راه دیگری وجود ندارد!

لیگ قهرمانان در این فصل نه برای پرسپولیس خوب شروع شده و نه برای تیمی که امروز روبه‌روی پرسپولیس قرار می‌گیرد. هر دو تیم در این گروه رقیب سرسختی به نام النصر دارند و به خوبی می‌دانند که اگر در دومین بازی‌شان در لیگ قهرمانان هم برنده نباشند، شانس بسیار کمی برای صعود به مرحله بعدی خواهند داشت. شاگردان هرنان کرسپو و پسران یحیی، به هر قیمتی به دنبال بردن این بازی هستند. موضوعی که احتمالا یک نبرد بسیار جذاب را برای این دو تیم رقم می‌زند. آنها در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان هنوز گلی به ثمر نرسانده‌اند.

آریا رهنورد

دو  تیم   به دنبال  جبران

پرسپولیس و الدحیل لیگ قهرمانان را به شکل دلخواهی شروع نکردند. تیم ایرانی در خانه به النصر باخت و اصلا نمایش خوبی در این مسابقه نداشت. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در این بازی، انتظارها را برآورده نکرد تا شروع بدی را در لیگ قهرمانان داشته باشد. برای الدحیل نیز اوضاع اصلا خوب پیش نرفت. آنها به دیوار دفاعی محکم استقلال تاجیکستان خوردند و با وجود مالکیت 75 درصدی و شوت‌های پرشمار به چارچوب، نتوانستند دروازه این حریف را باز کنند. حالا هم الدحیل و هم پرسپولیس، به فکر جبران اوضاع خواهند بود. دو تیمی که می‌دانند برای صعود از این گروه، باید بردن را از سر بگیرند.

از رونالدو   و    بروزوویچ تا   اولونگا و کوتینیو

پرسپولیس در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان، گروه بسیار سختی دارد. از بین همه نماینده‌های ایران، سخت‌ترین گروه سهم پرسپولیس شده است. آنها در اولین بازی در لیگ مقابل سوپراستارهایی مثل رونالدو، مانه و بروزوویچ قرار گرفتند و حالا در دومین بازی نیز باید با ستاره‌های بزرگ دیگری روبه‌رو شوند. فیلیپه کوتینیو، مشهورترین ستاره باشگاه قطری است. بازیکنی که به تازگی اولین بازی‌اش برای الدحیل را انجام داده و موفق شده با یک ضربه ایستگاهی، اولین گلش برای این تیم را هم بزند. کوتینیو ستاره پرفروغ آنفیلد بود و بعد از لیورپول، مدتی در بارسا و سپس در استون ویلا بازی کرد. او حالا در ترکیب الدحیل، به دنبال موفقیت در قاره آسیا خواهد بود. تیم قرمزپوش قطری به خصوص در فاز هجومی، مهره‌های درخشان زیادی دارد. اولونگا که متخصص گلزنی به تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان است، موئز علی که یکی از بااستعدادترین نفرات این تیم به شمار می‌رود و ستاره‌های دیگری مثل روبن سمدو، محمد مونتاری و مامبا، همگی برای الدحیل در این مسابقه به زمین خواهند آمد. کیم مون هوان نیز ستاره کره‌ای این باشگاه در این فصل به شمار می‌رود که به عنوان سهمیه آسیایی در ترکیب قرمزها قرار خواهد گرفت.

پرسپولیس و الدحیل لیگ قهرمانان را به شکل دلخواهی شروع نکردند. تیم ایرانی در خانه به النصر باخت و الدحیل نیز به دیوار دفاعی محکم استقلال تاجیکستان و نتوانست دروازه این حریف را باز کند. حالا هر دو تیم می‌دانند برای صعود از این گروه، باید بردن را از سر بگیرند

چالش یحیی   برای   چیدن ترکیب

نگرانی بزرگ پرسپولیسی‌ها برای این بازی سخت، مصدومیت دو ستاره مهم این تیم است. با این حال گفته می‌شود که هم مهدی ترابی و هم وحید امیری که هر دو روبه‌روی النصر آسیب دیدند، می‌توانند برای دقایقی در این بازی به میدان بروند. شانس امیری اما برای فیکس شدن در این نبرد کم به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد یحیی در این بازی ترکیبی مشابه ترکیب دیدار با النصر را به زمین می‌فرستد. علیرضا بیرانوند روی خط دروازه قرار خواهد گرفت. اسماعیلی‌فر، پورعلی‌گنجی، کنعانی و نعمتی هم چهار مدافع تیم در این بازی هستند. اگر ترابی بتواند از ابتدا به میدان برود، به همراه سعید صادقی، مسعود ریگی و شاید سروش رفیعی در خط هافبک دیده می‌شود. چراکه میلاد سرلک این بازی را به دلیل محرومیت از دست داده است. به نظر می‌رسد جلوتر از آنها نیز یاسین سلمانی و شهاب زاهدی بازی کنند. بعید نیست یحیی در دقایقی از این مسابقه، نبیل باهویی را نیز به زمین بازی بفرستد.

دو   فرم   نزدیک

پرسپولیس با رسیدن به 10 امتیاز در چهار بازی، صدرنشین فعلی لیگ برتر ایران است و الدحیل با همین تعداد امتیاز در پنج بازی، با فاصله‌ای کم نسبت به صدر در رده چهارم لیگ قطر دیده می‌شود. در مجموع هر دو تیم فرم نزدیکی در بازی‌های داخلی این فصل داشته‌اند. این بازی برخورد جذابی بین یحیی گل‌محمدی و هرنان کرسپو خواهد بود. هواداران قدیمی فوتبال آرژانتین، شناخت کاملی از سرمربی این روزهای الدحیل دارند. چهره‌ای که برای سال‌ها نیز حضور درخشانی در فوتبال باشگاهی اروپا داشت.

این   خاطره‌های   خوب

در هشت تقابل بین الدحیل و پرسپولیس، تیم قطری چهار بار برنده شده و سهم پرسپولیس سه برد بوده اما قرمزها دو خاطره بسیار خوب از این حریف دارند. پرسپولیس دو بار در دوران برانکو این تیم را از دور حذفی لیگ قهرمانان کنار زد. اولین بار با گل به خودی فراموش‌نشدنی چیکو فلورس در قطر و دومین بار در ورزشگاه آزادی در روزی که گادوین منشا گل صعود قرمزها به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را وارد دروازه حریف کرد. آن شکست هنوز هم تجربه بسیار تلخی برای الدحیل به شمار می‌رود و به این تیم قبل از بازی امروز، انگیزه انتقام می‌دهد. آیا خاطره خوب دیگری برای پرسپولیسی‌ها روبه‌روی این حریف امروز ساخته خواهد شد؟