بعد از ناکامی تیم ملی والیبال ایران در انتخابی المپیک که با استعفای بهروز عطایی از سرمربیگری تیم همراه بود،‌ محمدرضا داورزنی اعلام کرد بزرگ‌ترین مربی دنیا را روی نیمکت خواهد نشاند. به فاصله چند روز از این ماجرا گزینه‌های بسیاری برای جایگزینی عطایی مطرح شدند. نفراتی مانند ولادمیر آلکنو که تجربه سرمربیگری تیم ملی را دارد و تاکید کرده تنها به عنوان مشاور به ایران برمی‌گردد،‌ ویتال هاینن بلژیکی که هم‌اکنون سرمربی بانوان آلمان و باشگاهی نیلوفر بلدیه اسپور است و با وجود مذاکراتی که داشته، به خاطر حاشیه‌هایش چندان مورد نظر فدراسیون نیست،‌ لورنزو بلنجینی سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا که گفته می‌شود از گزینه‌های محبوب فدراسیون است و آندره‌آ آناستازی که پای ثابت گزینه‌های فدراسیون والیبال است. درنهایت شنیده‌ها حاکی از این است که آناستازی و لورنزو جدی‌ترین گزینه‌های هدایت تیم ملی هستند. 

یک سایت ایتالیایی ادعا کرده مسئولان فدراسیون والیبال ایران به دنبال حضور آناستازی در تیم ملی این کشور با قراردادی چهار ساله هستند. آناستازی در سال ۱۹۹۹ سرمربی تیم ملی ایتالیا شد و توانست در همین سال با هدایت خود ایتالیا را قهرمان لیگ جهانی و اروپا کند. آناستازی سال بعد در المپیک سیدنی با داشتن بازیکنانی همچون آندره‌آ سارتورتی، لوئیجی مسترانجلو و آندره‌آ جیانی مدال برنز المپیک را به دست آورد. او در سال ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی تیم ملی لهستان برگزیده شد و تا سال ۲۰۱۳ در این سمت باقی ماند. وی در این مدت توانست مدال نقره لیگ جهانی ۲۰۱۱ و مدال طلای لیگ جهانی ۲۰۱۲ را به ارمغان آورد. 

از سوی دیگر صحبت‌هایی مطرح است که جان لورنزو بلنجینی قرار است به زودی برنامه خود را به فدراسیون والیبال ایران ارائه دهد. بلنجینی پنجاه و دو ساله ایتالیایی که سابقه نایب قهرمانی المپیک ریودوژانیرو را با تیم ملی والیبال ایتالیا در کارنامه خود دارد، هم اکنون سرمربی تیم لوبه در سری آ ایتالیا است و اگر در روزهای آینده بر سر قرارداد با فدراسیون به توافق برسد او هدایت تیم ملی والیبال ایران را در لیگ ملت‌های والیبال بر عهده خواهد گرفت. البته حضور لورنزو در ایران با یک مانع بزرگ روبه‌رو است و آن پرداخت جریمه هنگفت به فدراسیون ایتالیا است. بلنجینی همزمان نمی‌تواند هدایت دو تیم را بر عهده داشته باشد و برای این که بتواند این مانع و مشکل را حل بکند باید مبلغی حدود صد هزار یورو به فدراسیون ایتالیا بپردازد. باید دید فدراسیون می‌تواند چنین مبلغی را بپردازد یا نه. در هر حال اگر لورنزو تا این حد نزدیک به تیم ملی است‌،‌ حتما فدراسیون فکری برای پرداخت این جریمه هم کرده است.