جای خالی حاجی!

مسابقه امروز سپاهان و الاتحاد در اصفهان، تحت تاثیر غیبت یک ستاره بزرگ قرار دارد. کریم بنزما مصدوم شده و تلاش کادر پزشکی باشگاه عربستانی برای رساندن او به فرم ایده‌آل جواب نداده است. شاید در نگاه اول غیبت یک ستاره بزرگ از تیم حریف، به سود سپاهان به نظر برسد اما بدون شک مهره‌های این تیم دوست داشتند لذت بازی روبه‌روی این مهاجم بزرگ را بچشند. آنها برای بازی کردن روبه‌روی کریم، باید تا دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا و آخرین مسابقه از دور گروهی منتظر بمانند.

 آریا طاری

بازی   پرتغالی‌ها

اولین چیزی که در مورد این بازی جلب توجه می‌کند، برخورد دو مربی پرتغالی است که در اصفهان نیز برخورد گرمی با هم داشته‌اند. مورایس به شدت از نونو اسپرینتو سانتو تمجید کرده و او را علاوه بر یک مربی بزرگ و یک رهبر خارق‌العاده، یک انسان بسیار خوب دانسته است. نونو نیز هیجان زیادی برای روبه‌رو شدن با مربی هموطنش دارد. مورایس به واسطه حضور در فوتبال عربستان و نشستن روی نیمکت الهلال، شناخت خوبی از تیم‌های فوتبال در این کشور دارد. هرچند که قدرت این روزهای باشگاه الاتحاد قابل مقایسه با دوران حضور مورایس در این کشور نیست. با این حال سپاهان به هیچ وجه این بازی را به عنوان یک تیم دست و پا بسته شروع نخواهد کرد.

برگ   برنده   طلایی‌ها

بدون شک برگ برنده سپاهان در این مسابقه، تماشاگران این تیم خواهند بود. تماشاگرانی که انتظار می‌رود ورزشگاه نقش جهان را برای حمایت از تیم مورد علاقه کاملا پر کنند. این سخت‌ترین بازی و مهم‌ترین میزبانی سپاهان در این فصل از لیگ قهرمانان است و به همین خاطر حضور تماشاگرها در آن اهمیت زیادی دارد. شاید بازی در یک روز وسط هفته باشد اما هیچ دلیلی برای از دست دادن این مسابقه در بین اصفهانی‌ها وجود ندارد. انتظار می‌رود تماشاگران سپاهان جو وحشتناکی برای الاتحاد در این استادیوم به وجود بیاورند. آنها می‌توانند در جریان بازی برای نماینده ایران برتری به وجود بیاورند و ستاره‌های حریف را با مشکل روبه‌رو کنند. نقش هواداران سپاهان در این بازی بزرگ درست به اندازه بازیکنان و مربیان این تیم اهمیت دارد. خود مورایس هم از هواداران سپاهان خواسته تا در بازی بزرگ امروز، حتی یک صندلی خالی هم در ورزشگاه نقش جهان وجود نداشته باشد.

رخ   به  رخ  با   انگولو

سپاهان این مسابقه را در شرایطی آغاز می‌کند که بحران مصدومیت در این تیم به حداقل رسیده است. پیام نیازمند در این بازی گلر اول تیم اصفهانی خواهد بود. ژوزه مورایس قلب دفاع را به نیلسون و دانشگر می‌سپارد و در دو سمت زمین از رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور استفاده می‌کند. دو بازیکنی که نقش بسیار مهمی در طراحی حملات سپاهان از کناره‌ها دارند. در مرکز زمین به احتمال بسیار زیاد محمد کریمی، جواد حسین‌نژاد و محمد قربانی بازی خواهند کرد و جلوتر از این نفرات نیز فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو و رضا اسدی در ترکیب سپاهان دیده می‌شوند. در حقیقت اسدی پشت سر دو مهاجم تیم یعنی فرشاد و شهریار قرار خواهد گرفت. حریف سپاهان برای بازی امروز، ستاره‌های پرشماری را در اختیار دارد. این تیم المعیوف را روی خط دروازه در اختیار دارد. در خط دفاعی سه نفره این تیم هاوساوی، شراهیلی و کادش دیده می‌شوند و دو مهره کناری این تیم شنقیلی و بامساود هستند. نقطه قوت اصلی الاتحاد، خط هافبک این تیم است. جایی که نفراتی مثل انگولو کانته، فابینیو و رومارینیو با دوندگی زیادی برای این تیم به میدان می‌روند. کامارا و حمدا... نیز در غیاب بنزما، دو مهاجم الاتحاد برای این بازی دشوار خواهند بود. سپاهان برای شکست دادن این حریف بیشتر از هر چیزی، باید به دنبال از کار انداختن خط هافبک باتجربه این تیم باشد. فابینیو و کانته تسلط زیادی روی بازی دارند و معمولا همه جای زمین دیده می‌شوند. روبه‌رو شدن با این هافبک‌ها به هیچ وجه ساده نخواهد بود. الاتحاد همین هفته در لیگ داخلی به تساوی بدون گل با فیحا رسیده و پس از نبرد با سپاهان نیز باید یک بازی بسیار سخت با الاهلی داشته باشد.

برخورد   هفتم

در 6 تقابل قبلی سپاهان با الاتحاد، هر کدام از دو تیم سه پیروزی به دست آورده‌اند. تا امروز هرگز یکی از نبردهای این دو تیم با نتیجه تساوی به پایان نرسیده است. این دو باشگاه در هفت سال گذشته فقط دو بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند و هر دو بازی نیز به سود تیم عربستانی تمام شده است. الاتحاد در دو برخورد آخرش با سپاهان دو بار کلین شیت کرده و هفت گل هم به ثمر رسانده است. سپاهانی‌ها اما به دنبال تغییر دادن این روند و جبران کردن شکست‌های قبلی‌شان مقابل این تیم خواهند بود. سپاهان لیگ برتر را با چهار برد متوالی شروع کرده اما در اولین بازی آسیایی امتیاز از دست داده است. برخلاف الاتحاد که در لیگ دچار لغزش شده اما توانسته لیگ قهرمانان را عالی شروع کند.