انتظار در اصفهان، امتیاز در قطر

سپاهان و پرسپولیس، دومین هفته از لیگ قهرمانان را در شبی کاملا متفاوت شروع کردند. با وجود استقبال فوق‌العاده طرفداران تیم اصفهانی، نبرد این تیم با الاتحاد لغو شد اما پرسپولیس با یک نمایش بسیار خوب در قطر، سه امتیاز این بازی مهم را در حساب خودش نگه داشت تا شانس بیشتری برای صعود از این گروه داشته باشد.

آریا طاری

ورزشگاهی که خالی شد

تماشاگران سپاهان، ورزشگاه را برای اولین میزبانی آسیایی این فصل‌‎شان روبه‌روی الاتحاد پر کرده بودند. جو فوق‌العاده‌ای در استادیوم دیده می‌شد و به طور کلی میزبانی خوبی هم از الاتحاد به عمل آمده بود اما در نهایت این بازی به شکل عجیبی برگزار نشد. ظاهرا وجود یک مجسمه در استادیوم، موجب شد الاتحادی‌ها تصمیم به عدم شرکت در این بازی بگیرند. 

الاتحاد حتی برای گرم کردن نیز به زمین مسابقه نرفت و در نهایت هم ورزشگاه را به مقصد هتل و سپس فرودگاه ترک کرد تا به عربستان برگردد. اتفاق تلخ این بازی، برای هواداران سپاهان افتاد که آن جو بی‌نظیر را در استادیوم به وجود آوردند اما در نهایت ناچار شدند بدون برگزاری بازی به خانه برگردند.  حالا دیگر همه چیز بستگی به نظر نهایی ای.اف.سی در این مسابقه خواهد داشت. الاتحادی‌ها انتظار دارند این این بازی سه بر صفر به سود خودشان تمام شود و سپاهانی‌ها نیز معتقدند باید برنده این بازی باشند.  به احتمال زیاد گزارش نهایی ناظر ای.اف.اسی تکلیف این جنجال بزرگ را تا حدود زیادی روشن خواهد کرد. با توجه به تساوی در دیدار اول، اگر سپاهان در این بازی هم بازنده اعلام شود، در وضعیت بسیار بدی در این گروه قرار خواهد گرفت.

وقتی چمن استاندارد باشد 

نمایش پرسپولیس روبه‌روی الدحیل، زمین تا آسمان با بازی این تیم مقابل النصر تفاوت داشت. شاید این مساله، به تفاوت چمن ورزشگاه با چمن آزادی برگردد. پرسپولیس روی سطح صاف زمین الدحیل، بازی دلخواهش را به نمایش گذاشت و بازیکنان این تیم نزیک به 450 پاس با هم رد و بدل کردند. 

این بازی نشان داد که الدحیل با وجود داشتن ستاره‌ای مثل کوتینیو، تیم چندان درخشانی نیست و پرسپولیس می‌تواند در دو بازی رفت و برگشت، 6 امتیاز از این حریف بگیرد. اتفاقی که شانس صعود این تیم به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم را به اوج خواهد رساند. 

پرسپولیس در حالی برنده این بازی شد که ستاره‌هایی مثل مهدی ترابی، میلاد سرلک و وحید امیری را در اختیار نداشت. تنها گل این بازی را نیز امید عالیشاه به ثمر رساند. بازیکنی که در فینال سال گذشته جام حذفی نیز با یک سانتر مستقیم، دروازه استقلال را باز کرد و حالا توانست همین کار را روبه‌روی الدحیل نیز انجام بدهد.  شهاب زاهدی هم تلاش زیادی به خرج داد تا شاید روی این گل تاثیر بگذارد اما در نهایت توپ به پای او برخورد نکرد. پرسپولیس با این برد مهم با سه امتیاز، پشت سر النصر در رده دوم گروه قرار دارد و بازی بعدی‌اش را مقابل استقلال تاجیکستان پشت سر خواهد گذاشت.