آریا طاری

اولین هفته لیگ قهرمانان، در اوج جذابیت برگزار شد و نبردهای پرگل زیادی داشت. بلینگام مثل همیشه ناجی مادریدی‌ها شد و بارسلونا نیز با دومین برد متوالی پنج گله در یک هفته، ثابت کرد که قرار است مدعی جدیدی برای این فصل باشد. نکته خوشحال‌کننده در مورد این هفته لیگ قهرمانان، درخشش و گلزنی دو ستاره ایرانی این تورنمنت بود. بازیکنانی که برای این دوره از رقابت‌ها، رویاهای بزرگی در سر دارند.

گلری  که  گلزن  شد

دروازه‌بان لاتزیو وقتی دید که مهاجمان این تیم به اندازه کافی مقابل دروازه اتلتیکو خطرناک نیستند، خودش شخصا دست به کار شد و تنها گل تیمش در این مسابقه را به ثمر رساند. پروودل در لحظات پایانی از دروازه بیرون آمد و آنقدر خوب ضربه سر زد که انگار برای سال‌ها در پست مهاجم بازی کرده است. چیزی نمانده بود که اتلتیکو یکی دیگر از آن بردهای یک-هیچ خاصش را به دست بیاورد اما پروودل، شرایط را تغییر داد و بازی را به تساوی کشاند. جالب اینکه این گل به خاطر اهمیت بسیار بالا و البته گلزن غیرمنتظره‌ای که داشت، در فهرست بهترین گل‌های این هفته لیگ قهرمانان اروپا نیز جای گرفت.

یکی   این  بچه  را  بگیرد!

یونیون برلین روبه‌روی رئال مادرید، فوق‌العاده دفاع کرد و به خوبی همه منافذ را روی این تیم بست. خیلی از مهره‌های تیم آلمانی برای اولین بار برنابئو را از نزدیک می‌دیدند اما بسیار خوب بازی کردند و حریف را آزار دادند. با این حال رئال مادرید باز هم به کمک جود بلینگام و با گلزنی این بازیکن، همه امتیازهای بازی را در اسپانیا نگه داشت. حتی رونالدوی برزیلی، کریستیانو رونالدو و زیدان نیز در اولین ماه‌های حضور در مادرید، چنین تاثیر عمیقی روی این باشگاه نگذاشته بودند. بلینگام با این درخشش خیره‌کننده، فعلا بهترین بازیکن رئال در این فصل بوده است. اگر او همین‌طور ادامه بدهد، به زودی مجسمه‌اش را مقابل برنابئو می‌سازند! 

 ساخت   ایران!

عملکرد دو ستاره ایرانی را نیز در اولین هفته لیگ قهرمانان به هیچ وجه نباید نادیده گرفت. مهدی طارمی با یک نفوذ تماشایی به عمق دفاع حریف و با یک تک ضربه دقیق به توپ، موفق شد سومین گل پورتو را وارد دروازه شاختار کند. علیرضا جهانبخش هم با یکی از آن شوت‌های خاص و معروفش، دروازه سلتیک را فرو ریخت. این اولین گل علیرضا در لیگ قهرمانان در اولین حضور این بازیکن در این تورنمنت بود و پیروزی فاینورد را مقابل سلتیک 9 نفره قطعی کرد. این فصل از لیگ قهرمانان به بهترین شکل ممکن برای ستاره‌های فوتبال ایران کلید خورده است. ستاره‌هایی که امیدوارند با پورتو و فاینورد ماجراجویی بسیار جذابی در این فصل از لیگ قهرمانان را پشت سر بگذارند.

پدر،  پسر  و  عشق   قدیمی

یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های این هفته لیگ قهرمانان، بازگشت ساندرو تونالی به سن سیرو بود. هافبکی که از کودکی، طرفدار سرسخت این باشگاه بود و چند فصل هم برای روسونری بازی کرده است. ساندرو با یک پیشنهاد خوب، در تابستان به نیوکاسل فروخته شد و این هفته با لباس تیم جدیدش به سن سیرو برگشت و با تشویق هواداران میلان نیز روبه‌رو شد. جالب اینکه پدر ساندرو با پیراهن میلان روی سکوها دیده می‌شد. خود تونالی در یک اظهارنظر جالب قبل از شروع مسابقه، اعلام کرد که نمی‌داند در جریان بازی پدرش طرفدار کدام تیم خواهد بود. پدری که باید بین عشق قدیمی و البته پسرش، یکی را انتخاب می‌کرد.

ژواوو   زندگی  را  دوست  دارد!‌

زندگی در بارسلونا برای ژواوو فلیکس، خیلی بهتر از حد انتظار آغاز شده است. او که در اولین تجربه فیکس لالیگایی موفق به گلزنی برای بلوگرانا شده بود، این هفته در اولین بازی لیگ قهرمانان با لباس آبی و اناری، دو گل زد و یک پاس گل داد تا بهترین بازیکن زمین مسابقه لقب بگیرد. فلیکس در یک تیم هجومی، دوباره به روزهای خوب برگشته و حالا تبدیل به همان بازیکنی شده که قبلا در بنفیکا دیده بودیم. او زندگی جدیدش در بارسا را بیش از حد دوست دارد.

داوید دخه‌آ   به  روایت  نتفلیکس

آندره اونانا از زمان پیوستن به یونایتد آنقدر نامطمئن ظاهر شده که انگار نتفلیکس مستندی از زندگی داوید دخه‌آ ساخته و نقش او را به یک بازیگر سیاه‌پوست داده است! اونانا تا امروز، تفاوتی با نسخه بد سال‌های اخیر دخه‌آ نداشته است. گلری که در دو دیدار اخیر تیمش روبه‌روی برایتون و بایرن، هفت گل دریافت کرده و روی چند گل، مقصر بوده است. اگر اونانا فقط کمی بهتر ظاهر می‌شد، یونایتد در نبرد با بایرن به راحتی امتیاز از دست نمی‌داد.

باران،   لندن  و  یک  شب   شاعرانه!

بازگشت آرسنالی‌ها به لیگ قهرمانان نیز بی‌نهایت جذاب و تماشایی بود. آنها در شب بارانی لندن، چهار گل به حریف‌شان زدند و فوق‌العاده هم فوتبال بازی کردند. آرسنال با این نمایش درخشان نشان داد که شانس زیادی برای تبدیل شدن به یکی از تیم‌های جذاب این فصل لیگ قهرمانان اروپا دارد.