صید طلا با دیسک

کاروان ایران که در روزهای گذشته سه طلا در بازی‌های آسیایی دشت کرده بود، سه طلای دیگر در کوراش، پرتاب دیسک و صخره‌نوردی به دست آورد. هنوز هم رسیدن به ۲۰ طلای دو دوره گذشته برای کاروان ایران کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد اما همه در انتظار ورود جدی‌تر رشته‌های مدال‌آور به این بازی‌ها هستند.

نگار رشیدی

کوراش کولاک کرد

اولین طلای تاریخ کوراش ایران در بازی‌های آسیایی را صادق آذرنگ به دست آورد. ستاره‌ای که در وزن 90- کیلوگرم مردان، بسیار آماده ظاهر شد و رقبا را یک به یک کنار زد تا با شایستگی محض، روی سکوی اول این مسابقه‌ها قرار بگیرد. صادق تنها طلای تیم ملی کوراش در هانگژو را با قاطعیت زیادی به دست آورد. در وزن 78- کیلوگرم زنان نیز زهرا باقری فینالیست شد اما در بازی فینال شکست خورد و سرانجام مدال نقره را به گردن آویخت.

طلا و نقره در تسخیر ایران

پس از چهار طلای بازی‌های آسیایی، احسان حدادی فاصله زیادی با بردن طلای پنجم نداشت. او تا پایان دور چهارم بهترین پرتاب را انجام داده بود و در آستانه قهرمانی بود اما حسین رسولی با عبور از رکورد 62 متر، در جایگاه اول قرار گرفت و برای اولین بار مدال طلا را به دست آورد. با این پرتاب تماشایی، طلا و نقره پرتاب دیسک در بازی‌های آسیایی به ایران تعلق گرفت. حدادی لحظاتی بعد از پرتاب آخر، اعلام کرد که از دنیای حرفه‌ای خداحافظی خواهد کرد اما دقایقی بعد ظاهرا از این تصمیم پشیمان شد و این بار اعلام کرد که شاید در بازی‌های المپیک پاریس نیز شرکت کند. تماشای دو ستاره ایرانی روی دو سکوی اول بازی‌ها، لحظات جذابی برای ورزش ایران ساخت.

یک شروع خوب

تیم ملی واترپلوی ایران نیز در اولین بازی‌اش در هانگژو عالی ظاهر شد و کره‌جنوبی را با نتیجه سنگین 15 بر چهار شکست داد. بدون شک این تیم یکی از امیدهای جدی تصاحب مدال برای ایران در این بازی‌ها خواهد بود. ایران در دومین بازی‌اش نیز تایلند را با نتیجه 26 بر هفت برد تا روی دور پیروزی باقی بماند.

هدیه‌ای برای هدیه

هدیه کاظمی که توانسته بود به فینال کایاک 500 متر زنان برسد، در نهایت حضورش در جایگاه سوم را قطعی کرد و مدال برنز را برای ورزش ایران به دست آورد. این مدال، یک موفقیت دیگر به تیم ملی قایقرانی ایران در هانگژو 

اضافه کرد.

این تیم متوقف نمی‌شود

تیم ملی کبدی که مسابقه‌ها را با یک برد عالی شروع کرده بود، در دومین بازی نیز مالزی را با نتیجه 53 به 23 کنار زد تا نشان بدهد که یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

بسکتبال شبیه فوتبال!

کار بسکتبال هم مثل فوتبال در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها تمام شد. ایران فقط با اختلاف یک امتیاز به فیلیپین باخت تا نتواند خودش را به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو برساند. شاگردان دمیر همه بازی‌های‌شان را برده بودند اما این بار نتیجه را به فیلیپین واگذار کردند و از مسابقه‌ها حذف شدند.

طلا روی صخره

عصر دیروز، ششمین طلای کاروان در صخره‌نوردی به دست آمد. رضا علیپور، صخره‌نورد باتجربه ایران در فینال بخش سرعت با جین‌بائو لانگ از چین به رقابت پرداخت و توانست حریفش را شکست دهد. علیپور در رقابت فینال زمان ۵.۳۰۲ را ثبت کرد و حریفش به علت افتادن، موفق به ثبت زمان نشد.