رهنورد

من  می‌روم،   مهدی   بماند! 

یحیی گل‌محمدی 11 سال قبل، به عنوان دستیار مانوئل ژوزه روی نیمکت پرسپولیس نشست و بعد از برکناری این مربی، به عنوان سرمربی قرمزها انتخاب شد. او خیلی زود تاثیرش را روی تیم گذاشت و در همان فصل قرمزها را به فینال جام حذفی برد. با این حال نقطه منفی این دوره کاری او در باشگاه، اختلافش با مهدوی‌کیا بود. او عملا مهدی را از تیم کنار گذاشت و به نوعی این بازیکن را به سمت ترک فوتبال سوق داد. مهدی هم که از این وضعیت راضی نبود، روی آنتن زنده یک برنامه ورزشی اشک ریخت و حسابی احساساتی شد. بلافاصله یحیی با همان برنامه تماس گرفت و اعلام کرد که همان شب از هدایت پرسپولیس استعفا خواهد داد. او از مهدوی‌کیا خواست که در تیم بماند و به جای آن، خودش را مهیای کناره‌گیری از پرسپولیس کرد. این استعفای احساسی اما به حقیقت تبدیل نشد و یحیی تا فینال حذفی روی نیمکت تیم باقی ماند. جالب اینکه پس از شکست روبه‌روی سپاهان در آن مسابقه، هم مهدی از فوتبال خداحافظی کرد و هم یحیی ناچار به ترک باشگاه شد.

استعفا   در   اینستاگرام

چیزی نمانده بود تا پرسپولیس، برنده دربی برگشت لیگ بیست و یکم شود. این برد از دو جهت اهمیت بسیار زیادی داشت؛ اول اینکه پرسپولیس را به صدر جدول نزدیک می‌کرد و دوم اینکه اولین شکست فصل استقلال را رقم می‌زد. در آن نبرد، پرسپولیس تا لحظات پایانی با یک گل جلو بود اما رودی ژستد در آخرین ثانیه‌ها کار را به تساوی کشاند. یحیی هم که تعویضش روی هوا مانده بود، برای اعتراض به داور به وسط زمین رفت و جنجال بزرگی درست کرد. پس از پایان بازی، هواداران پرسپولیس به رفتار این مربی معترض شدند و او نیز تصمیم گرفت با نوشتن یک استوری یک کلمه‌ای در اینستاگرام، از تیم استعفا بدهد. یحیی فردای همان روز به کیش رفت و در جلسه‌های تمرینی پرسپولیس شرکت نکرد. با این حال رضا درویش تصمیم جدی داشت تا این مربی را به پرسپولیس برگرداند. گل‌محمدی چند روز بعد، دوباره به تیم برگشت اما قرمزها در مجموع فصل خوبی را سپری نکردند و هیچ جامی هم به دست نیاوردند. به اعتقاد خیلی از طرفداران این تیم، استعفای ناگهانی این مربی در تمام شدن فصل تیم بدون جام نقش بسیار مهمی داشت. او با این کار تمرکز تیمش را  به هم زده بود.

یحیی گل‌محمدی در حالی از دوبی به تهران برگشت که معتقد بود دیگر از نظر قانونی، سرمربی پرسپولیس نیست! آن هم در حالی که او نه استعفا داده و نه نامه فسخ را به سازمان لیگ ارسال کرده است. به نظر می‌رسد که ظرفیت کناره‌گیری‌های یحیی در پرسپولیس دیگر تمام شده است

دیگر   ادامه  نمی‌دهم! 

پس از دبل قهرمانی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی فصل گذشته، یحیی چند بار ابراز تمایل کرد تا از این تیم جدا شود. او در چند مصاحبه متفاوت اعلام کرد که تصمیمی برای همراهی قرمزها در فصل جدید ندارد. این صحبت‌ها در شرایطی مطرح شدند که یحیی هنوز یک فصل دیگر با باشگاه قرارداد داشت و به لحاظ قانونی، تنها در صورتی قادر به ترک تیم بود که استعفا می‌داد. این استعفا هرگز از راه نرسید و با وجود همه حرف و حدیث‌ها و حتی خداحافظی‌های ظاهری، یحیی در پرسپولیس ماند تا آخرین سال از قراردادش را هم سپری کند. هر چند که این فصل، هنوز به پایان نرسیده و یحیی چهارمین کناره‌گیری‌اش از پرسپولیس را نیز اعلام کرده است.

فسخ   کرده‌ام   و   نیستم

یحیی گل‌محمدی در حالی از دوبی به تهران برگشت که معتقد بود دیگر از نظر قانونی، سرمربی پرسپولیس نیست! آن هم در حالی که او نه استعفا داده و نه نامه فسخ را به سازمان لیگ ارسال کرده است. این بار کلید اصلی اختلاف یحیی با درویش، به ماجرای آپشن‌های قرارداد فصل گذشته او برمی‌گردد. یحیی همه قرارداد فصل گذشته و 20 درصد از قرارداد این فصل را هم دریافت کرده اما با توجه به فعال‌شدن آپشن‌های قهرمانی فصل گذشته، اختلاف‌نظر او و درویش به اوج خودش رسیده است. با این حال این بار هم بعید به نظر می‌رسد که سرمربی سرخ‌ها تصمیم به ترک تیم بگیرد. او چند بار در یک قدمی جدایی از پرسپولیس بوده و هر بار در نهایت دوباره به تیم برگشته است. به نظر می‌رسد این اتفاق برای چهارمین بار تکرار خواهد شد. با این وجود او اگر این بار هم همان رویه همیشگی را در پیش بگیرد، در تجربه‌های بعدی‌اش با انتقادهای زیادی روبه‌رو خواهد شد. به نظر می‌رسد که ظرفیت کناره‌گیری‌های یحیی در پرسپولیس دیگر تمام شده است.